خط فراوری مرکز ملی فناوری خلاء ایران در قم افتتاح شد

به گزارش تور روسیه ارزان، قم - خبرنگاران - خط فراوری مرکز ملی فناوری خلاء ایران به مناسبت روز ملی فناوری هسته ای در مجتمع شهید علی محمدی استان قم توسط رییس جمهوری به وسیله ویدیو کنفرانس افتتاح شد.

خط فراوری مرکز ملی فناوری خلاء ایران در قم افتتاح شد

به گزارش روابط عمومی استانداری قم، بهرام سرمست استاندار قم روز سه شنبه در مراسم افتتاح همزمان 6 طرح صنعت هسته ای کشور که به مناسبت 20 فروردین روز ملی فناوری هسته ای و بصورت ویدیو کنفرانس توسط رییس جمهوری صورت گرفت، با اشاره به اهمیت توسعه فناوری های هسته ای در کشور گفت: افتتاح این مرکز در مجتمع هسته ای شهید علیمحمدی گام بزرگی در ارتقا این صنعت محسوب می گردد.

وی افزود: این مرکز که در فضایی با زیربنای یکهزار و 500 متر مربع احداث شده است شامل آزمایشگاه های کالیبراسیون و پوشش دهی تحت خلا است و در فرآیند های هسته ای کاربرد های مهمی دارد.

سرمست با تاکید بر نقش شرکت های دانش بنیان و نخبگان در این صنعت ادامه داد: رویکرد دولت استفاده از فناوری های بومی و استعداد های داخلی و جوانان مستعد در کشور است که زیربنای بسیاری از پیشرفت های علمی و فناوری محسوب می گردد و در حوزه فناوری هسته ای این پیشرفت ها محسوس است.

در این مراسم که بطور همزمان 6 طرح حوزه فناوری هسته ای در کشور افتتاح شد، استاندار قم با دستور رییس جمهور ضمن افتتاح این مرکز از از مراحل کار بازدید و از نزدیک با کاربردهای آشنا شد.

20 فروردین ماه سال 85و با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، مقارن با تکمیل چرخه سوخت هسته ای و به پاس قدردانی از کوشش های افتخار آمیز دانشمندان جوان ایران اسلامی، در تقویم رسمی ایرانیان روز ملی فناوری هسته ای نام گرفت.

7405/ 6133/

منبع: ایرنا
انتشار: 13 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 478

به "خط فراوری مرکز ملی فناوری خلاء ایران در قم افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خط فراوری مرکز ملی فناوری خلاء ایران در قم افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید