تور استانبول ارزان: فرودگاه های شهر استانبول ، پروازی آسوده و راحت را تجربه کنید

به گزارش تور روسیه ارزان، پرواز هوایی همواره برای مسافران یکی از هیجان انگیزترین وسایل حمل و نقل در سفر است. حتی اگر مقصد سفر به مبدأ نزدیک باشد. استانبول در همسایگی ایران واقع شده است اما اکثریت گردشگران ترجیح می دهند تا برای سفر به این شهر از هواپیما استفاده نمایند. از آنجایی که تور استانبول بسیار پر هوادار است لازم تا فرودگاه های شهر استانبول را به خوبی شناخت تا هنگام رزرو تور انتخاب درستی داشته باشید.

تور استانبول ارزان: فرودگاه های شهر استانبول ، پروازی آسوده و راحت را تجربه کنید

بهترین تجربه سفر را با تور استانبول ارزان در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا دیدن کنید و لحظات زیبایی را در این شهر تاریخی و تفریحی بگذرانید.

استانبول یک شهر بی نظیر توریستی در ترکیه است که سالانه میلیون ها توریست ایرانی عزم سفر به این دروازه اروپا را می نمایند. به دلیل مسافرخیز بودن این شهر، تعداد فرودگاه های زیادی در این شهر احداث شده است که کفاف این حجم از توریستانی را که از کشورهای دور و نزدیک آمده اند را بدهد. اگر شما هم قصد دارید با رزرو تور استانبول از این شهر زیبای ترکیه تماشا کنید، ضروری است که فرودگاه های شهر استانبول را بشناسید تا فرودگاهی را انتخاب کنید که مسافت چندانی با هتل محل اقامتتان نداشته باشد.

استانداردهای فرودگاه های بین المللی

به نظر شما چه قواعد و قوانینی پشت ساخت فرودگاه ها وجود دارد؟ در هر کشوری تعداد زیادی فرودگاه ساخته می گردد اما برای آنکه یک فرودگاه بتواند لقب بین المللی را کسب کند باید قوانین و استانداردهای دنیای را دارا باشد. نظارت روی عملکرد فرودگاه ها و خطوط هوایی، به وسیله دو شورای انجمن بین المللی حمل ونقل هوایی (یاتا) و سازمان بین المللی هوانوردی کشوری (ایکائو) انجام می گردد.

فرودگاه های استانبول

استانبول شهری است که به دروازه اروپا معروفیت دارد. از این رو دارای موقعیت جغرافیایی و سیاسی بسیار مهمی است. علاوه بر این استانبول به واسطه تاریخ بسیار غنی و پیشرفت های سال های اخیر، به یکی از قطب های توریستی مهم تبدیل شده است. این موضوع سبب توسعه توریستان به این شهر می گردد. به واسطه این حجم از مسافران باید فرودگاه های بسیاری ساخته گردد تا بتواند جوابگوی این حجم از مسافر باشد و فرودگاه ها را از ازدحام جمعیت خلوت تر کند. فرودگاه های شهر استانبول در نقاط مختلف این شهر واقع شده است. از مهم ترین فرودگاه این شهر باید به فرودگاه تازه استانبول و صبیحه گوکچن اشاره نمود.

فاصله فرودگاه های استانبول تا مرکز شهر

فاصله فرودگاه های استانبول تا مرکز شهر بستگی به فرودگاه انتخاب شده دارد. همانطور که پیشتر گفتیم، فرودگاه های شهر استانبول در مکان های گوناگون این شهر قرار گرفته اند. هر کدام تا مرکز شهر مساحت متفاوتی دارد. به طور مثال: فرودگاه تازه استانبول با گرفتن تاکسی دربستی تنها 30 دقیقه با میدان تکسیم فاصله دارد. این در حالی است که فرودگاه گوکچن بعلاوه شرایطی را ندارد. برای رسیدن به مرکز شهر باید زمان بیشتری را صرف نموده که با توجه به مساحت زیاد، پول بیشتری را هم باید پرداخت کنید. از این رو اگر هزینه های حمل ونقلی در سفر برای شما در اولویت واقع شده است، بهتر است که به فرودگاه های شهر مقصد دقت زیادی داشته باشید.

برترین فرودگاه های استانبول برای پرواز کدام هستند؟

نباید فراموش کنید برترین همواره بدان معنا است که با معیارهای شما هماهنگ باشد. این شما هستید که برترین ها را در طول سفر خود مشخص می کنید. اما به طور کلی برترین فرودگاه های استانبول برای پرواز معمولاً فرودگاهی است که به مرکز شهر نزدیک باشد؛ و شما بتوانید با کمترین هزینه و زمان به مرکز شهر برسید. در ادامه نگاهی به فرودگاه های شهر استانبول می اندازیم که در انتخاب درست شما را یاری کند.

فرودگاه صبیحه گوکچن

فرودگاه صبیحه گوکچن دومین فرودگاه معروف شهر استانبول است. روزانه توریستان بیشماری از این فرودگاه وارد شهر استانبول می شوند. بعلاوه صبیحه گوکچن براساس آمار از نظر ترافیک حمل مسافر در صندلی سوم در ترکیه واقع شده است. این فرودگاه در محله پندیک در بخش آسیایی این شهر واقع شده است. از این رو اگر هتل شما در این قسمت شهر واقع شده است، فرود آمدن در آن انتخاب مناسب و هوشمندانه ای است. امکانات این فرودگاه بسیار کامل است. اگر چندین ساعت مجبور باشید در این فرودگاه منتظر بمانید، به هیچ چیز احتیاج پیدا نمی کنید. در فرودگاه صبیحه گوکچن رستوران های بزرگ و معروف برندهای بزرگ ترکیه ای و دنیا حضور دارد؛ که علاوه بر آن باید به مجموعه فروشگاه های شبانه روزی اشاره نمود که بساط سوغاتی های شما را تکمیل می نماید. با اینترنت رایگان در فرودگاه دیگر جای خالی هیچ چیز را احساس نخواهید کرد.

فرودگاه بین المللی آتاتورک

فرودگاه بین المللی آتاتورک قبل از احداث فرودگاه تازه استانبول از مهم ترین فرودگاه کشور ترکیه بود که نقش اساسی در خطوط هوایی ترکیه و جابه جایی مسافران این کشور را بازی می کرد. فرودگاه بین المللی آتاتورک در زمان فعالیت خود به عنوان ستون مهم صنعت توریستی ترکیه نامیده می گردد و اصلی ترین پروازهای داخلی و خارجی در آن برقرار می شد. بعد از احداث و راه اندازی فرودگاه تازه استانبول تمامی پروازهای فرودگاه آتاتورک به این فرودگاه تازه منتقل شد و تمامی برنامه های پروازی فرودگاه بین المللی آتاتورک در 6 اپریل 2019 بسته شد.

آیا فرودگاه استانبول بهتر از صبیحه گوکچن است؟

بهتر یا بدتر بودن یک مکان بستگی به انتخاب یا اولویت های شما دارد. فرودگاه صبیحه گوکچن یکی از فرودگاه های شهر استانبول با برترین امکانات و خدمات است؛ اما کمی دورتر از مرکز شهر واقع شده است و همین موضوع باعث می گردد تا کمی برای رسیدن به مرکز شهر اذیت شوید و پول بیشتری را برای رسیدن به مقصد بپردازید به ویژه آنکه وسایل حمل ونقل عمومی مانند مترو در نزدیکی آن احداث نشده است. در مقابل فرودگاه تازه استانبول یکی از برترین و با امکانات ترین فرودگاه های شهر استاتبول است که به واسطه ساخت تازه خود دارای امکانات فراوانی است که مسافران برای استفاده از آن ترغیب می نماید.

امکانات فرودگاه صبیحا گوکچن استانبول

توریستان به هر مکانی خیر و برکت می آوردند و این موضوع را باید در امکانات توریستی هر منطقه ای جست وجو کرد. به دلیل آنکه تعداد مسافران فرودگاه صبیحا گوکچن استانبول زیاد است، امکانات فراوانی در دل این فرودگاه جای گرفته است که هیچ مسافری در طول زمان انتظار خود به آنکه به خارج از فرودگاه عزیمت کند؛ احتیاج پیدا نمی نماید. اگر قبل از سفر به استانبول فراموش کردید که پول های خود را چنج کنید یا برعکس هنگام خروج از آن کشور قصد چنج کردن پول های خود را داشتید؛ باج های ارزی به یاری شما می آیند تا پول خود را آن طور که دوست دارید چنج کنید. بعلاوه این فرودگاه دارای صندلی های ویژه CIP و VIP است که می توانید با رزرو آن ها از امکانات بی نظیری بهره مند شوید.

کدام فرودگاه های استانبول به مرکز شهر نزدیک تر هستند؟

فرودگاه های شهر استانبول در دو مکان مجزا قرار گرفته اند. فرودگاه تازه استانبول در اطراف قسمت اروپایی نشین بوده و فرودگاه صبیحه گوکچن در قسمت آسیایی نشین استانبول واقع شده است. برای رسیدن به مرکز شهر از فرودگاه تازه استانبول تاکسی و اتوبوس گزینه بسیار عالی است زیرا با طی کردن مسافت کمتری به شهر خواهید رسید. همین موضوع در خصوص فرودگاه صبیحه گوکچن هم برقرار است. به طور کلی معیار شما در فاصله فرودگاه تا مرکز شهر باید موقعیت دقیق هتل انتخاب نموده به وسیله شما باشد. به طور مثال اگر هتل شما در قسمت اروپایی نشین واقع شده است هم مسافت و هم هزینه بیشتری در انتظار شما است اگر در فرودگاه صبیحه گوکچن فرود بیایید.

نام فرودگاه تازه استانبول؛ تجربه لذتی چند برابر بیشتر!

فرودگاه تازه استانبول ازجمله فرودگاه های شهر استانبول است که در سال 2018 آغاز به کار کرد و هدف از احداث این فرودگاه آن بوده که تبدیل به بزرگ ترین فرودگاه دنیا گردد. فرودگاه تازه استانبول با ظرفیت سالانه 150 میلیون مسافر پایه گذار شد تا به پایه های توریستی استانبول بتواند یاری شایان توجهی کند.این فرودگاه ازلحاظ دارا بودن امکانات کم و کسری ندارد و به شکل بی نهایتی خوب و کامل ساخت شده است. بعلاوه طراحی و نمای داخلی و خارجی فرودگاه تازه استانبول بسیار چشم گیر و خارق العاده است. شما می توانید در تور استانبول پروازهای منتهی به فرودگاه تازه استانبول را انتخاب کنید تا لذت فرودآمد در چنین فرودگاه زیبایی را تجربه کنید.

شما می توانید برای اطلاعات از امکانات و مسیرهای پروازی فرودگاه تازه استانبول به سایت این فرودگاه مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید:

کتاب راهنمای سفر به استانبول | رایگان و کامل

تور استانبول لحظه آخری | رزرو تور استانبول

برترین هتل های میدان تکسیم استانبول

تور استانبول لحظه آخری | رزرو تور استانبول با بالاترین سرعت

5 پیشنهاد برای لذت بردن از تفریحات شبانه استانبول

پارک های آبی استانبول | رونمایی از بدل انگری برد برای هیجان

معرفی هتل 4 ستاره Grand Oztanik استانبول

برترین مراکز خرید استانبول را می شناسید؟

افتخارات آژانس هواپیمایی خبرنگاران

چه ایرلاین هایی از تهران به کانادا پرواز دارند؟

با 10 غذای محبوب در ژاپن آشنا شوید

حمل کدام وسایل در پرواز ممنوع است؟

10 هتل لوکس ایران که باید در آنها اقامت کرد

منبع: ستاره ونک
انتشار: 14 آبان 1400 بروزرسانی: 14 آبان 1400 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 2158

به "تور استانبول ارزان: فرودگاه های شهر استانبول ، پروازی آسوده و راحت را تجربه کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور استانبول ارزان: فرودگاه های شهر استانبول ، پروازی آسوده و راحت را تجربه کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید