درخواست آژانس بین المللی انرژی از اوپک پلاس برای بازکردن شیرهای نفت

به گزارش تور روسیه ارزان، آژانس بین المللی انرژی با پیش بینی رشد تقاضای جهانی برای نفت به میزان 3.1 میلیون بشکه در روز در سال 2022 و بازگشت آن به سطح پیش از شیوع پاندمی کووید 19 تا سه ماهه چهارم، هشدار داد اگر اوپک پلاس واکنش نشان ندهد شکاف عظیمی میان عرضه و تقاضا در نیمه دوم سال جاری ایجاد می گردد.

درخواست آژانس بین المللی انرژی از اوپک پلاس برای بازکردن شیرهای نفت

به گزارش خبرنگاران، آژانس بین المللی انرژی در گزارش ماهانه بازار نفت خود نخستین پیش بینی برای سال 2022 را ارائه و انتظارات برای احیای تقاضا برای نفت با وجود تاثیر دورکاری و رشد استفاده از خودروهای برقی را تایید کرد.

طبق پیش بینی آژانس بین المللی انرژی، فراوری نفت کشورهای خارج از پیمان اوپک پلاس به میزان 1.6 میلیون بشکه در روز در سال 2022 رشد نموده و تا اواسط سال به سطح پیش از شیوع ویروس کرونا برمی شود و بزرگترین افزایش فراوری از جانب آمریکا به میزان 970 هزار بشکه در روز و همچنین برزیل و نروژ خواهد بود.

این آژانس با اشاره به پیش بینی شکاف میان عرضه و تقاضا در نیمه دوم سال 2021 از اوپک پلاس که پس از ریزش قیمت نفت در سال گذشته کنترل فراوری سخت گیرانه ای را به اجرا گذاشت، خواست شیرهای نفت خود را باز کند.

بنا بر برآورد آژانس بین المللی انرژی، فراوری نفت اوپک در ماه مه به 25.43 میلیون بشکه در روز رسید و انتظار می رود تقاضا برای نفت این گروه در نیمه دوم سال به 28.3 میلیون بشکه در روز برسد که اندکی کاهش در مقایسه با برآورد ماه گذشته داشت.

در گزارش ماهانه آژانس بین المللی انرژی مجموع فراوری نفت گروه اوپک پلاس 40.39 میلیون بشکه در روز برآورد و اشاره شد این گروه حدود 10 میلیون بشکه در روز ظرفیت مازاد فراوری دارد که تنها بخش کوچکی مربوط به ایران است که به دلیل تحریمهای آمریکا محدود مانده است.

همچنین این گزارش توضیح داد ذخایر نفت در اقتصادهای عضو سازمان توسعه و همکاری مالی به 2.93 میلیارد بشکه رسیده و 1.6 میلیون بشکه پایین میانگین پنج ساله (2015 تا 2019) در آوریل است. بهبود تقاضای جهانی برای نفت ادامه دارد و در نبود تغییرات سیاستی بیشتر، تا انتها سال 2022 به 100.6 میلیون بشکه در روز می رسد.

بر اساس گزارش پلاتس، انتظار می رود فراوری نفت در خارج از گروه اوپک پلاس افزایش پیدا کند اما این افزایش نزدیک سطح مورد احتیاج برای جلوگیری از کاهش بیشتر سطح ذخایر نیست.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 تیر 1400 بروزرسانی: 9 تیر 1400 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 1990

به "درخواست آژانس بین المللی انرژی از اوپک پلاس برای بازکردن شیرهای نفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست آژانس بین المللی انرژی از اوپک پلاس برای بازکردن شیرهای نفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید