خبرنگاران استاندار یزد: نگران شیوع بیشتر کرونا و آنفلوآنزا در پاییز هستیم

به گزارش تور روسیه ارزان، یزد -خبرنگاران - استاندار یزد با ابراز نگرانی از احتمال افزایش آمار مبتلایان به بیماری های حاد تنفسی همچون آنفلوآنزا و کرونا در فصل پاییز در این استان اضافه نمود: در آستانه این فصل باید پروتکل های بهداشتی به صورت جدی رعایت گردد.

خبرنگاران استاندار یزد: نگران شیوع بیشتر کرونا و آنفلوآنزا در پاییز هستیم

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی استانداری یزد محمدعلی طالبی در نشست ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا با اشاره به فداکاری کادر درمان استان در پیشیگری از این ویروس از اوایل اسفند 98 تا به امروز گفت: مسوولان و اقشار مختلف جامعه وظیفه دارند با رعایت پروتکل ها و اقدامات خود، فشار و سختی کار را از کادر بهداشت و درمان کم نمایند.

وی با تشکر از تمامی دست اندرکاران برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم اظهار کرد: در هفته های اخیر اقدامات خوبی در این زمینه ساماندهی شد که نتیجه آن رعایت مناسب پروتکل های بهداشتی در سطح استان بود.

استاندار یزد با اشاره به در پیش بودن ایام اربعین حسینی اظهارامیدواری کرد که پروتکل های بهداشتی در ایام عزاداری پیش رو نیز مانند مراسم های دهه اول محرم به خوبی رعایت گردد.

رییس شورای آموزش و پرورش استان یزد در ادامه به موضوع بازگشایی مدارس استان همزمان با سراسر کشور در 15 شهریور ماه جاری اضافه کرد: در جلسات مختلف بر لزوم ایجاد امنیت روانی برای خانواده ها تایید شد و اطمینان بخشی به خانواده را کلید بازگشایی پیروز مدارس می دانیم.

طالبی با بیان اینکه مدیران و معلمان باید در صف اول دفاع از طرح بازگشایی مدارس باشند، خاطر نشان کرد: همدلی و یکصدایی نقش بسیاری در اجرای پیروز این طرح دارد.

استاندار یزد همچنین با اشاره به نبود امکان تامین تجهیزات آموزش مجازی برای بعضی از دانش آموزان گفت: می توان با راهنمایی بخشی از توان خیران و مشارکت های اجتماعی در استان به سمت مدارس و دانش آموزان کم بضاعت، گام های موثری برای برطرف این مشکل برداشت.

همزمان با شروع سال تحصیلی جدید که سال جاری نسبت به سال های گذشته 15 روز زودتر شروع شد، 270 هزار دانش آموز راهی کلاس های درسی شدند، اموزش این تعداد جمعیت دانش آموزی علاوه بر حضور در کلاس درس به وسیله غیر حضوری نیز پیش بینی شده است.

همچنین سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیروز (چهارشنبه) گفته بود که تا به امروز 393 هزار و 425 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت 127 نفر در 24 ساعت گذشته، تعداد افراد متوفی به 22 هزار و 669 نفر رسیده است.

سیما سادات لاری بیان نمود: از 24 ساعت گذشته تا ظهر 19 شهریور 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 2 هزار و 313 بیمار جدید مبتلا به کووید- 19 در کشور شناسایی شدند که یک هزار و 229 نفر از آنها بستری شدند.

معاون وزارت بهداشت گفت: تا به امروز 339 هزار و 111 نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند و سه هزار و 735 نفر از بیماران بدحال تحت مراقبت قرار دارند که تا به امروز سه میلیون و 457 هزار آزمایش تشخیص کووید- 19 در کشور اجرا شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت بیان نمود:منبع: ایرنا

انتشار: 3 آبان 1399 بروزرسانی: 3 آبان 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 1517

به "خبرنگاران استاندار یزد: نگران شیوع بیشتر کرونا و آنفلوآنزا در پاییز هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاندار یزد: نگران شیوع بیشتر کرونا و آنفلوآنزا در پاییز هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید