در اجلاس سران گروه 20 چه گذشت؟

به گزارش تور روسیه ارزان، شینزو آبه از رهبران دنیا خواست تا نسبت به حفظ ثبات و رشد مالی در سطح دنیا متعهد باشند.

در اجلاس سران گروه 20 چه گذشت؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از اسوشیتدپرس، در شرایطی که رهبران 20 اقتصاد برتر دنیا برای رایزنی در مورد مسائل مختلف در شهر اوزاکا گرد هم آمده اند، نخست وزیر ژاپن با ابراز نگرانی نسبت به تنش های رو به افزایش کنونی گفت که هیچ کس از منازعات فعلی سود نخواهد برد. آبه خواستار ایجاد نظامی آزاد و باز در اقتصاد دنیای شد.

اختلاف تجاری بین چین و ژاپن بر سر مسائل تجاری یکی از اصلی ترین دغدغه های رهبران دنیا است و بسیاری از کشورها از جمله ژاپن و فرانسه که ارتباط مالی زیادی با هر دو طرف دارند خواستار کاهش تنش ها و رسیدن به یک توافق شده اند. از سوی دیگر اما رئیس جمهور چین در اقدامی که می تواند به نوعی یارگیری علیه واشنگتن تعبیر گردد، دیداری با دیگر سران گروه بریکس (روسیه، هند، آفریقای جنوبی و برزیل) داشت و با آنها در مورد لزوم پاسخ واحد به یکجانبه گرایی آمریکا صحبت کرد.

از سوی دیگر آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل بیان کرد نامه ای به سران گروه 20 نوشته است و در آن از کشورهای دنیا خواسته است تا به روند نگران نماینده تنش زای فعلی پایان دهند. وی از سران گروه 20 خواسته است تا با اجرای اصلاحات مناسب و فوری، امنیت مالی دنیا را افزایش دهند و به توسعه آن یاری نمایند.

گوترش گفت که خبرهای خوبی وجود دارد اما چیزی که به آن احتیاج داریم تسریع در اقدامات است نه بیانیه های بیشتر. وی اضافه نمود که رشد مالی کشورهای دنیا باید عادلانه تر و سریع تر به پیش رود تا همه مردم دنیا امکان یابند که از مزایای توسعه مالی بهره مند شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 541

به "در اجلاس سران گروه 20 چه گذشت؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در اجلاس سران گروه 20 چه گذشت؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید