تهدید موشکی رئیس سازمان فضایی روسیه پس از جلوگیری از پرواز لاوروف

به گزارش تور روسیه ارزان، رئیس سازمان فضایی روسیه در واکنش به اقدام سه کشور عضو ناتو در جلوگیری از پرواز وزیر خارجه روسیه این سه کشور را تهدید موشکی کرد.

تهدید موشکی رئیس سازمان فضایی روسیه پس از جلوگیری از پرواز لاوروف

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، بعد از آنکه سه کشور بلغارستان، مقدونیه و مونته نگرو اجازه استفاده هواپیمای حامل وزیر خارجه روسیه از حریم هوایی این کشور را ندادند، رئیس سازمان فضایی روسیه تهدید هایی درباره پرتاب موشک ابرفراصوت سارمات-2 ملقب به شیطان علیه این کشور های عضو ناتو صادر کرد.

دیمیتری روگوزین رئیس آژانس فضایی روسیه گفت در حالی که بلغارستان، رومانی و مونته نگرو می توانند هواپیمای لاوروف را متوقف نمایند قادر نخواهند بود موشک 208 تنی با سرعت 15880 مایل در ساعت سارمات را متوقف نمایند.

او در توییتی نوشت: آیا می دانید چه چیزی در خصوص سارمات خوب است؟ از ترسو های بلغاری، رومانیایی های کینه توز و مونته نگرویی که به تاریخ مشترک ما خیانت کردند، مجوز پرواز نمی خواهد.

رئیس آژانس فضایی روسیه در ادامه سوئد را نیز تهدید مشابه ای کرد.

گفته می گردد که سارمات، موشک بالستیک قاره پیمای دنیا می تواند به هدفی در فاصله 11200 مایلی اصابت کند. به این معنی که می تواند به راحتی از روسیه به اهدافی در آمریکا و اروپا حمله کند.

کارشناسان نظامی غربی گفته اند که سارمات قادر است 10 کلاهک اتمی یا بیشتر را حمل کند به عبارت دیگر سرزمین هایی به میزان انگلیس یا فرانسه را در یک حمله از بین می برد.

در روز های گذشته نیز یک مقام مجلسی روسیه در یک گفت وگوی تلویزیونی به صراحت گفت که روسیه می تواند شرق و غرب آمریکا را با چند موشک به کلی نابود کند.

آلکسی ژوروالف از قانونگذاران مجلس روسیه در یک برنامه تلویزیونی گفت که روسیه می تواند شرق و غرب آمریکا را با چهار موشک اتمی از روی نقشه محو کند.

ژورالف گفت که در صورت استفاده روسیه از موشک های اتمی نو سارمات-2 چیزی از سواحل آمریکا باقی نمی ماند و ابر قارچی شکل ناشی از انفجار اتمی از کشور مکزیک قابل رویت خواهد بود.

وی در بخشی از این برنامه تلویزیونی خطاب به مجری برنامه گفت: به شما خواهم گفت که برای از بین بردن کل ساحل شرقی آمریکا دو موشک سارمات و دو موشک برای ساحل غربی ضروری است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 تیر 1401 بروزرسانی: 22 تیر 1401 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 2403

به "تهدید موشکی رئیس سازمان فضایی روسیه پس از جلوگیری از پرواز لاوروف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهدید موشکی رئیس سازمان فضایی روسیه پس از جلوگیری از پرواز لاوروف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید