بیدبلند خلیج فارس با ظرفیت کامل آماده خدمات دهی است

به گزارش تور روسیه ارزان، مدیرعامل پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس با تأکید بر اینکه این پالایشگاه با ظرفیت کامل آماده خدمات دهی است، گفت: با تأمین خوراک لازم، ظرفیت فراوری این مجتمع از 40 درصد کنونی به 100 درصد می رسد.

بیدبلند خلیج فارس با ظرفیت کامل آماده خدمات دهی است

به گزارش خبرنگار شانا، محمود امین نژاد امروز (پنجشنبه، دوم بهمن ماه) پس از آیین بهره برداری از پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس با بیان اینکه فعالیت این پالایشگاه با 40 درصد ظرفیت نشان دهنده این نیست که توان فراوری صددرصدی ندارد، اظهار کرد: برخلاف دیگر پروژه ها که فرایند فراوریی شدن آن ها چند ماه زمان می برد، این پالایشگاه جزو معدود پروژه هایی است که با ظرفیت 100 درصدی آماده سرویس دهی است.

وی به تامین خوراک پالایشگاه بیدبلند اشاره نمود و با بیان اینکه تامین خوراک یک موضوع بالادستی است، اضافه کرد: پالایشگاه بیدبلند در کمترین زمان ممکن و چهار روز پس از ورود خوراک اصلی به فراوری رسید.

مدیرعامل پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس ادامه داد: تا خاتمه سال جاری، این پالایشگاه به 50 درصد ظرفیت فراوری می رسد به معنای آنکه یک ردیف پالایشی (ترین) از دو ردیف پالایشی یک میلیارد فوت مکعبی این مجموعه به ظرفیت 100 درصدی می رسد.

امین نژاد با اشاره به اینکه بیدبلند خلیج فارس به تعمیرات اساسی ان جی ال ها، عملیاتی که پنج سال عقب افتاده، وارد شده است، گفت: با توافق هایی که صورت گرفته، هم اکنون اورهال ان جی ال 900 به طور رسمی به این شرکت واگذار شده است و در حال خرید تجهیزات هستیم که تأثیری بسزا در تأمین خوراک پالایشگاه بیدبلند دارد.

وی به طرح های نیمه تمام مانند پیش تراکم 900 و پیش تراکم 1000 و ... که به این شرکت واگذار شده اشاره و اضافه کرد: به تازگی حدود 800 میلیارد تومان برای ان جی ال هایی که دست این شرکت است، اعتبارات اسنادی گشایش کردیم، با سرعت و با همه توان، نمی گذاریم کمبود خوراک نقطه ضعف بیدبلند خلیج فارس باشد.

مدیرعامل پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس با تأکید بر اینکه این مجموعه، سومین پروژه جهان در شرایط تحریم است، اضافه کرد: این پروژه 36 ماه پس از گشایش اعتبارات اسنادی تکمیل شد.

امین نژاد با تأکید بر اینکه هم اکنون در این سرما و مسائل گاز، 500 تن در ساعت متان به شبکه گاز سراسری تزریق می گردد، اظهار کرد: این مجتمع در حدود 4 ماه گذشته، تا به امروز 300 هزار تن C2+ فراوری نموده است که از این مقدار، حدود 90 هزار تن اتان به پتروشیمی های ماهشهر منتقل شده است.

وی با یادآوری اینکه سیاست هلدینگ خلیج فارس در ابتدا این بود که برای گاز مایع (ال پی جی) بیدبلند خلیج فارس از تاسیسات بندرامام استفاده کند، گفت: با جدی شدن بحث ان جی ال های 3200، قرار شد، مخازن بیدبلند خلیج فارس در ماهشهر اجرا گردد که براساس برنامه در حال اجراست و امیدواریم خردادماه 1400 به بهره برداری برسد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 6 فروردین 1400 بروزرسانی: 6 فروردین 1400 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 1827

به "بیدبلند خلیج فارس با ظرفیت کامل آماده خدمات دهی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیدبلند خلیج فارس با ظرفیت کامل آماده خدمات دهی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید