باید قید 80 درصد گردشگران جهان را بزنیم، ایران را با مالزی مقایسه نکنید

به گزارش تور روسیه ارزان، خبرنگاران: استاد دانشگاه علامه طباطبایی با اعلام اینکه باید قید 80 درصد گردشگران جهان را بزنیم گفت: نباید ایران را از نظر ورود گردشگر با مالزی مقایسه کرد چرا که با وجود مسلمان بودن مالزی، در این کشور انواع تفریحات برای تمایلات مختلف وجود دارد.

باید قید 80 درصد گردشگران جهان را بزنیم، ایران را با مالزی مقایسه نکنید

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

حمید ضرغام در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرنگاران، با بیان اینکه بیش از 80 درصد رقم های گردشگری جهان را گردشگری انبوه تشکیل می دهند گفت: این افراد به فکر تاثیرات اخلاقی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی که روی محیط اطرافشان می گذارند نیستند؛ یعنی همان هایی که ما به سبب تعهد به پاسداری از ارزش ها نمی توانیم پذیرای آنها باشیم. لذا باید در ورود گردشگر به کشورمان به 20 درصد مابقی فکر کنیم.

وی اضافه نمود: مشتری های این صنعت افرادی هستند که مدتی پول خود را پس انداز کردند و وقت خود را برنامه ریزی کردند تا با یاری گردشگری، آرامش روانی و عاطفی و جسمی داشته باشند و ریکاوری شوند، حال اگر به محلی بخواهند سفر نمایند که آشوب در آن باشد و امنیت وجود نداشته باشد، قطعاً به آن سر نمی زنند.

ضرغام ادامه داد: الان در بسیاری از مجموعه هایی که پایگاه های گردشگری جهان را معرفی و گردشگر توزیع می نمایند، وقتی برای انتخاب مقصد گردشگر صفحات را ورق می زنید می بینیم که ایران مقصدی است که همه بیماری ها واگیردار مانند مالریا و دیفتری در آن وجود دارد لذا این موضوع گردشگر را دچار وحشت می نماید، هر چه هم که اینجا شورانگیز و دل انگیز باشد باز هم با اکراه و سختی می آیند؛ یعنی این خارجی هایی که الان به ایران می آیند یا خیلی شناخت بالایی از ایران دارند که سفر می نمایند یا خیلی متهورند.

این استاد دانشگاه یادآور شد: در مجموع با توجه موقعیت سیاسی و بین المللی کشورمان که تبلیغات بر علیه ایران رایج است و با توجه به سرمایه گذاری که ما در تبلیغات این صنعت می کنیم، هم اکنون رتبه خوبی داریم.

وی اضافه نمود: از طرفی در زیرساخت ها نیز مانع عمده ای نداریم ولی این موضوع را هم باید در نظر داشت که این صنعت در حال شکوفایی است و خواستگاه تمایلات گردشگران تغییر می نماید و باید متناسب با آن و متناسب با ارزش های خودمان حرکت و پیشرفت داشته باشیم.

ضرغام در پاسخ به این سوال که چرا کشوری مانند مالزی که کشوری مسلمان است و از طرفی رتبه های پائین تری از ما در زمینه جاذبه های گردشگری دارد توانسته است گردشگر جذب کند ولی ما نتوانستیم، توضیح داد: در مالزی با وجود مسلمان بودن این کشور، با توجه به علاقه و اعتقاد هر گردشگری، در آنجا تفریحگاه مربوط به آن وجود دارد، الان انواع کاواره ها را در این کشور داریم لذا این کشور مانند ایران نیست.

وی اظهار داشت: در ایران کسانی را می توانیم بپذیریم که تصور لهو و لعب نداشته باشند و از طرف دیگر کسی هم که این تصور را دارد به ایران نمی آید اگر هم بیاید اینجا دچار عسر و حرج است و کاری نمی تواند انجام دهد، ولی در مالزی اینطور نیست؛ در مالزی 24 ساعته برنامه برای گردشگران بسته به اینکه چه نوع تمایلاتی دارند و چه نوع لذاتی را دوست دارد تجربه نمایند اجرا می گردد؛ در عین حال افراد محجبه و متدین هم هستند که حتی یک تار موی آنها هم دیده نمی گردد.

ضرغام گفت: ما در جمهوری اسلامی ایران این وضعیت را نداریم، شاید بتوان اسم این موضوع را محدودیت بگذاریم اگرچه به نظر من محدودیت نیست بلکه یک نوع دیگر از رفتار اجتماعی است که خیلی ها هم مشتاق تجربه آن هستند.

منبع: تسنیم
انتشار: 30 شهریور 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 639

به "باید قید 80 درصد گردشگران جهان را بزنیم، ایران را با مالزی مقایسه نکنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باید قید 80 درصد گردشگران جهان را بزنیم، ایران را با مالزی مقایسه نکنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید