توقف کوتاه قطار پیروزی های راست افراطی در اتریش و حرکتی دوباره از ایتالیا

به گزارش تور روسیه ارزان، شکست طرح اصلاح قانون اساسی نخست وزیر ایتالیا در همه پرسی که مدت کوتاهی بعد از خبر شادمان کننده شکست حزب راست افراطی در انتخابات ریاست جمهوری اتریش تعیین شد، بار دیگر شوک بزرگی به اتحادیه اروپا وارد نموده و با واکنش هایی همراه بود.

توقف کوتاه قطار پیروزی های راست افراطی در اتریش و حرکتی دوباره از ایتالیا

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با قیمت تور ایتالیا همراه شوید و از شهرهای زیبای رم، فلورانس و ونیز شهر روی آب دیدن کنید و بنای کولوسئوم را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران روز گذشته یک روز سرنوشت ساز و مهم برای اروپا بود و همزمان انتخابات ریاست جمهوری اتریش و همه پرسی اصلاح قانون اساسی ایتالیا برگزار گردید.

در انتخابات ریاست جمهوری اتریش الکساندر فان در بلن، نامزد مستقل مورد حمایت سبزها با نوربرت هوفر نامزد راست افراطی آزادی اتریش رقابت نموده و در نهایت فان در بلن توانست از هوفر افراط گرا پیشی گرفته و رئیس جمهور اتریش گردد.

اما هنوز چند ساعتی از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری اتریش و نفس راحتی که مقامات اتحادیه اروپا بعد از شکست حزب راست افراطی در این کشور کشیدند نگذشته بود که خبر بد شکست همه پرسی ایتالیا و احتمال کناره گیری نخست وزیر این کشور از قدرت بار دیگر نگرانی عمیقی را بین سران این اتحادیه ایجاد کرد، چرا که حالا ناامنی های سیاسی بر این کشور مهم اروپایی سایه می افکند و می تواند قطار پیروزی های راست گرایان افراطی که در اتریش موقتا متوقف شده بود را دوباره به راه بیاندازد.

نتایج همه پرسی در ایتالیا با بعضی واکنش ها در بین سیاستمداران اروپایی همراه بوده است.

جنبش افراطی منتقد اروپای پنج ستاره در ایتالیا دربره نتایج همه پرسی اصلاح قانون اساسی در ایتالیا ابراز خرسندی نموده و بپه گریلو، رئیس این جنبش افراطی خاطرنشان کرد که دموکراسی برنده شده است.

وی در پیامی توئیتری خواهان برگزاری انتخابات سریع در ایتالیا شده و تاکید نمود که ایتالیایی ها باید هر چه سریع تر به انتخابات فراخوانده شوند.

بسیاری از سیاستمداران این جنبش افراطی در ایتالیا نیز از برنامه های خود برای تشکیل دولت خبر دادند.

حزب راست افراطی در فرانسه نیز شادی و خوشحالی خود را درباره نتایج همه پرسی در ایتالیا ابراز نموده و مارین لپن، رئیس حزب راست افراطی جبهه ملی فرانسه نیز در پیامی توئیتری خاطرنشان کرد که ایتالیایی ها اتحادیه اروپا و نخست وزیر ایتالیا را محکوم کردند. ما باید این ولع برای آزادی ملت ها و حمایت از آن ها را بشنویم.

در این میان رئیس جمهور فرانسه نیز به خبر کناره گیری رنتسی بعد از شکست همه پرسی در این کشور واکنش نشان داده و با تاکید بر اینکه به تصمیم نخست وزیر ایتالیا احترام می گذارد با وی ابراز همدردی کرد.

به گفته فرانسوا اولاند ، رئیس جمهور فرانسه، رنتسی خود را برای اصلاحات شجاعانه آماده می کرد.

ین آزلبورن، وزیر امور خارجه لوکزامبورگ نیز خاطرنشان کرد که نه ایتالیایی ها به طرح اصلاح قانون اساسی در این کشور عواقب فاجعه باری برای اتحادیه اروپا به همراه ندارد. من شکستی برای اروپا نمی بینم. ایتالیا درباره یک طرح اصلاحی تصمیم گیری کرد و این نادرست است که حالا آن را به سطح اروپایی بکشانیم. این یک بحث سیاست داخلی بود.

سم ازمیز، رئیس سبزهای آلمان نیز با بدبینی به عواقب نتایج همه پرسی ایتالیا نگریسته و درباره آشفتگی های غیر ضروری در سایه نتایج این همه پرسی برای ایتالیا و اتحادیه اروپا ابراز نگرانی کرد.

رناته کوناست یکی دیگر از سیاستمداران حزب سبز آلمان نیز تاکید نمود که من که از بیست سال پیش با اتحادیه اروپا بزرگ شده ام هرگز نمی توانستم تصور کنم که این اتحادیه این گونه در معرض خطر قرار گیرد.

بهر حال حالا باید منتظر ماند و با توجه به انتخابات های مهم پیش رو در فرانسه و آلمان دید که قطار پیروزی های راست افراطی در اتحادیه اروپا که اخیرا با سرعت زیادی در حرکت بود ، بعد از توقف کوتاهی در اتریش و حرکت دوباره در ایتالیا چگونه به راه خود ادامه خواهد داد.

منبع: تسنیم
انتشار: 23 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 1021

به "توقف کوتاه قطار پیروزی های راست افراطی در اتریش و حرکتی دوباره از ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توقف کوتاه قطار پیروزی های راست افراطی در اتریش و حرکتی دوباره از ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید