توسعه صادرات فناوری با خدمات حمایتی شتاب گرفت

به گزارش تور روسیه ارزان، افزایش سهم ایران از صادرات محصولات با فناوری بالا در جهان، موضوعی است که اهمیت ارائه خدمات حمایتی در این حوزه را صدچندان نموده است. اقداماتی که راه گشای شرکت ها در صادرات محصولات است.

توسعه صادرات فناوری با خدمات حمایتی شتاب گرفت

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، ارائه 6 هزار و 399 خدمت صادراتی از جمله این اقدامات است که در چند سال اخیر، فرایند ورود محصولات دانش بنیان و خلاق به بازار های جهانی را تسهیل و تسریع نموده است. این کوشش های جبرانی است برای پایین بودن سهم ایران در سبد جهانی صادرات محصولات و خدمات فناورانه.

تولیدات ایران ساختی که به علت بعضی مسائل و چالش ها برای رسیدن به بازار جهانی محدودیت دارند؛ اما با استفاده از این خدمات و دریافت مشاوره های تخصصی، در مسیری اصولی و درست، راهی بازار های جهانی می شوند و بازار آن ها در دیگر کشور ها توسعه می یابد.

کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از جمله مجموعه هایی است که طی چند سال اخیر گام های مثبتی برای این کار برداشته و تا به امروز 6 هزار و 399 خدمت صادراتی به شرکت های متقاضی ارائه نموده است. این خدمات مشمول حمایت هایی در حوزه های توسعه بازار، بازاریابی، ارائه خدمات مشاوره ای، تبلیغات و ... می گردد و در اختیار مجموعه ها قرار می گیرد.

تا به امروز 1 هزار و 983 شرکت از این خدمات استفاده نموده و بازار بین المللی محصولاتشان را توسعه داده اند. انتخاب راهبرد صحیح ورود به بازار، مشاوره الزامات قانونی و تمایلات بازار برای محصولات هدف، شرکت در نمایشگاه های محلی و تخصصی و راهبری شرکت های تولیدی برای ورود به بازار های هدف از دیگر وظایف و خدماتی است که در این پلت فرم به شرکت ها ارائه می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 بهمن 1400 بروزرسانی: 8 بهمن 1400 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 2253

به "توسعه صادرات فناوری با خدمات حمایتی شتاب گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه صادرات فناوری با خدمات حمایتی شتاب گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید