خانه ملت ، تشریح راهکارهای مدیریت نقدینگی و افزایش ارزش پول ملی به بیان پور ابراهیمی

به گزارش تور روسیه ارزان، خبرنگاران - رئیس کمیسیون مالی مجلس راهکارهای مدیریت نقدینگی و در نتیجه افزایش ارزش پول ملی را تشریح کرد.

خانه ملت ، تشریح راهکارهای مدیریت نقدینگی و افزایش ارزش پول ملی به بیان پور ابراهیمی

محمدرضا پور ابراهیمی داورانی در گفت و گو خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در تشریح راه حلهای افزایش ارزش پول ملی، گفت: نرخ رشد نقدینگی در کشور طی سال های اخیر بی سابقه بوده است؛ هرچند نقدینگی از یک سو برای نظام مالی فرصت محسوب می گردد و می تواند مبنای سرمایه گذاری قرار گیرد اما در مقابل تهدید به شمار میرود زیرا اگر وارد بازارهای موازی گردد، موجب تلاطم در آن ها می گردد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی اضافه نمود: برترین راه حل برای استفاده از حجم نقدینگی موجود در نظام مالی، طرح های سرمایه گذاری در کشور است و برترین ظرفیت برای تحقق این امر هم بازار سرمایه است.

وی به وزیر امور مالی و دارایی و تیم مالی دولت پیشنهاد کرد که با فرآیند تشکیل صندوق پروژه ها و شرکت پروژه ها و عرضه آن ها در بازار سرمایه و پشتیبانی و حمایت دولت به سمت اجرای پروژه های مالی در کشور حرکت کنیم. به این معنا که با استفاده از ظرفیت های وزارت نفت، نیرو و صمت، شرکت پروژه تشکیل و منابع در قالب آن ها مطرح، سپس در بازار سرمایه عرضه و منابع مردم هم جذب گردد با این روش، پروژه های مالی کشور اجرایی می گردد

فراوری واقعی از فراوری نقدینگی کمتر ،گردد ارزش پول ملی کاهش می یابد

وی افزود: اکنون هیچ کاری مهمتر از مدیریت و راهنمایی نقدینگی به وسیله تشکیل شرکت پروژه ها و صندوق پروژه ها برای اجرایی کردن طرح های مالی کشور با اولویت هایی مانند نفت، گاز، انرژی، صنعت، معدن و خدمات گردشگری وجود نداردبه طور مثال در بخش معادن تا به امروز کمتر از 10 درصد بهره برداری داشتیم.

پورابراهیمی با بیان اینکه راهنمایی و مدیریت نقدینگی به افزایش ارزش پول ملی هم یاری خواهد نمود، توضیح داد: در صورتی که تورم داخلی کشور از تورم خارجی بیشتر گردد، ارزش پول ملی کاهش می یابد و زمانی تورم داخلی از خارجی بیشتر می گردد که فراوری واقعی از فراوری نقدینگی کمتر باشد.

رئیس کمیسیون مالی مجلس با بیان اینکه وقتی ما به سمت تشکیل شرکت پروژه ها برویم شاهد شکل گیری فراوری واقعی خواهیم بود، افزود: فراوری واقعی مبنایی است برای اینکه بتوانیم تورم مالی کشور را به وسیله عرضه محصولات و کالاها به جای دلالی و سفته بازی مدیریت و در پی آن از کاهش ارزش پول ملی جلوگیری کنیم.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 2128

به "خانه ملت ، تشریح راهکارهای مدیریت نقدینگی و افزایش ارزش پول ملی به بیان پور ابراهیمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانه ملت ، تشریح راهکارهای مدیریت نقدینگی و افزایش ارزش پول ملی به بیان پور ابراهیمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید