دوستان سوریه بدون دوستان در عمان گرد هم می آیند

به گزارش تور روسیه ارزان، خبرنگاران: نشست گروه موسوم به دوستان سوریه درحالی امروز نشست خود را در عمان برگزار می نمایند که مهمترین دوستان آنها یعنی معارضان سوری در این نشست حضور ندارند.

دوستان سوریه بدون دوستان در عمان گرد هم می آیند

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری عربی پرس، وزرای خارجه گروه موسوم به دوستان سوریه و در واقع دشمنان سوریه امروز چهارشنبه نشست خود را در امان، پایتخت کشور اردن برگزار می نمایند.

این نشست درحالی در پایتخت اردن برگزار می گردد که تنها 11 وزیر خارجه در آن حضور می یابند که نماینده کشورهای اردن، عربستان سعودی، امارات متحده عربی، قطر، مصر، آمریکا، انگلیس، فرانسه، ترکیه، آلمان و ایتالیا هستند.

همچنین نشست خلوت و آرام امروز دوستان سوریه در حالی برگزار می گردد که نشست های اولیه این گروه در استانبول و آنکارا به طور میانگین نمایندگان 150 کشور دنیا و ده ها سازمان و نهاد بین المللی را گرد هم می آورد و با جار و جنجال و تبلیغات رسانه ای گسترده در حمایت از معارضان سوری از جمله گروه های تروریستی و محکومیت نظام سوریه برگزار می شد.

این استقبال اندک و سرد از این دور از نشست گروه موسوم به دوستان سوریه به خوبی می تواند بیانگر و تشریح نماینده تمام امور از جمله چرخش دیدگاه ها و مواضع کشورهای توطئه نماینده و مخالف سوریه باشد.

نکته مهمتر اینکه نشست دوستان سوریه امروز درحالی در پایتخت اردن برگزار می گردد که نام و نشانی از مشارکت و حضور گروه های معارض سوری در آنها مشاهده نمی گردد و تنها یک هیئت به نمایندگی از تمام گروه های معارض سوری خارج نشین در این نشست حضور می یابد و این جای سوال بسیار دارد که این نشست برای که و برای چه تشکیل می گردد؟ در واقع این اولین نشستی است که بدون معارضان سرگردان و بدون رهبر برگزار می گردد.

در واقع پس از پیروزی بزرگ اخیر ارتش سوریه در نبرد القصیر و استعفای احمد معاذ الخطیب، رئیس گروه موسوم به ائتلاف معارضان سوری و نزدیکی دیدگاه های آمریکا و روسیه برای حل مسالمت آمیز بحران سوریه، معارضان خود را بزرگترین بازنده بحران سوریه می بینند.

این درحالی است که گفته شده که مهمترین هدف از برگزاری نشست امروز دوستان سوریه واداشتن گروه های معارض سوری به نشتستن پای میز مذاکره با نظام سوریه و حضور در کنفرانس ژنو 2 است که براساس توافق های انجام شده قرار است، اواسط ماه آینده و پس از دیدار روسای جمهوری دو کشور آمریکا و روسیه برگزار گردد.

یک منبع رسمی از میان گروه دوستان سوریه در این خصوص تاکید نمود که در نشست امروز گروه دوستان سوریه وزاری خارجه شرکت نماینده در این نشست، از جمله جان کری وزیر خارجه آمریکا از هیئت نمایندگی معارضان سوریه خواهد خواست که به هر طریق ممکن تمام گروه ها و جریان های معارض سوری را وادار کند که اصل برگزاری کنفرانس ژنو 2 را بپذیرند و مخالفتی با آن ابراز ننمایند.

همچنین کری در کنفرانس مطبوعاتی که پس از دیدار با نخست وزیر اردن داشت، تاکید نمود که بر اساس توافق های انجام شده کناره گیری بشار اسد رئیس جمهوری سوریه از قدرت تنها پس از تشکیل دولت انتقالی دارای اختیارات تام و کامل صورت خواهد گرفت و این بدین معنی است که کناره گیری رئیس جمهوری سوریه از قدرت به تدریج خواهد بود.

منبع: تسنیم
انتشار: 10 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 579

به "دوستان سوریه بدون دوستان در عمان گرد هم می آیند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوستان سوریه بدون دوستان در عمان گرد هم می آیند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید