بی اعتنایی بازار نفت به آزادسازی ذخایر استراتژیک آمریکا و متحدانش

به گزارش تور روسیه ارزان، قیمت های نفت در معاملات روز چهارشنبه که سرمایه گذاران نسبت به اثربخشی اقدام هماهنگ آمریکا و متحدانش در برداشت میلیون ها بشکه نفت از ذخایر استراتژیک بدبین بودند، فرایند رشد روز گذشته را حفظ کردند.

بی اعتنایی بازار نفت به آزادسازی ذخایر استراتژیک آمریکا و متحدانش

به گزارش خبرنگاران، بهای معاملات نفت برنت هفت سنت معادل 0.1 درصد کاهش یافت و به 82 دلار و 24 سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت روز سه شنبه با 3.3 درصد افزایش بسته شده بود.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا 10 سنت معادل 0.1 درصد افزایش یافت و به 78 دلار و 60 سنت در هر بشکه رسید. شاخص نفت آمریکا روز گذشته 2.3 درصد افزایش داشت.

ساتورو یوشیدا، تحلیلگر کالای شرکت راکوتن سکیوریتیز درباره فرایند بازارهای نفت گفت: سرمایه گذاران از میزان اندک نفتی که از طریق آمریکا و کشورهای دیگر به بازار عرضه خواهد شد، مایوس شده اند. همچنین تلاشهای هماهنگ کشورهای مصرف کننده این نگرانی را برانگیخته که اوپک پلاس ممکن است فرایند افزایش تولید خود را آهسته کند. توجه بازار اکنون به نشست بعدی وزیران گروه اوپک پلاس در دوم دسامبر معطوف شده است.

دولت آمریکا پایان رسما بیان نمود میلیون بشکه نفت از ذخایر استراتژیک هماهنگ با کشورهای چین، هند، کره جنوبی، ژاپن و انگلیس برای پایین بردن قیمتهای انرژی در پی بی اعتنایی تولیدکنندگان اوپک پلاس به درخواستهای مکرر مصرف کنندگان برای نفت بیشتر آزاد خواهد کرد.

فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن روز چهارشنبه بدون اشاره به جزئیات، بیان نمود دولتش بخشی از ذخایر نفت را آزاد خواهد کرد. روزنامه نیک کی گزارش کرد ژاپن حدود 4.2 میلیون بشکه نفت از ذخایر ملی را تا پایان امسال به فروش می رساند.

تحلیلگران می گویند به دلیل سالها افت سرمایه گذاری و احیای قوی اقتصاد جهانی از پاندمی کووید 19، تاثیر این اقدام بر قیمتها احتمالا موقتی خواهد بود.

بانک آمریکایی گلدمن ساکس بیان نمود برداشت هماهنگ از ذخایر حدود 70 تا 80 میلیون بشکه به عرضه نفت اضافه می کند که کمتر از بیش از 100 میلیون بشکه ای است که بازار روی آن حساب کرده بود.

لوییس دیکسون، تحلیلگر ارشد بازارهای نفت شرکت ریستاد انرژی در گزارشی بیان نمود تهدید عرضه بیشتر در کوتاه مدت مطمئنا بازارها را به مدت یک تا دو ماه آینده به صورت مصنوعی کاهشی نگه می دارد اما اقدام رئیس جمهور آمریکا و سران کشورهای دیگر تنها ممکن است مسئله عرضه را با خالی کردن ذخایر و کاهش بیشتر سطح مخازن نفت، به چالش جدی تر تبدیل کند.

همه نگاهها به اوپک و متحدانش شامل روسیه در گروه اوپک پلاس و واکنش آنها به برداشت هماهنگ کشورهای مصرف کننده از ذخایرشان در دیدار دوم دسامبر (11 آذر) وزیران این گروه دوخته شده است. وزیر انرژی امارات متحده عربی روز سه شنبه گفت: وقتی همه شاخصها حاکی از مازاد عرضه در سه ماهه نخست سال 2022 است، هیچ منطقی در عرضه بیشتر نفت امارات به بازارهای جهانی نمی بیند.

در این بین، آمار موسسه امریکن پترولیوم نشان داد ذخایر نفت خام و بنزین آمریکا هفته گذشته افزایش پیدا کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به 19 نوامبر، به میزان 2.3 میلیون بشکه افزایش یافت در حالی که تحلیلگران در نظرسنجی رویترز کاهش ذخایر به میزان حدود 500 هزار بشکه را پیش بینی کرده بودند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 فروردین 1401 بروزرسانی: 5 فروردین 1401 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 2313

به "بی اعتنایی بازار نفت به آزادسازی ذخایر استراتژیک آمریکا و متحدانش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بی اعتنایی بازار نفت به آزادسازی ذخایر استراتژیک آمریکا و متحدانش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید