تجربۀ فضای بی نهایت در اتاق های آینه ای

به گزارش تور روسیه ارزان، یایویی کوساما (Yayoi Kusama) یک هنرمند 92 سالۀ ژاپنی است که در حوزه های مختلفی مثل نقاشی و مجسمه سازی فعالیت می نماید. اما شاید مشهورترین آثار او چیدمان هایی باشند که با عنوان آینه های نامتناهی ارائه نموده است.

تجربۀ فضای بی نهایت در اتاق های آینه ای

به گزارش خبرنگاران؛ اتاق های آینه ای همانطور که از اسمشان پیداست اتاق هایی هستند که در آن ها دیواره های آینه ای با زاویه های خاصی قرار گرفته اند و انواع مختلفی از چراغ های رنگی در آن ها روشن است. انعکاس آینه ها در یکدیگر فضایی ظاهرا نامتناهی را در برابر کسی که در وسط اتاق ایستاده باشد پدیدار می نماید؛ فضایی که چراغ ها افق نامتناهی آن را تزئین نموده اند.

اتاق های آینه ایِ نامتناهی بیننده را در منظرۀ خیره نمایندۀ خودشان غرق می نمایند و تجربۀ احساس رهایی از مکان را به او می بخشند. کوساما مثل ونسان ون گوگ از آن هنرمندانی است که در سراسر عمرش با رنج ها و بیماری های روانی دست به گریبان بوده است. او از سال 1977 تا به امروز به صورت داوطلبانه در یک آسایشگاه روان درمانی زندگی می نماید. اما او توهم ها وسواس های ذهنی اش را در خودش نگه نداشته بلکه آن ها را به هنر تبدیل نموده و با مردم جهان به اشتراک گذاشته است. خود او این کار را نوعی هنردرمانی نامیده است.

کوساما اتاق های آینه ای متفاوتی با جلوه های بصری مختلف خلق نموده است که در موزه های هنری سراسر جهان، از هیروشیما تا لندن و نیویورک در معرض بازدید قرار گرفته اند. در اینجا تصاویری از انواع مختلف این اتاق ها را می بینیم.

منبع: فرارو
انتشار: 1 فروردین 1401 بروزرسانی: 1 فروردین 1401 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 2308

به "تجربۀ فضای بی نهایت در اتاق های آینه ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجربۀ فضای بی نهایت در اتاق های آینه ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید