جمع آوری 12میلیاردی زکات در گیلان، 1500 شورا در روستاها فعال هستند

به گزارش تور روسیه ارزان، به گزارش خبرنگاران، حجت السلام حامد آزمایش ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران در رشت ضمن قدردانی از مشارکت و همراهی مردم نوع دوست گیلان در پرداخت زکات، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 12 میلیارد و 275 میلیون تومان زکات توسط مردم گیلان پرداخت شده است.

جمع آوری 12میلیاردی زکات در گیلان، 1500 شورا در روستاها فعال هستند

آزمایش در ادامه با بیان اینکه این زکات از محل فطره، واجب و مستحبی توسط شورای زکات روستا جمع آوری شده است، اضافه نمود: این میزان زکات در میان نیازمندان همان منطقه توزیع می گردد.

رئیس اداره امور اجرایی زکات گیلان با اشاره به فعالیت هزار و 500 شورای زکات در سطح روستاهای این استان، گفت: مقرر شده به مناسبت فرارسیدن عید نوروز شورای زکات با مشارکت مردم برای هر روستا پنج سبد غذایی تهیه و به پنج خانوار از نیازمندان همان روستا اهدا نمایند.

وی با اشاره به نقش سازنده نماز و زکات در اصلاح امور مالی جامعه، توضیح داد: ترویج این فریضه الهی تأثیر مثبتی در حوزه فرهنگی دارد و با پرداخت به موقع زکات از سوی مردم می توانیم مسائل بسیاری از نیازمندان را رفع کنیم.

حجت السلام آزمایش یاری هزینه خرید جهیزیه، درمان، تحصیل دانش آموزان و دانشجویان، آزادی زندانیان، احداث، تعمیر و بازسازی مسکن، معیشت و اشتغال را از مهم ترین محورهای هزینه کرد زکات خاطرنشان کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 468

به "جمع آوری 12میلیاردی زکات در گیلان، 1500 شورا در روستاها فعال هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جمع آوری 12میلیاردی زکات در گیلان، 1500 شورا در روستاها فعال هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید