خبرنگاران صادرات حدود یکهزار تن گوجه فرنگی از میرجاوه به روسیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس

به گزارش تور روسیه ارزان، زاهدان- خبرنگاران- مدیر جهاد کشاورزی میرجاوه سیستان و بلوچستان گفت: حدود یکهزار تن گوجه فرنگی گلخانه ای پارسال از این شهرستان به روسیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر شده است.

خبرنگاران صادرات حدود یکهزار تن گوجه فرنگی از میرجاوه به روسیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

محسن کهرازهی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: با توجه به کیفیت بالای گوجه فرنگی فراوریی گلخانه ای میرجاوه از سال 96 صادرات این محصول مورد توجه نهاده شد.

وی ادامه داد: شرایط اقلیمی میرجاوه سبب شده انواع محصولات سردسیری، گرمسیری و نیمه گرمسیری در این شهرستان با کیفیت بسیار بالا و در حد ارگانیک فراوری و روانه بازار مصرف گردد.

مدیر جهاد کشاورزی میرجاوه از برداشت سه هزار تن محصول از گلخانه های این شهرستان اطلاع داد و اضافه نمود: سال گذشته از سطح 57 واحد گلخانه این شهرستان بیش از سه هزار تن گوجه فرنگی، فلفل دلمه ای، خیار و بادمجان برداشت و روانه بازار مصرف شده است.

کهرازهی اضافه نمود: با توجه به شرایط مطلوب آب و هوایی و بازار پسندی گوجه فراوریی در میرجاوه نیمی از گلخانه های این شهرستان به کشت این محصول اختصاص دارد.

به گزارش خبرنگاران شهرستان میرجاوه دارای سه هزار و 200 هکتار باغات و هفت هزار هکتار محصولات زراعی است.

میرجاوه از توابع استان سیستان و بلوچستان در 75 کیلومتری شرق زاهدان مرکز این استان و در همسایگی کوه آتشفشان نیمه فعال تفتان و هم مرز با پاکستان قرار گرفته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 6 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 1248

به "خبرنگاران صادرات حدود یکهزار تن گوجه فرنگی از میرجاوه به روسیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران صادرات حدود یکهزار تن گوجه فرنگی از میرجاوه به روسیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید