خبرنگاران گفت و گوی روسیه و سازمان ملل درباره حل مسائل سوریه

به گزارش تور روسیه ارزان، مسکو - خبرنگاران - گی یر پدرسون نماینده دبیر کل سازمان ملل در سوریه با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه و میخاییل بوگدانف نماینده رئیس جمهوری روسیه در خاورمیانه ملاقات و دو طرف درباره فرایند حل مسائل سوریه گفت و گو کردند.

خبرنگاران گفت و گوی روسیه و سازمان ملل درباره حل مسائل سوریه

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش روز آدینه خبرنگاران از وزارت امور خارجه روسیه، لاوروف در ملاقات با پدرسون در مسکو، بر اهمیت انسجام کوشش های جامعه جهانی برای یاری به فرایند حل و فصل مسائل سوریه برمبنای قطعنامه 2254 شورای امنیت سازمان ملل تاکید نمود.

در این ملاقات بعضی مسائل مربوط به حل مسائل سوریه ازجمله فرایند حل و فصل سیاسی مسائل این کشور و مسائل مربوط به یاری های انسانی به مردم سوریه و بازگشت پناهندگان سوری به خانه های خود آنالیز شد.

وزارت خارجه روسیه گفت: پدرسون در چارچوب برنامه سفر خود به روسیه با میخاییل بوگدانف نماینده رئیس جمهوری روسیه در خاورمیانه ملاقات کرد و دو طرف به ادامه گفت وگوها درباره مساله سوریه و موضوعات مطرح شده در ملاقات پدرسون با لاوروف پرداختند.

در این ملاقات فرایند حل مسائل سوریه مطرح شد و دو طرف درخصوص وظایف مذاکرات چندجانبه بین المللی برای حل و فصل موثر مسائل سوریه و تامین یکپارچگی و تمامیت ارضی و حق حاکمیت این کشور گفت و گو کردند.

نماینده دبیر کل سازمان ملل در امور سوریه روز چهارشنبه هم با الکساندر لاورنتیف نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه ملاقات کرد و دو طرف درخصوص فرایند حل مسائل سوریه گفت و گو کردند.

به گزارش خبرنگاران، ملاقات لاورنتیف و پدرسون در حاشیه پانزدهمین دور مذاکرات ایران، روسیه و ترکیه در فرمت مذاکرات آستانه در سوچی برگزار گردید و در آن ملاقات موضوعات مرتبط با مذاکرات فرمت آستانه آنالیز شد و طرف های شرکت کننده در آن درخصوص این مسائل گفت و گو کردند.

لاورنتیف و پدرسون ابراز امیدواری کردند که دور بعدی مذاکرات سه جانبه ایران، روسیه و ترکیه در فرمت آستانه در شهر نور سلطان (آستانه سابق) پایتخت قزاقستان برگزار گردد.

در زمان حاضر دو فرمت مذاکرات بین المللی برای حل مسائل سوریه وجود دارد که شامل فرمت مذاکرات آستانه و فرمت مذاکرات ژنو تحت نظارت سازمان ملل می گردد.

پانزدهمین نشست بین المللی صلح سوریه در فرمت مذاکرات آستانه، روزهای سه شنبه و چهارشنبه با حضور نمایندگان ایران، روسیه، ترکیه، سازمان ملل، دولت سوریه و گروه های معارض سوری، در منطقه آدلر شهر بندری سوچی روسیه برگزار گردید.

مذاکرات ژنو نیز بین نمایندگان دولت و معارضان سوری در ژنو و تحت نظارت نماینده دبیر کل سازمان ملل در سوریه برگزار می گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 26 اسفند 1399 بروزرسانی: 26 اسفند 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 1807

به "خبرنگاران گفت و گوی روسیه و سازمان ملل درباره حل مسائل سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران گفت و گوی روسیه و سازمان ملل درباره حل مسائل سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید