داشتن روحیه شاد با 6 توصیه ای که حال تان را خوب می نماید

به گزارش تور روسیه ارزان، در یک دنیای کامل و ایدئال، روحیه شاد و خوبی دارید، هیچ وقت بدخلق نیستید، احساس شکست نمی کنید، از هیچ کس و هیچ چیزی عصبانی نیستید و موضوعی که باعث اذیت و آزار دیگران باشد، در آن وجود ندارد. البته، نباید فراموش کرد زندگی گاهی کسل کننده می گردد و همواره بر وفق مراد شما نخواهد بود. در این جور مواقع سعی کنید برای دوچرخه سواری یا گریه کردن با بهترین دوست خود تماس نگیرید. گابریل برنشتاین نویسنده اثر روحیه شاد و معجزه آن چند روش ساده را معرفی می نماید که با عمل به آن می توانید همواره روحیه شاد و خوبی داشته باشید، حتی اگر در سخت ترین روزهای زندگی تان باشید.

داشتن روحیه شاد با 6 توصیه ای که حال تان را خوب می نماید

احساس واقعی خود را بیان کنید

وقتی به زبان می آورید که چه احساسی دارید (به خصوص زمانی که احساس شما با چیزی که می شنوید متفاوت است)، همین ابراز احساسات مانند آسان گر در شما عمل می نماید و حس بهتری را تجربه می کنید؛ این در واقع راز عاشقی است نه جنگ کردن.

برنشتاین معتقد است: وقتی منکر احساس خود می شوید، داستان هایی را در ذهن خود می سازید که موجب عصبانیت تان می گردد. این داستان ها و خیال بافی ها جز ایجاد آشفتگی و درگیری فکری در زندگی کاری و شخصی، هیچ سود و منفعتی برای تان ندارد.

ترفندی برای آرام ماندن: دلایل اصلی آشفتگی درونی خود را به طور مستقیم و صریح بیان کنید یا آنها را برای خود نگه دارید، اما مسائل را درون خود نریزید، مثلا جلوی آیینه با خودتان در خصوص مسائل صحبت کنید. برنشتاین بر این باور است: احساس واقعی خود را با عشق و محبت و با صدای بلند برای خودتان یا دیگران تکرار کنید. مطمئن باشید هر اتفاقی که بعد از این بیفتد خیلی بهتر از مخفی کردن، نادیده دریافت و بیان نکردن احساسات منفی است.

روزتان را بسازید

برای داشتن روحیه شاد و خوب، خود را مجبور کنید هر روز صبح بعد از بیدارشدن از خواب یا قبل از نوشیدن یک فنجان قهوه، یک برنامه صبحگاهی را به طور منظم انجام دهید. برنشتاین می گوید: یک روز شادداشتن به این بستگی دارد که چگونه روز خود را آغاز می کنید. داشتن یک برنامه منظم انرژی شما را برای آغاز یک روز خوب دوچندان می نماید. به همین خاطر برنشتاین در کتابش پیشنهاد می نماید هر روز چند دقیقه از وقت خود را برای انتخاب یک دیدگاه مثبت و تمرکز روی انرژی های مثبت پیرامون خود صرف کنید. بهترین کاری که باید انجام دهید این است که احساس خوب خود را روی یک برگه یادداشت کنید و آن را روی صفحه رایانه و یا در یخچال بچسبانید. مثلا بنویسید: امروز من… (از افعال تأثیرگذار که باعث حس خوبی در شما می گردد بهره ببرید) و یا من … هستم (از کلمات توصیفی بهره ببرید).

اگر احتیاج دارید کسی یا چیزی افکار مثبت را مدام به شما یادآوری کند، بهتر است نرم افزار شادیانه را دانلود کنید. در این برنامه شما پیغامی را تنظیم می کنید تا هر روز صبح در ساعت مشخصی روی صفحه گوشی یا رایانه شما ظاهر گردد؛ پیامی که خواندن آن می تواند انرژی مضاعفی به شما بدهد و یاری کند تا با قدرت و انرژی بیشتری به کار خود ادامه دهید.

خودتان را غافلگیر کنید

گاهی انسان این قدر درگیر کار و گرفتاری های روزمره می گردد که خودش و احتیاجهای روحی اش را فراموش می نماید. در این شرایط یک چیز جالب و عاشقانه می تواند احساس شما را به کار، زندگی و دنیای پیرامون تان تغییر دهد. برنشتاین معتقد است تمرکز بیش ازحد روی یک موضوع می تواند همه وقت و انرژی تان را بگیرد. سعی کنید بعضی کارها را برای دل خودتان انجام دهید. وقتی را به استراحت و ورزش اختصاص دهید. خودتان را به یک وعده غذای خوشمزه دعوت کنید، لاک بزنید یا کاری را انجام دهید که حس خوبی به شما بدهد و شادمان تان کند.

به دیگران یاری کنید

یاری به افراد احتیاجمند (چه به لحاظ روحی و چه جسمی)، می تواند احساس بسیار خوبی در شما ایجاد کند. وقتی احساس ناراحتی می کنید به دیگران یاری کنید. برنشتاین می گوید: هر وقت احساس ناراحتی، بی پناهی و درماندگی می کنید، راهی را برای یاری به دیگران پیدا کنید. یاری کردن به دیگران باعث می گردد کمتر روی مسائل و گرفتاری های خود تمرکز کنید. در نتیجه، حس بهتری را تجربه خواهید کرد و غرق مسائل و درگیری های شخصی و فردی خود نمی شوید.

زیاد بخندید

از رفتار رئیس یا همسرتان کلافه شده اید؟ سعی کنید به مسائل بخندید و با خنده آن را به فراموشی بسپارید. قبول دارم که گاهی گفتن و به زبان آوردن چیزی خیلی ساده تر از انجام دادن آن است. بدون آنکه متوجه شوید، ممکن است درگیر روزمرگی های زندگی، اخبار و اتفاقات بد یا ترس هایی شوید که همه زندگی شما را تحت تأثیر خود قرار دهد. با خندیدن به ترس ها و مسائل می توانید با دید بهتری به زندگی نگاه کنید. اگر موضوعی شما را ناراحت می نماید این ابزار ساده و قدرتمند می تواند ترس و پریشانی را از شما دور کند تا با نگاه واقع بینانه تری به جنگ مسائل و ترس های زندگی بروید.

نفس عمیق بکشید

برنشتاین بر این باور است که نفس کشیدن یکی از سریع ترین راه ها برای تغییر احساس و داشتن روحیه شاد است. او معتقد است حتی می توان این روش را در بدترین شرایط و تنش های روزمره نیز استفاده کرد. 5 ثانیه نفس خودرا نگه دارید، سپس در 5 ثانیه آن را خارج کنید. هر وقت استرس داشتید و یا افکار منفی به سراغ تان آمد، این روش را نباید فراموش کنید. تمرکز شما روی نفس کشیدن، انرژی های منفی از شما دور می نماید و در آرامش و دور از استرس می توانید منطقی تر تصمیم بگیرید.

منبع: زندگی روز
انتشار: 29 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 1231

به "داشتن روحیه شاد با 6 توصیه ای که حال تان را خوب می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داشتن روحیه شاد با 6 توصیه ای که حال تان را خوب می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید