ترامپ اروپا را تهدید کرد، مکانیزم ماشه علیه ایران فعال شد

به گزارش تور روسیه ارزان، نشریه واشنگتن پست آمریکا با انتشار گزارشی مدعی شد که چند روز پیش از آنکه کشورهای اروپایی مکانیسم حل و فصل اختلافات را فعال کند دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آنها را به افزایش تعرفه خودروها تهدید نموده بود.

ترامپ اروپا را تهدید کرد، مکانیزم ماشه علیه ایران فعال شد

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با قیمت تور ایتالیا همراه شوید و از شهرهای زیبای رم، فلورانس و ونیز شهر روی آب دیدن کنید و بنای کولوسئوم را ببینید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از یورو نیوز، واشنگتن پست مدعی شد ، دولت ترامپ به صورت محرمانه به سه کشور اروپایی اخطار داده بود که در صورتی که مکانیسم را فعال نکنند 25 درصد بر تعرفه خودروهای وارداتی از اروپا می افزاید.

  • مکانیزم ماشه چیست؟

با این وجود مقامات اروپایی به واشنگتن پست گفته بودند که فعال کردن مکانیسم حل اختلاف از چند هفته پیش در برنامه بوده و آنها قصد اجرای آن را داشته اند.

در مقابل یک مقام مطلع به واشنگتن پست گفت که اروپا برای این که ضعیف جلوه نکند تهدید ترامپ را عمومی ننموده است.

این نشریه به نقل از منابع اروپایی می افزاید که دولت آمریکا مستقیما به وسیله فرستاده ویژه پایتخت های اروپایی را از تهدید خود مطلع نموده بود.

  • فیلم | مکانیسم ماشه چیست و ایران با آن چه خواهد نمود؟
  • خبرنگاران TV | ماشه برجام فعال شده است؟
  • اروپا در مکانیسم ماشه به دنبال چیست؟

واشنگتن پست در گزارش خود نوشت که کوشش های ایالات متحده با تهدید تعرفه ای برای فشار وارد کردن به سیاست خارجی اروپا، طبق گفته یک مقام اروپایی برابر با اخاذی است که سطح جدیدی از شیوه های خشن آمریکا با قدیمی ترین متحدانش را نشان می دهد.

طبق این گزارش، دونالد ترامپ پیش تر از تهدید تعرفه 25 درصد روی خودروها برای به دست آوردن شرایط مطلوب تر در روابط تجاری آمریکا با اروپایی ها استفاده نموده بود

در همین حال، جرمی شاپیرو، مدیر تحقیق در شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا در اینباره گفت: تهدید تعرفه ای یک روش شبیه به مافیا است و روابط بین متحدان معمولا نباید اینگونه باشد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 17 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 1004

به "ترامپ اروپا را تهدید کرد، مکانیزم ماشه علیه ایران فعال شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ اروپا را تهدید کرد، مکانیزم ماشه علیه ایران فعال شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید