حذف دلار در مبادلات چین و روسیه

به گزارش تور روسیه ارزان، خبرنگاران: مقامات ارزی روسیه اعلام کردند از روز 17 مارس امسال توافقنامه استفاده از روبل و ین را در مبادلات تجاری روسیه و چین اجرایی خواهند کرد.

حذف دلار در مبادلات چین و روسیه

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه رسانه ها خبرنگاران به نقل از راشاتودی، آندری شمتوو، معاون مرکز مبادلات ارزی مسکو، بیان کرد استفاده چین و روسیه از روبل و ین در مبادلات تجاری دو جانبه این دو کشور از هفته آینده شروع خواهد شد.

این مقام ارزی روس اضافه کرد این اقدام از روز 17 مارس کلید خواهد خورد و پیش بینی می گردد از نظر حجم مبادلات، روبل و ین به سومین ارزهای مورد مبادله در دنیا تبدیل شوند.

وی ادامه داد این امید وجود دارد تا با اتخاذ سیاست هایی، ریسک استفاده از این دو ارز بین المللی توسط سرمایدارن کاهش یافته و استفاده از روبل و ین در مبادلات تجاری دو کشور، حجم مبادلات دو جانبه روسیه و چین را افزایش دهد.

وی ادامه داد اخیرا گردش مالی ین به ده برابر افزایش یافته است.

مرکز مبادلات ارزی مسکو امیدوار است اجرای این توفقنامه به گونه صورت گیرد که فراوری کنندگان و عرضه کنندگان به استفاده از این دو ارز گرایش پیدا نموده و مبادلات تجاری دو کشور روند افزایشی را در پیش گیرند.

بنا به گفته شمتوو، در حال حاضر تنها 10 درصد از حجم 80 میلیارد دلاری تجارت بین دو کشور به ارزهای روبل و ین صورت می گیرد که حجم بسیار کمی محسوب می گردد.

ماه هاست که دو کشور چین و روسیه از تصمیم خود برای حذف دلار از مبادلات تجاری خود خبر داده اند.دو کشور در ماه اکتبر سال گذشته میلادی تواتفق نامه حذف دلار و استفاده از ارزهای مالی خود را در مبادلات دو جانبه به امضا رسانیده اند.

در این مدت دولت ها و بانک های مرکزی دو کشور با تشکیل کارگروه هایی سیاست ها و راهکارهای لازم برای اجرای این تصمیم را تدوین نموده اند.

این اقدام با هدف کاهش وابستگی دو کشور به دلار و دور شدن از سلطه مالی و مالی غرب اجرا شده است.

منبع: فارس

بازگشت به صفحه سایر رسانه ها

منبع: تسنیم
انتشار: 5 دی 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 904

به "حذف دلار در مبادلات چین و روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حذف دلار در مبادلات چین و روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید