بوفون: ایتالیا در جهت درستی قرار گرفته است، عادت دارم منتقد خودم باشم

به گزارش تور روسیه ارزان، خبرنگاران: سنگربان تیم ملی فوتبال ایتالیا اعتقاد دارد آتزوری در جهت درستی گام برداشته است.

بوفون: ایتالیا در جهت درستی قرار گرفته است، عادت دارم منتقد خودم باشم

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش خبرنگاران و به نقل از سایت فیفا، جان لوئیجی بوفون از آن دسته فوتبالیست هایی است که احتیاجی به معرفی ندارد. دروازه بان تیم ملی فوتبال ایتالیا و یوونتوس در 15 سال گذشته یکی از بهترین سنگربانان فوتبال جهان بوده و بدون شک نسل آینده به عنوان بازیکنی مثال زدنی از او یاد خواهد نمود.

او در سال 2006 با ایتالیا به قهرمانی جام جهانی رسید و در یورو 2012 با همین تیم مقام نایب قهرمانی را تجربه کرد. بوفون با پارما قهرمانی در جام یوفا را تجربه نموده و تنها عنوانی که دور از دسترس این سنگربان 35 مانده لیگ قهرمانان اروپا بوده است.

سنگربان آتزوری در جام کنفدراسیون ها پیروز شد در دیدار رده بندی جام کنفدراسیون ها که ایتالیا به مقام سومی دست یافت 3 ضربه پنالتی بازیکنان اروگوئه را مهار کند.

سایت فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) پس از جام کنفدراسیون ها مصاحبه ای با بوفون داشته که در زیر می خوانید.

فیفا: آیا تا به حال 3 ضربه پنالتی را همچون بازی با اروگوئه در بک بازی مهار نموده بودی؟

بله، قبلا هم این کار را نموده ام ولی فکر نمی کنم کار خیلی خاصی نموده باشم، این بخشی از وظیفه من است. پیروزی در ضربات پنالتی به خصوص مهار 3 ضربه فوق العاده است. با این حال وقتی این اتفاق در دیدار رده بندی رخ می دهد درخشش بازیکنان به چشم نمی آید. اگر می توانستم یکی از ضربات پنالتی را مقابل اسپانیا مهار کنم می توانستیم در بازی فینال در استادیوم ماراکانا باشیم.

فیفا: به نطر می رسید در جام کنفدراسیون ها کمی از عملکرد خود در این تورنمنت ناراضی بودی. اینطور بود؟

عادت دارم به جای اینکه از کسب دستاوردهایم مسروری کنم کمی منتقد خودم باشم. به طور حتم از کسب پیروزیت لذت می برم ولی ار خودم هم انتظاراتی دارم.

فیفا: در بازی با اروگوئه چه کردید؟

دیدار با اروگوئه بازی سختی بود به خاطر اینکه حریفی سرسخت را پیش رو داشتیم. با این وجود ما تا آخرین لحظه سخت کوشش کردیم و از اینکه توانستم وظیفه خودم را انجام دهم مسرورم. پس از شکست مقابل اسپانیا دومین باخت می توانست خیلی ناامید کننده باشد. حالا باید از کسب پیروزی مقابل اروگوئه مسرور باشیم که با وجود خستگی شخصیت واقعی مان را نشان دادیم.

فیفا: دستاورد ایتالیا از جام کنفدراسیون ها چه بود؟

شکی نیست که در مجموع عملکرد خیلی خوب و رضایت بخشی در این تورنمنت داشتیم. نشان دادیم تیم خوب و با کیفیتی داریم که قادر به رقابت با هر تیمی است. نکته مثبت دیگر این است که ما گروهی از بازیکنان فوق العاده را در اختیار داریم که به خصوص در سطح ملی به سادگی یک جا جمع نمی شوند.

فیفا: عملکرد فردی ات را چگونه ارزیابی می کنی؟

به غیر از نیم ساعت بازی بد مقابل برزیل فکر می کنم خودم هم در این تورنمنت عملکرد خوبی داشتم. از اینکه پیروز شدم مقابل اروگوئه آن ضربات پنالتی را مهار کنم و به اوج بازگردم مسرورم. به طور حتم وقتی مقابل میزبان بازی می کنی و همه چیز آنطور که می خواهی پیش نمی رود شرایط کمی سخت می گردد ولی من به طور کلی به قضیه نگاه می کنم و معتقدم یکی از بازیکنان تاثیرگذار ایتالیا در جام کنفدراسیون ها بودم.

فیفا: فکر می کنی بازی در جام کنفدراسیون ها به حضور تیم ملی ایتالیا در جام جهانی 2014 یاری خواهد نمود؟

قطعا چیزهایی از این رقابت ها آموختیم که ما را آماده رقابت های جام جهانی در سال بعد می نماید. از شرایط آب و هوایی گرفته تا سطح بازی حریفان مان؛ نکات جالبی عایدمان شد. این رقابت ها برایمان همانند بازی های تمرینی بود و حالا نسبت به تیم های دیگر مزیت هایی داریم.

فیفا: با توجه به نتایجی که مقابل برزیل و اسپانیا به دست آوردید فکر می کنید ایتالیا می تواند با تیم های درجه یک جهان رقابت کند؟

نه ما در سطحی متفاوت هستیم. در چند سال گذشته همیشه به دنبال بهبود کیفیت تیم بوده ایم. امیدواریم همچنان به این رویه ادامه دهیم تا به جایی که می خواهیم برسیم. در حال حاضر هم هدفمان رقابت با تیم های دیگر نیست بلکه هدفمان در وهله اول حضور در رقابت های جام جهانی 2014 برزیل است.

فیفا: برای اینکه به این مهم برسید احتیاج به چه دارید؟

به نظرم در جهت درستی قرار داریم اما این فرآیندی است که باید در آن به طور مداوم به فکر شکل دادن به جزئیات ریزتر باشیم. در جام کنفدراسیون ها عملکرد خوبی داشتیم و شهرتی که ایتالیا در این سالیان کسب نموده را بار دیگر به اثبات رساندیم. در جام جهانی نیز همینطور عمل خواهیم کرد ولی برای اینکه اینگونه باشیم احتیاج است که در وضعیت خوبی باشیم.

فیفا: به عنوان پرسش آخر، قبل از اینکه در بازی با اروگوئه ضربات پنالتی زده گردد شما و فرناندو موسلرا، دروزاه بان تیم ملی فوتبال اروگوئه به هم چیزهایی می گفتید و می خندید. چه چیزهایی به هم می گفتید؟

دروازه بان ها معمولا رابطه خوبی با یکدیگر دارند. در خصوص اینکه بازی ها چقدر سخت بود و تورنمنت چگونه گذشت صحبت می کردیم. حقیقت این بود که ما پس از وقت های اضافه و رسیدن به ضربات پنالتی که برای کسب مقام سومی قرار بود زده گردد کمی خسته بودیم. من به فرناندو گفتم شما مزیت هایی نسبت به ما دارید و آن این است که تا کنون در مرحله نیمه نهایی این رقابت ها حضور نداشته اید.

منبع: تسنیم
انتشار: 7 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 658

به "بوفون: ایتالیا در جهت درستی قرار گرفته است، عادت دارم منتقد خودم باشم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بوفون: ایتالیا در جهت درستی قرار گرفته است، عادت دارم منتقد خودم باشم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید