تحقق وحدت مسلمانان توسط رسانه ها با بیان مشترکات

به گزارش تور روسیه ارزان، خبرنگاران: عبدالمنعم بن منصور وزیر اطلاع رسانی عمان در دیدار با ضرغامی بر گسترش همکاری های دو جانبه فرهنگی و رسانه ای تاکید کرد.

تحقق وحدت مسلمانان توسط رسانه ها با بیان مشترکات

به گزارش خبرنگاران، عبدالمنعم بن منصور وزیر اطلاع رسانی عمان در صدر هیأتی از فعالان رسانه ای این کشور قبل از این دیدار از دو شبکه العالم و خبر بازدید کرده و با قابلیت و ظرفیت های رسانه ای کشورمان آشنا شده بود با ابراز خوشحالی از سفر به جمهوری اسلامی ایران و ملاقات با رئیس رسانه ملی، صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران را یکی از سازمان های بزرگ رسانه ای جهان با قابلیت های فراوان فنی، آموزشی و برنامه سازی توصیف کرد و خواستار مبادلات گسترده رسانه های دو کشور در حوزه های مختلف شد.

عبدالمنعم بن منصور وجود اشتراکات دینی و فرهنگی درکنار حسن همجواری و ارتباط دیرینه دو کشور ایران و عمان را زمینه بسیار خوبی برای تقویت ارتباط دو کشور دانست و اضافه نمود: برای تقویت این روابط، کشور عمان پیشقدم است و سفر مقامات عمانی در گذشته به ایران بویژه سفر پادشاه عمان برای تبریک به رئیس جمهوری اسلامی ایران در هفته های اخیر نشان دهنده علاقمندی دولت و ملت عمان برای گسترش همکاری با کشور بزرگ ایران اسلامی است.

وی از علاقمندی مردم کشورش به ایران و موضوعات مرتبط با جمهوری اسلامی خبر داد و گفت: رسانه های عمان بویژه روزنامه رسمی این کشور اخبار و تحلیل های زیادی از ایران روزانه برای مخاطبان مشتاق خود منتشر می کنند.

وزیر اطلاع رسانی عمان روابط کشور مطبوعش با جمهوری اسلامی ایران را مستحکم و سرشار از محبت خواند و گفت: ما به این رابطه خوب افتخار می کنیم و می کوشیم با استفاده از همه ابزارهای در اختیار از جمله رسانه ها، مشترکات وحدت بخش دو ملت را تقویت کنیم.

عبدالمنعم بن منصور با اشاره به حوادث جهان و منطقه و لزوم اتحاد مسلمانان برای دفاع از ارزش های دینی و ملی خود شرح داد: تاریخ اثبات کرده است که برنده این کشمکش ها در منطقه دشمنان ملت های مسلمان هستند و ما رسالت سنگین روشنگری اهداف پشت پرده دشمنان و نمایش چهره واقعی اسلام به جهانیان را عهده دارهستیم.

وی به ظرفیت های رسانه ای کشورش اشاره و گفت مسقط آماده است که همگام با گسترش مناسبات در حوزه های مختلف تعاملات رسانه ای خود با تهران را افزایش دهد.

رئیس سازمان صداوسیما نیز در این دیدار سابقه همکاری جمهوری اسلامی ایران و عمان را خوب توصیف کرد و گفت: سفر اخیر پادشاه عمان به ایران و دیدار وی با مقامات کشورمان به مناسبات دو کشور عمق بخشید و زمینه ساز تعاملات گسترده تر در حوزه های مختلف از جمله مبادلات رسانه ای شد.

رئیس رسانه ملی ایجاد اختلاف بین کشورهای اسلامی را سیاست دیرینه دشمنان خواند و گفت: دشمنان اسلام و ملل مسلمان با بزرگ نمایی اختلافات کوچک بین کشورهای اسلامی به دنبال اهداف استعماری خود هستند و رسانه ها با بیان مشترکات فراوان بین ملت های اسلامی می توانند وحدت را که تنها راه نجات مسلمانان در مقابل توطئه دشمنان است تقویت کنند.

رئیس سازمان صداوسیما با اشاره به گستره نفوذ رسانه جمهوری اسلامی ایران در جهان از اقبال روزافزون مخاطبان جهانی به تولید پیام های پاک رسانه ای خبر داد و گفت: میل و نیاز امروز مخاطبان رسانه های کشورهای اسلامی به دلیل اعتقادات عمیق دینی دریافت تولیدات پاک رسانه ای است که با گسترش تعاملات بین رسانه ها این مهم محقق می شود و تقویت تفکر تولید پاک راه مناسبی برای مقابله با تولیدات خلاف اخلاق رسانه های غربی است.

ضرغامی با اعلام اینکه جمهوری اسلامی ایران سالیانه 400 فیلم تلویزیونی تولید و پخش می کند گفت: صداوسیما جزو 10 کشور برتر جهان در زمینه تولید آثار نمایشی و تلویزیونی است.

در ادامه این نشست رئیس سازمان صداوسیما به نشانه دوستی 10 تله فیلم و یک سریال فاخر ترجمه شده به زبان عربی را به وزیر اطلاع رسانی عمان اهداء کرد که این اقدام مورد توجه وی و هیأت همراه قرار گرفت.

ضرغامی همچنین با اعلام آمادگی صداوسیما برای تربیت نیروی انسانی متخصص در دانشگاه صداوسیما به توانمندی رسانه ملی در تولید تجهیزات فنی اشاره و تامین نیاز رسانه های عمان از این طریق را مطمئن و با صرفه توصیف کرد.

وزیر اطلاع سرانی عمان قبل از دیدار با رئیس سازمان صداوسیما از شبکه های العالم و خبر بازدید و از نزدیک با فعالان رسانه ای این دو شبکه گفتگو کرد.

عبدالمنعم بن منصور در دیدار از شبکه العالم گفت: بسیار مایلم که روابط رسانه ای و فرهنگی خود با ایران را افزایش دهیم و صداوسیما بخوبی می تواند این ارتباط را ایجاد کند.

وی ابراز امیدواری کرد در این سفر با توانمندی های روزافزون صداوسیما در حوزه های مختلف بویژه اطلاع رسانی بیشتر آشنا شود.

وزیر اطلاع رسانی عمان در شبکه خبر نیز حضور یافت و با نیروهای متخصص، ظرفیت های اطلاع رسانی و توانمندی های فنی این شبکه آشنا شد.

منبع: تسنیم
انتشار: 26 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 731

به "تحقق وحدت مسلمانان توسط رسانه ها با بیان مشترکات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحقق وحدت مسلمانان توسط رسانه ها با بیان مشترکات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید