تحریک لبیک پاکستان از لیست گروه های ممنوعه خارج شد

به گزارش تور روسیه ارزان، نخست وزیر پاکستان دستور داد تا نام گروه تحریک لبیک پاکستان از فهرست گروه های ممنوعه خارج گردد.

تحریک لبیک پاکستان از لیست گروه های ممنوعه خارج شد

به نقل از خبرگزاری آسوشتیدپرس، این اقدام از سوی عمران خان، نخست وزیر پاکستان با هدف انتها دادن به اعتراضات خشونت بار ضد دولتی اجرا شده است.

تحریک لبیک پاکستان در آوریل امسال میلادی و پس از اعتراضات این گروه برای وادار ساختن دولت اسلام آباد برای اخراج سفیر فرانسه بابت کاریکاتورهای موهن به پیامبر (ص) در فرانسه، در لیست گروه های ممنوعه وارد شد.

این گروه یک بار ماه گذشته میلادی به خیابان ها آمد و پس از اعتراضاتی به توافق با دولت وارد شد. گرچه جزئیات این توافق هنوز برای عموم منتشر نشده، اما اظهاراتی از سوی بعضی از رهبران دو طرف نشان دهنده حذف نام این گروه از سازمان ها و گروه های ممنوعه حکایت دارد.

دستکم 12 تن از جمله 10 مامور پلیس در جریان درگیری ها بین حامیان و اعضای تحریک لبیک پاکستان و نیروهای امنیتی و پلیس پاکستان در روزهای اخیر کشته شدند.

عمران خان پس از دریافت گزارشی از سوی دولت منطقه ای پنجاب از سوی وزارت کشور دستور داد تا نام این گروه از لیست گروه های ممنوعه حذف گردد.

دولت پاکستان بیش از 2000 تن از فعالان تحریک لبیک پاکستان را آزاد نموده و پس از برطرف این ممنوعیت، این گروه می تواند به صورت آزادانه در تمامی فعالیت های سیاسی حضور داشته باشد.

تحریک لبیک پاکستان در سال 2015 تاسیس شد و در طول این سال ها دستکم شش اعتراض برگزار نموده که بیشتر آنها علیه توهین به مقدسات بوده اند.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 12 آذر 1400 بروزرسانی: 12 آذر 1400 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 2187

به "تحریک لبیک پاکستان از لیست گروه های ممنوعه خارج شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحریک لبیک پاکستان از لیست گروه های ممنوعه خارج شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید