تحرکات کشورهای عربی در شورای امنیت درباره سد النهضه

به گزارش تور روسیه ارزان، اتحادیه عرب از تحرکات کشورهای عربی در شورای امنیت درباره حمایت از موضع مصر و سودان درباره سد النهضه اطلاع داد.

تحرکات کشورهای عربی در شورای امنیت درباره سد النهضه

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، حسام زکی، معاون دبیرکل اتحادیه عرب اعلام نمود: اردن، عربستان، مراکش و عراق مشغول تماس های فشرده در شورای امنیت برای حمایت از موضع مصر و سودان درباره سد النهضه هستند. باید به حمایت درباره بحران سد النهضه چه از سوی کشورهای عربی و چه غربی دست یافت. هرچند که اتیوپی به لجبازی خود درباره آبگیری سد النهضه ادامه می دهد.

زکی گفت: برای طرف اتیوپیایی موضع عربی یا حتی آمریکایی یا اروپایی هیچ فرقی ندارد. باید از این حمایت سیاسی برای خدمت به موضع مصر و سودان استفاده کرد.

نمایندگان عرب امروز(یکشنبه) مذاکراتی را در مقر دبیرخانه اتحادیه عرب در قاهره در این باره برگزار می نمایند و قرار است مصوبه ای درباره حمایت کشورهای عربی از موضع مصر و سودان درباره بحران سد النهضه صادر گردد.

سد النهضة (سد رنسانس) که به وسیله اتیوپی بر روی رود نیل در خاک این کشور ساخته شده، در صورت آبگیری کامل، ورودی آب به مصر را به اندازه دستکم 50 درصد کاهش می دهد و با توجه به اینکه این رودخانه شریان حیاتی و کشاورزی مصر است، خسارت های جبران ناپذیری را متوجه مصر خواهد نمود. در مقابل اتیوپی هم استفاده از این سد برای تامین برق مورد احتیاج خود را ضروری می داند.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 2 مرداد 1400 بروزرسانی: 2 مرداد 1400 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 2035

به "تحرکات کشورهای عربی در شورای امنیت درباره سد النهضه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحرکات کشورهای عربی در شورای امنیت درباره سد النهضه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید