تظاهرات مخالفان کرملین در روسیه همزمان با برگزاری انتخابات محلی

به گزارش تور روسیه ارزان، همزمان با برگزاری انتخابات منطقه ای در روسیه که انتظار می رود کاندیداهای وفادار به کرملین پیروز آن باشند. حامیان الکسی ناوالنی، رهبر اپوزیسیون این کشور که در زندان به سر می برد در اعتراض به افزایش سن بازنشستگی به خیابان ها آمدند.

تظاهرات مخالفان کرملین در روسیه همزمان با برگزاری انتخابات محلی

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری فرانسه، در انتخابات امروز در روسیه انتخابات مربوط به معین شهرداری مسکو بیش از همه اهمیت دارد در حالی که کاندیداهای سرشناس مخالف دولت، عمدتا به نفع شهردار فعلی مسکو یعنی سرگئی سابیانین از انتخابات کنار گذاشته گردیده اند.

در این انتخابات نیز همچون انتخابات ریاست جمهوری مارس گذشته در روسیه که ولادیمیر پوتین برنده آن بود، تمرکز صرف بر جذب رای دهندگان برای شرکت در انتخابات است.

مقام های مسکو اقدام به برگزاری چند فستیوال و نمایشگاه موادغذایی در حوزه های رای گیری به منظور تحریک به مشارکت بیشتر مردم در انتخابات و همچنین تقویت مشروعیت سابیانین به عنوان شهردار مسکو برای یک دور دیگر نموده اند.

با این حال آلکسی ناوالنی، رهبر مخالفان دولت روسیه که مشغول گذراندن مجازات حبس یک ماهه در ارتباط با یک اعتراضات غیرقانونی قبلی است، کوشش نموده تا با فراخوان دادن برای تظاهرات علیه اصلاحات بازنشستگی این برنامه را به هم بزند.

تیم وابسته به ناوالنی در شبکه های اجتماعی بیانیه ای منتشر نموده و نوشتند: پوتین و دولتش 18 سال است که از بودجه کشور دزدیده و این پول را در پروژه های بی معنا تلف نموده اند. حالا ظاهرا پول بودجه تمام گردیده و مجبور به دزدیدن از جیب بازنشسته ها هستند تا اموراتشان را بگذرانند.

رسانه های روسیه گزارش کردند که در آستانه این تظاهرات ده ها تن از حامیان مخالفان و سازمان دهندگان اعتراضات از سوی پلیس بازداشت گردیده اند.

مقام ها گفته اند که مجوزی برای تظاهرات صادر ننموده اند و معنی این حرف این است که شرکت نمایندگان در این تظاهرات با خطر دستگیر شدن روبرو هستند.

روس ها در چندین منطقه این کشور امروز برای معین فرمانداران، قانونگذاران محلی و مقام های دیگر در انتخابات شرکت می نمایند.

در مسکو نیز انتظار می رود که سابیانین دوباره شهردار گردد و در انتخابات حدود 70 درصد آرا را به دست آورد در حالی که میزان حضور رای دهندگان در آن 30 تا 40 درصد برآورد می گردد.

در انتخابات قبلی در پنج سال پیش ناوالنی کاندیدا بود و تقریبا سابیانین را مجبور به رقابت با او در دور دوم کرد.

این بار اما سابیانین با یکسری کاندیداهای سطح پایین از حزب کمونیستم، حزب ملی گرای LDPR و دو گروه دیگر رقابت می نماید. در حالی که قوانین جدید مخالفان سرشناس تر را از حضور در این انتخابات منع کردند.

حامیان ناوالنی در بیش از 80 شهر این کشور از جمله مسکو و سن پترزبورگ به خیابان ها آمدند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 301

به "تظاهرات مخالفان کرملین در روسیه همزمان با برگزاری انتخابات محلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تظاهرات مخالفان کرملین در روسیه همزمان با برگزاری انتخابات محلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید