ساخت بازسازی لست آو آس 1 در سونی آغاز شده است

به گزارش تور روسیه ارزان، در گزارش جدیدی که سایت بلومبرگ منتشر نموده، اطلاعات جالب و عجیبی از پروژه ای دیده می گردد که کمتر کسی انتظارش را می کشید و آن پروژه هم چیزی نیست جز ساخت بازسازی (ریمیک) بازی لست آو آس 1.

ساخت بازسازی لست آو آس 1 در سونی آغاز شده است

جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

در این سال های اخیر ریمیک بازی های متفاوتی را مشاهده نموده ایم. شاید یکی از بهترین نمونه های جدید و پیروز ریمیک یا بازسازی کامل دیمنز سولز باشد که اتفاقا توسط سونی و استودیو بلوپوینت گیمز منتشر شده است. با این حال، ریمیک اثری که فقط حدود 8 سال از عرضه آن گذشته و یک نسخه ریمستر هم برای آن عرضه شده است، برای ما کمی تعجب آور است. به خصوص با توجه به این شرایط که نسخه ریمستر آن بازی یعنی لست آو آس 1 هم از نظر گرافیکی و هم از نظر گیم پلی همچنان در سطح بسیار خوبی واقع شده است.

  • پلی استیشن زیر سایه ناتی داگ؛ سونی فقط بازی عظیم و پرهزینه خواهد ساخت

با این حال، حدود 3 سال پیش و در حالی که فقط 5 سال از عرضه بازی لست آو آس 1 سپری شده بود، گروهی از استودیو VASG سونی که در این سال ها همیشه به پشتیبانی دیگر استودیوهای سونی و یاری در ساخت بازی های عظیم این شرکت مشغول بوده است، به این فکر افتاد که برای اولین بار پروژه ای متعلق به خود را شروع نمایند و بیشتر از یک نقش یاریی برای استودیوهای دیگر باشند. ابتدا ایده ریمیک آنچارتد مطرح شد اما پس از مدتی آن ها ساخت بازسازی کامل آنچارتد 1 را در آن موقع مناسب ندانستند و همین باعث شد که ایده ساخت بازسازی ریمیک بازی لست آو آس 1 شکل بگیرد. نسخه ریمیکی که قرار است برای کنسول پلی استیشن 5 منتشر گردد.

در واقع، مامباوئر (Michael Mumbauer) که مؤسس استودیو VASG بوده است، در سال 2018 تصمیم گرفت با جمع آوری گروهی 30 نفره این پروژه را به خاتمه برسانند. این پروژه موردقبول مدیران آن موقع سونی نهاده شد و این گروه کوچک درون استودیو VASG به خلق این ریمیک این اثر مشغول شدند. با این حال، در ادامه همه چیز طبق میل آن ها پیش نرفت. وقتی که لست آو آس پارت 2 از سال 2019 به سال 2020 تأخیر خورد، آن ها مجبور شدند که برای مدتی برای به اتمام رساندن مراحل ساخت لست آو آس پارت 2، به ناتی داگ یاری نمایند. پس از انتشار لست آو آس پارت 2، اوضاع دگرگون شد و سونی ترجیح داد که تعدادی از توسعه دهندگان ناتی داگ به پروژه ساخت ریمیک قسمت اول این بازی بپیوندند. رفته رفته این کار باعث شد که راهنمایی پروژه به ناتی داگ محول گردد. تصمیمی که البته مورد رضایت کارکنان ارشد استودیو VASG قرار نگرفت و حتی موجب شد که برخی از اعضای کلیدی VASG از جمله مامباوئر از استودیو جدا شوند.

این یعنی در حال حاضر یکی از پروژه هایی که گروهی از توسعه دهندگان استودیو ناتی داگ در حال ساخت آن هستند و طبق شواهد فرایند توسعه آن تا حد خوبی پیش رفته، ریمیک بازی لست آو آس 1 است. با این حال، معین است که این تنها پروژه ای نیست که ناتی داگ مشغول توسعه آن است. از مدت ها قبل می دانستیم و اکنون هم در گزارش بلومبرگ این قضیه تأیید شده که ناتی داگ در حال ساخت بخش چند نفره ای برای بازی لست آو آس پارت 2 است. البته، در گزارش بلومبرگ دقیقاً به این موضوع اشاره نشده و تنها گفته شده که یکی از پروژه هایی که ناتی داگ روی آن کار می نماید، یک بازی چندنفره است. بلومبرگ اشاره می نماید که استودیو بند (Bend) و حتی VASG در بخشی از توسعه این بازی چندنفره نقش داشته اند. نکته جالب اینجاست که این بخش چندنفره مدت زیادی در حال توسعه بوده است و حتی ناتی داگ برای ساخت آن از استودیوهای دیگری یاری گرفته است. با توجه به این موضوع، این احتمال وجود دارد که این بخش چندنفره آنلاین عظیمتر از آن چیزی باشد که فکر می کنیم و شاید یک بازی کامل چندنفره و شامل بخش های متنوعی باشد.

هر چند ریمیک اثری مثل The Last of Us 1 که همچنان به خوبی قابل بازی است و حتی می توان آن را از جهاتی با برخی از بازی های امروزی مقایسه کرد، غیرضروری است، اما می توان از نظر تجاری برای آن توجیه آورد و حتی گفت که برای سونی می تواند بسیار سودآور باشد. طبق برنامه هایی که شبکه HBO اعلام نموده است، قرار است فیلم برداری فصل اول سریال آخرین ما از سال جاری شروع گردد و به احتمال زیاد در سال آینده شاهد پخش آن خواهیم بود. با پخش این سریال، این شانس وجود دارد که بسیاری از افرادی که سریال را دیده اند و تا قبل از این به تجربه بازی نپرداخته اند یا مدت ها پیش این اثر را تجربه کرد ه اند، مشتاق شوند تا The Last of Us 1 را بازی نمایند. در این شرایط، این ریمیک با گرافیک بالا و امروزی می تواند در جذب مخاطبانی که برای اولین بار با این اثر روبرو شده اند، بسیار مؤثر باشد و آن ها را به سوی بازی جذب کند و در نتیجه در فروش بازی و سودآوری آن تأثیر بسزایی بگذارد.

اگرچه این موضوع می تواند برای سونی توجیه مالی داشته باشد، اما از جهاتی هم می تواند نگران نماینده باشد. نخست اینکه تصمیم سونی باعث شده که کارکنان آن گروه در استودیو VASG نتوانند پروژه ای که شروع نموده بودند را خود در ادامه راهنمایی و کارگردانی نمایند. نکته دوم این است که این ریمیک می تواند منابع و وقت استودیو ناتی داگ را برای مدتی صرف خود کند. شاید این قضیه در ساخت پروژه های بعدی آن ها هم تأثیرگذار گردد. البته، اگر بخواهیم کمی خوش بین باشیم، باید در نظر بگیریم که استودیو ناتی داگ حداقل حدود 400 تا 500 کارمند دارد و البته استودیو های دیگر زیادی هم همچون VASG از آن پشتیبانی می نمایند. این یعنی با وجود ساخت ریمیک لست آو آس 1 و بخش چندنفره آنلاین لست آو آس پارت 2، هنوز این شانس وجود دارد که بخش عمده و اصلی استودیو ناتی داگ مشغول ساخت اثر دیگری باشند. حال این اثر می تواند یک آنچارتد جدید باشد یا یک بازی کاملا جدید که امیدواریم آن احتمال دوم صحیح از آب درآید.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 24 فروردین 1400 بروزرسانی: 30 شهریور 1400 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 1864

به "ساخت بازسازی لست آو آس 1 در سونی آغاز شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت بازسازی لست آو آس 1 در سونی آغاز شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید