این تتوی الکترونیک که برای بدن فایده هم دارد

به گزارش تور روسیه ارزان، کف دست های ما نکات بسیاری را در خصوص شرایط عاطفی ما می گویند. زمانی که افراد هیجان زده یا عصبی هستند، کف دست ها خیس می شوند. این واکنش برای اندازه گیری اندازه استرس و یاری کردن به افراد مبتلا به مسائل روانی استفاده می گردد، اما دستگاه هایی که در حال حاضر این کار را انجام می دهند، حجیم و غیرقابل اعتماد هستند.

این تتوی الکترونیک که برای بدن فایده هم دارد

پژوهشگران آمریکایی در پروژه تازهی نشان داده اند که شاید یک تتوی الکترونیکی روی کف دست بتواند سطح استرس کاربر را به دقت اندازه گیری کند.

کف دست های ما نکات بسیاری را در خصوص شرایط عاطفی ما می گویند. زمانی که افراد هیجان زده یا عصبی هستند، کف دست ها خیس می شوند. این واکنش برای اندازه گیری اندازه استرس و یاری کردن به افراد مبتلا به مسائل روانی استفاده می گردد، اما دستگاه هایی که در حال حاضر این کار را انجام می دهند، حجیم و غیرقابل اعتماد هستند.

بعلاوه، این دستگاه ها با داشتن حسگر های قابل مشاهده روی قسمت های تعیین بدن، می توانند انگ اجتماعی را به همراه داشته باشند.

پژوهشگران دانشگاه تگزاس در آستین (UT Austin) و دانشگاه تگزاس اِی اَنداِم (Texas A&M)، فناوری تتوی الکترونیکی را برای نظارت بر فعالیت الکترودرمال (Electrodermal activity) یا (EDA) به کار گرفته اند.

آن ها در این پروژه، یک تتوی الکترونیکی مبتنی بر گرافین را ابداع نموده اند که به کف دست می چسبد، تقریبا نامرئی است و به ساعت هوشمند متصل می گردد.

نانشو لو (Nanshu Lu)، سرپرست این پژوهش گفت: این تتو به قدری بدون ایراد است که مردم گاهی فراموش می نمایند آن را به همراه دارند و بعلاوه، باعث کاهش انگ اجتماعی ناشی از داشتن آن روی قسمت های تعیین بدن می گردد.

لو و همکارانش سال هاست که فناوری تتوی الکترونیکی را ارتقا داده اند. گرافین به علت نازک بودن و نحوه اندازه گیری پتانسیل الکتریکی بدن انسان، همواره ماده ای محبوب بوده است که به آنالیز بسیار دقیق یاری می نماید.

با وجود این، چنین مواد فوق العاده نازکی نمی توانند فشار زیادی را تحمل نمایند. به طوری که استفاده از آن ها در قسمت هایی از بدن مانند کف دست و مچ دست که شامل حرکات زیادی هستند، چالش برانگیز می گردد.

تعیینه شاخص این کشف تازه این است که تتوی الکترونیکی روی کف دست می تواند داده ها را با موفقیت به یک مدار سخت منتقل کند. مدار سخت در این مورد، یک ساعت هوشمند تجاری موجود در محیط های خارج از آزمایشگاه است.

پژوهشگران از یک نوار مارپیچ استفاده کردند که در آن، دو لایه گرافین و طلا تا اندازه ای روی هم قرار گرفته اند. نوار با کشیده شدن به جلو و عقب می تواند فشار ناشی از حرکات دست را برای فعالیت های روزمره مانند نگه داشتن فرمان هنگام رانندگی، باز کردن درها، دویدن و مواردی از این دست تحمل کند.

فناوری کنونی نظارت بر کف دست، از الکترود های حجیمی استفاده می نماید که ممکن است بیفتند و بسیار قابل مشاهده هستند یا حسگر های EDA اعمال شده روی سایر قسمت های بدن را به کار می برد که امکان آنالیز دقیق تر را فراهم می نمایند.

سایر پژوهشگران، روش های مشابهی را با استفاده از نوار هایی به ضخامت نانومتر برای اتصال خالکوبی به سیستم خوانش امتحان نموده اند، اما نوار ها نتوانسته اند فشار حرکت ثابت را تحمل نمایند.

لو گفت که پژوهشگران در این پروژه، از واقعیت مجازی، بازی های رایانه ای و متاورس نیز الهام گرفته اند. واقعیت مجازی در بعضی موارد برای درمان بیماری های روانی استفاده می گردد. با وجود این، واقعیت مجازی از بسیاری جهات فاقد توانایی های انسان مطلع است.

لو اضافه نمود: حتما می خواهید بدانید که آیا مردم به این درمان پاسخ می دهند و آیا این فناوری به آن ها یاری می نماید یا خیر. در حال حاضر، پاسخ دادن به این پرسش ها سخت است.

منبع: ایسنا

منبع: فرادید
انتشار: 27 آذر 1401 بروزرسانی: 27 آذر 1401 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 2490

به "این تتوی الکترونیک که برای بدن فایده هم دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این تتوی الکترونیک که برای بدن فایده هم دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید