لیست برترین دانشگاه های کانادا در سال 2019

به گزارش تور روسیه ارزان، بر اساس لیست جدید انتشار یافته از سازمان رتبه بندی دنیای دانشگاه ها Times Higher Education در سال 2019، 9 دانشگاه از دانشگاه های کانادا در لیست 200 دانشگاه برتر دنیا قرار گرفته اند که نسبت به سال گذشته 3 دانشگاه کانادایی به این لیست افزوده شده است.

لیست برترین دانشگاه های کانادا در سال 2019

برای دریافت خدمات ویزای کانادا با مجربترین کارشناسان کشور همراه باشید.

در 15 سال اخیر سازمان تحلیل و ارزیابی اطلاعات Times Higher Education، به رتبه بندی دانشگاه های متمرکز بر تحقیقات در سراسر دنیا براساس شاخصه هایی نظیر میزان اعتبار برای استناد به تحقیقات، درصد دانشجویان بین المللی و نسبت کارکنان به دانشجویان پرداخته است. همچنین این سازمان تاکنون قریب به 1.250 موسسه عالی آموزشی را در 86 کشور دنیا رتبه گذاری نموده است.

در این نوشتار قصد داریم به شرح اجاقتصادی برترین دانشگاه های کانادا در سال 2019 بپردازیم، پس با ما همراه باشید.

دانشگاه تورنتو (Toronto)

همانطور که پیش از این در مقاله راهنمای تحصیل در کالج های کانادا به این موضوع اشاره کردیم، یکی از برترین و معروف ترین دانشگاه های کانادا و دنیا، بی شک دانشگاه تورنتو است که همچنان سال جاری هم صندلی اول را در میان دانشگاه های کانادا در اختیار دارد.

دانشگاه دولتی تورنتو سال جاری با 3 پله ارتقا نسبت به سال گذشته، در رنکینگ 21 دنیا نهاده شده است. فارغ التحصیلان این دانشگاه نسبت به دیگر دانشگاه های کانادا دارای فرصت های شغلی بیشتری بوده و سریعتر جذب بازار کار می شوند. دانشگاه تورنتو یکی از دانشگاه های ممتاز و جامع متمرکز بر تحقیقات و به اصطلاح research-intensive بوده و بستری مناسب برای اختراع و نوآوری دانشجویان به شمار می رود.

دانشجویان سراسر دنیا می توانند پس از کسب ویزای تحصیلی کانادا، تحت نظارت اساتید برجسته و صاحب سبک دانشگاه تورنتو در دپارتمان های متعدد تحصیلی و پژوهشی نظیر مهندسی، پزشکی، طراحی و معماری، علوم و هنر، دندانپزشکی، حقوق، مدیریت، دارو، موسیقی، پرستاری، خدمات اجتماعی، سلامت عمومی، فیزیولوژی و علوم ارتباطات، تحصیلات خود را ادامه دهند.

دانشگاه برتر و شماره یک دانشگاه های کانادا، دوره های آموزشی را در مقاطع کارشناسی، ارشد و دکترا به دانشجویان خارجی ارائه می نماید. این دانشگاه همچنین به واسطه برگزاری جنبش های تاثیرگذار اجتماعی، دوره های نقد ادبی و علوم ارتباطات نیز شهرت زیادی برای خود دست و پا نموده است.

شهریه این دانشگاه همچون دیگر دانشگاه های کانادا نسبت به بعضی عوامل نظیر رشته و مقطع تحصیلی متغیر بوده و به طور میانگین از سالی 7 هزار دلار آغاز شده و برای رشته هایی همانند دندانپزشکی به سالی 22 هزار دلار می رسد.

دانشگاه بریتیش کلمبیا (British Columbia)

بریتیش کلمبیا (UBC) پس از دانشگاه تورنتو، دومین دانشگاه برتر دانشگاه های کانادا است که در رنگینگ 37 دنیا نهاده شده است. دانشگاه دولتی بریتیش کلمبیا که با قدمت ترین دانشگاه این استان به شمار می رود در شهرهای غربی ونکوور و کلونا واقع شده است و به واسطه وجود فرصت های کاری بیشتر و جذب سریعتر فارغ التحصیلان این دانشگاه به بازار کار، همچون دانشگاه تورنتو از شهرتی دنیای برخوردار است.

دیدگاه کارآفرینانه بریتیش کلمبیا به عنوان یکی از برترین دانشگاه های کانادا تمامی دانشجویان، کارکنان و دپارتمان های مختلف دانشگاه را به چالش کشیدن استانداردها، رهبری اکتشافات و کاوش روش های جدید آموزش فراخوانده است.

دانشگاه بریتیش کلمبیا به عنوان یکی از قطب های آموزش، یادگیری و تحقیق در سراسر دنیا و بین المللی ترین دانشگاه شمال آمریکا شناخته می شود. گفتنی است که شهریه این دانشگاه برای مقطع لیسانس و دانشجویان بین المللی از 34 هزار دلار در سال آغاز می شود.

شما هم می توانید با تحصیل در کانادا و ادامه تحصیل در یکی از مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا در یکی از معتبرترین دانشگاه های کانادا، آینده شغلی خود را تضمین کنید.

ارزیابی تحصیلی با پر کردن فرم ارزیابی تحصیلی از خدمات ویژه خبرنگاران بهره مند شوید ثبت نام کنید

دانشگاه مک گیل (McGill)

در لیست برترین دانشگاه های کانادا در سال 2019، دانشگاه مک گیل به عنوان سومین دانشگاه ممتاز کانادایی در رنکینگ 44 دنیا هم رده با یکی از برترین دانشگاه های آلمان یعنی دانشگاه فنی مونیخ نهاده شده است. دانشگاه دولتی مک گیل با برخورداری از بیشترین تعداد دانشجویان بین المللی از 150 کشور دنیا، برای بیش از ده سال متوالی رتبه اول دانشگاه های علوم پزشکی را در میان دانشگاه های کانادا بدست آورده است.

این دانشگاه به واسطه برنامه های تحقیقاتی و آموزشی و دپارتمان های پزشکی، مهندسی، حقوق و مدیریت در سراسر دنیا شناخته شده است. دانشگاه مک گیل به عنوان یکی از قدیمی ترین دانشگاه های کانادا در سال 1821 در مونترال، کبک تاسیس شده است. این دانشگاه با بیش از 40 هزار دانشجوی خارجی، 1700 عضو آکادمیک، 12 دپارتمان مجزا، 10 دانشکده و 4 بیمارستان آموزشی وابسته، یکی از معتبر ترین دانشگاه های کانادا به شمار می رود.

شهریه این دانشگاه فوق العاده به طور سالانه برای دانشجویان بین المللی از 16 هزار دلار تا 45 هزار دلار متغیر است، البته گفتنی است که امکان افزایش 7.7 درصدی شهریه ها در سال تحصیلی 2019 و 2020 وجود خواهد داشت.

دانشگاه مک مستر (McMaster)

براساس آمار Qs World Rankings، دانشگاه دولتی مک مستر، یکی از برترین دانشگاه های کانادا در زمینه علوم و تحقیقات و پزشکی می باشد که سال جاری با یک رتبه ارتقا در صندلی 77 دنیا و چهارم کانادا نهاده شده است.

این دانشگاه که در شهر همیلتون استان انتاریو نهاده شده دارای 6 دانشکده مجزای علوم، مهندسی، بهداشت، علوم انسانی، علوم اجتماعی و تجارت و 4 پردیس در مناطق مختلفی نظیر مرکز همیلتون، برلینگتون، کیچنر-واترلو و نیاگارا است.

دانشگاه مک مستر با مجموع 31.843 هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی، تاکنون پذیرای دانشجویان بین المللی از 113 کشور مختلف دنیا بوده است.

فارع از اعتبار و غنای علمی، مواردی نظیر دپارتمان علوم 300 هکتاری، راستا پیاده روی و دوچرخه سواری 30 هکتاری ، جنگل اختصاصی 115 هکتاری واقع در دره دونداس، تجهیزات ورزشی وسیع و پیشرفته، بیش از 70 مرکز تحقیقاتی و 10 هزار پرسنل مجرب دانشگاهی، موجب شده تا مک مستر 132ساله برای چندین سال متوالی با قاطعیت در رنکینگ 100 دانشگاه برتر دنیا و دانشگاه های کانادا قرار بگیرد.

مطلب پیشنهادی شرایط کار دانشجویی در کانادا: کار حین تحصیل و پس از تحصیل

شهریه دانشگاه مک مستر با 5 درصد افزایش از سالی 6.600 دلار آغاز می شود و در بعضی از رشته ها تا مبلغ 28 هزار دلار متغیر است.

شما می توانید با توجه به تنوع بسیار بالای دانشگاه های کانادا و نبود اطلاعات کامل در خصوص هزینه های اولیه و ورودی، شرایط مورد احتیاج برای پذیرش و مواردی این چنینی از مشاوره کارشناسان با تجربه دپارتمان تحصیلی گروه شرکت های خبرنگاران بهره مند شوید.

گروه شرکت های خبرنگاران با برخورداری از ده ها نمایندگی مختلف از برترین دانشگاه های کانادا آماده پاسخگویی، دادن هدایت به دانشجویان عزیز و والدین ایشان در جهت اخذ ویزای تحصیلی کانادا و ویزای همراه تحصیلی کانادا می باشد.

دانشگاه مونترال (Université de Montréal)

دانشگاه دولتی مونترال (UdeM) به عنوان یکی دیگر از برترین دانشگاه های کانادا و دنیا در سال 2019، سال جاری در رتبه 90 رنکینگ دنیای نهاده شد.

این دانشگاه عالی رتبه فرانسوی زبان که در شهر مونترال استان کبک کانادا واقع شده دارای 16 دپارتمان تحصیلی نظیر علوم و هنر، دندان پزشکی، طراحی محیطی، آموزش و پرورش، حرکت شناسی، حقوق، پزشکی، موسیقی، بینایی سنجی، پرستاری، داروسازی، دامپزشکی، سلامت عمومی و دو دانشکده وابسته (پلی تکنیک مونترال و HEC بیزینس مونترال) می باشد.

دانشگاه مونترال با قریب به 67.600 دانشجوی در حال تحصیل و بیش از 600 رشته متنوع تحصیلی در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا، دارای رکورد خیره نماینده ای در بین دانشگاه های کانادا است. علیرغم فرانسوی زبان بودن دانشگاه مونترال، بعضی از رشته ها در مقاطع ارشد و دکترا نظیر بیو شیمی، علوم کامپیوتر، میکروبیولوژی و مواردی دیگر به زبان انگلیسی نیز ارائه می گردند.

دانشگاه مونترال با هفت پردیس مجزا در مونترال، لاوال، Longueuil ، سنت هیاسینت، Lanaudière، Trois-Rivières و MIL بدون شک یکی از برترین، بزرگ ترین و مهم ترین دانشگاه های کانادا محسوب می شود.

شهریه این دانشگاه بی نظیر برای مقاطع کارشناسی و ارشد از 8 هزار دلار و در مقطع دکترا از 7.300 دلار آغاز می شود.

چنانچه قصد ادامه یا تکمیل تحصیلات خود در کانادا را دارید، میبایست تمامی شرایط تحصیلی اعم از حد نصاب نمرات ورودی، زبان قابل ارائه برای رشته تحصیلی مورد نظر (فرانسه، انگلیسی)،مقاطع تحصیلی، هزینه ها، شرایط کار دانشجویی و بسیاری از موارد مهم دیگر را مدنظر داشته باشید.

در کنار اینها تعداد بی شمار دانشگاه های کانادا، شاید شما را کمی با سردرگمی روبرو کند. اما با کمی تامل و استفاده از مشاوره کارشناسان با تجربه دپارتمان تحصیلی خبرنگاران، آگاهی کافی برای احراز شرایط لازم دانشگاه های کانادا را پیدا خواهید کرد و می توانید با اطمینان خاطر در خصوص آینده شغلی و تحصیلی خود در کانادا قدم بردارید.

دانشگاه آلبرتا (Alberta)

دانشگاه دولتی علوم و تحقیقات آلبرتا UAlberta واقع در ادمونتون آلبرتا با رتبه 132 دنیا، یکی دیگر از برترین دانشگاه های کانادا در سال 2019 محسوب می شود.

دانشگاه آلبرتا با برخورداری از 18 دپارتمان تحصیلی و ده ها مرکز تحقیقاتی در 5 پردیس مجزا و ارائه بیش از 500 رشته تحصیلی در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا، مکانی مناسب و معتبر برای دانشجویان بین المللی و ادامه تحصیل خواهد بود.

قریب به 38.311 دانشجو از 148 کشور مختلف در دانشگاه 111 ساله آلبرتا مشغول به تحصیل هستند و دپارتمان های علوم انسانی، علوم، هنرهای خلاقانه، طراحی، کسب و کار، مهندسی و بهداشت و سلامت دانشگاه آلبرتا در بین دیگر دانشگاه های کانادا از شهرت زیادی برخوردار بوده و درصد بالای جذب فارغ التحصیلان این دانشگاه به بازار کار، اعتبار زیادی به این دانشگاه فعال بخشیده است.

شهریه دانشگاه آلبرتا با توجه به تنوع رشته ها و متغیر بودن هزینه ها براساس پاره وقت یا تمام وقت بودن دانشجو و هزینه های جانبی به طور تقریبی از 22 هزار دلار آغاز می شود.

دانشگاه اتاوا (Ottawa)

دانشگاه خصوصی اتاوا دانشگاهی 64 هکتاری با بیش از 145 سال سابقه است که همچون دیگر دانشگاه های این نوشتار دارای رتبه 176 دنیای و یکی دیگر از برترین دانشگاه های کانادا به شمار می رود.

دانشجویان دانشگاه اتاوا می توانند به هر دو زبان انگلیسی و فرانسه به تحصیل در بیش از 300 رشته تحصیلی در مقاطع کارشناسی و ارشد به تحصیل بپردازند. دانشگاه اتاوا با برخورداری از 10 دپارتمان تحصیلی مختلف در ارائه تخصصی رشته های پزشکی،حقوق و مدیریت در سراسر دنیا زبانزد بوده و در میان دانشگاه های کانادا توجه ویژه ای به مقوله پژوهش و تحقیقات دارد.

بنابر آخرین اطلاعات وب سایت دانشگاه اتاوا، شهریه سالانه این دانشگاه برای مقاطع کارشناسی، ارشد و دکترا از 14.800 تا 49.390 هزار دلار کانادا متغیر است.

دانشگاه وسترن (Western)

دانشگاه دولتی وسترن با کسب رتبه 190 در رنگینگ دنیای سال 2019 ستاره دیگری از آسمان پرستاره برترین دانشگاه های کانادا است. دانشگاه علوم و تحقیقات وسترن با 12 دپارتمان تحصیلی و 3 دانشکده مرتبط، حق انتخاب از میان 400 رشته تحصیلی متنوع و بین المللی را به بیش از 36 هزار دانشجوی خود می دهد.

این دانشگاه در شهر لندن، استان انتاریو واقع شده و از تاریخچه ای غنی از اکتشافات بنیادین و کاربردی برخوردار است، همچنین دانشگاه وسترن جایی است که کاشف انسولین فردریک بنتینگ از آن برخواسته و سالانه بیش از 240 میلیون دلار صرف امور پژوهشی می نماید.

دانشگاه وسترن با پردیسی به وسعت 400 هکتار و 11 دپارتمان تحصیلی که از ادغام ساختمان های مدرن و سبک گوتیک به وجود آمده، جزو زیباترین و پیروز ترین دانشگاه های کانادا به شمار می رود. گفتنی است که این دانشگاه در میان دانشگاه های کانادا دارای شهرتی دنیای در زمینه ارائه رشته های تحصیلی پرستاری، فلسفه و روانشناسی نیز هست.

شهریه این دانشگاه نسبت به دیگر دانشگاه های کانادا بالاتر بوده و در اکثر رشته ها از سالی 30 هزار دلار آغاز می شود، البته بعضی از هزینه های جانبی نظیر خوراک، محل اقامت، تجهیزات مورد احتیاج به این مبلغ اضافه می شود.

مطلب پیشنهادی فواید تحصیل در کانادا

دانشگاه کلگری (Calgary)

یکی از اعضای نسل جدید دانشگاه های کانادا، دانشگاه جوان و دولتی کلگری یکی از معدود دانشگاه های علوم تحقیقات است که در سال 1966 میلادی تاسیس شده، اما در همین زمان کم توانسته در رنکینگ دنیای رتبه 199 را از آن خودش کند.

پر واضح است که این دانشگاه پویا و فعال یکی دیگر از برترین دانشگاه های کانادا است که در پایتخت انرژی کانادا یعنی شهر کلگری- آلبرتا واقع شده است. دانشگاه گلگری در رشته های انرژی، مهندسی، سیاست عمومی، علوم و هوا فضا دارای شهرتی دنیای است.

در مجموع دانشگاه کلگری دارای 4 پردیس در کلگری و 1 پردیس در دوحه قطر است. پردیس اصلی دانشگاه کلگری با مساحتی 490 هکتاری از ترکیب ساختمان های قدیمی و جدید، فضای سبزی وسیع و همچنین تونل های زیر زمینی تشکیل شده که دانشجویان را از گزند سرمای زمستان به دور می نماید.

دانشگاه کلگری از 14 دپارتمان تحصیلی و بیش از 85 موسسه و مرکز تحقیقاتی تشکیل شده و بیش از 1800 پرسنل مجرب در حال خدمت در حوزه های مختلف این دانشگاه هستند، گفتنی است که این دانشگاه در بین دانشگاه های کانادا با قدمت کمتر از 50 سال دارای رتبه اول از لحاظ کیفیت و تنوع رشته های تحصیلی قابل ارائه و همچنین تحقیقات ارزنده در زمینه های مختلف علمی است.

کلگری یکی از دانشگاه های مشهور در بین دانشگاه های کانادا در زمینه رشته های پرستاری و زمین شناسی نیز هست و با درآمد تحقیقاتی 360 میلیونی در سال، جزو دانشگاه های پیشرو در امور پژوهشی نیز به شمار می رود.

شهریه دانشگاه کلگری به طور تقریبی از 12.700 دلار آغاز شده و تا مبلغ 30.700 هزار دلار متغیر است، گفتنی است که این مبلغ در سال تحصیلی جدید ممکن است دستخوش تغییر شود.

دانشگاه واترلو (Waterloo)

براساس آمار مجله Maclean، دانشگاه دولتی واترلو در میان دانشگاه های کانادا برای بیست و هفتمین سال متوالی به عنوان نوآورترین دانشگاه کانادایی و سومین دانشگاه محبوب دانشجویان نام گرفته و دارنده رتبه 201 برترین دانشگاه های دنیا در سال 2019 است.

دانشگاه واترلو یکی از اعضای برتر گروه U15 (دانشگاه های علوم و تحقیقات) در انتاریو کانادا است. این دانشگاه به دلیل ارائه رشته ها و برنامه های به اصطلاح Co-Op (دوره های تحصیلی به همراه کارگاه های عملی و تجارب کاری قابل اجرا) در میان دانشجویان سراسر دنیا شهرت فراوانی دارد.

این ویژگی منحصر به فرد دانشگاه واترلو به دانشجویان این فرصت را می دهد تا تجربه کاری ارزشمندی در خلال تحصیل در شرکت هایی نظیر آمازون، گوگل و فیسبوک را داشته باشند.

یکی دیگر از دانشگاه های جوان و پیروز در میان دانشگاه های کانادا دانشگاه واترلو است که در سال 1957 با تنها 74 دانشجو آغاز به کار کرد، این دانشگاه دارای 6 دپارتمان تحصیلی و 4 دانشکده وابسته است و اکنون به مهد دانشجویان کارآفرین و پیروز از سراسر دنیا تبدیل شده است.

آمار خیره نماینده 97.8 درصدی نرخ استخدام دانشجویان بین المللی این دانشگاه و جذب سریع آنها به بازار کار در کمتر از 6 ماه پس از فارغ التحصیلی، خود نشان دهنده کیفیت بالای این دانشگاه در بین دانشگاه های کانادا است.

همچنین دانشگاه واترلو در رشته هایی نظیر علوم کامپیوتری و مهندسی به ترتیب دارای رتبه های یکم و دوم در کانادا در سال 2018 بوده و دانشجویان واترلو در سال تحصیلی 2017-18 توانسته اند به وسیله شرکت در طرح co-op در خلال تحصیل در مجموع درآمدی 261 میلیون دلاری کسب نمایند.

این دانشگاه دارای بیش از هزار 40 دانشجو پاره وقت و تمام وقت در مقاطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی است و در رشته های تحصیلی علوم آماری، معماری، فناوری نانو، روانشناسی و بازرگانی در بین دانشگاه های کانادا پیشرو بوده و دارای شهرتی دنیای است.

شهریه این دانشگاه ممتاز برای 2 ترم که معادل 8 ماه تحصیلی است از مبلغ 30.300 دلار آغاز می شود که به نسبت رشته های مهندسی، مدیریت و پزشکی این مبلغ افزایش می یابد.

جمع بندی

با در نظر دریافت اطلاعات ذکر شده و دایره وسیع انتخاب شما در بین دانشگاه های کانادا، بهتر است تا با اولویت بندی عوامل موثر در پروسه مهاجرت تحصیلی و برنامه ریزی دقیق سختی های پیش روی خود را یکی پس از دیگری گذرانده و به سر منزل مقصود برسید.

شما می توانید با استفاده از مشاوره کارشناسان با تجربه در امور اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی دانشگاه های کانادا، با در نظر دریافت موارد مختلفی نظیر شرایط تحصیلی، اقتصادی، سنی، سطح زبان و گزینه های موجود و پیشنهادی گروه شرکت های خبرنگاران، نسبت به ادامه تحصیل خود در یکی از برترین دانشگاه های کانادا اقدام نمایید.

ارزیابی تحصیلی با پر کردن فرم ارزیابی تحصیلی از خدمات ویژه خبرنگاران بهره مند شوید ثبت نام کنید

سوالات متداول

از چه مرجعی برای رنگینگ دانشگاه های کانادا استفاده کنیم؟

شما می توانید با رجوع به وب سایت معتبر Topuniversities ، براساس شاخصه های مختلف مرکز آمار Qs World University Rankings به آنالیز و سنجش کامل رتبه بندی دانشگاه های کانادا بپردازید.

منبع: نیلگام
انتشار: 31 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 557

به "لیست برترین دانشگاه های کانادا در سال 2019" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیست برترین دانشگاه های کانادا در سال 2019"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید