ستاد بحران کهگیلویه و بویراحمد به عشایر و کشاورزان هشدار داد

به گزارش تور روسیه ارزان، به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد با توجه به بارندگی اخیر در این استان عشایر برای جلوگیری از هر گونه خسارت احتمالی مراقب باشند.

ستاد بحران کهگیلویه و بویراحمد به عشایر و کشاورزان هشدار داد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری این استان گفت: با توجه به اینکه سامانه بارشی سراسر استان را درگیر می نماید و شرایط هشدار نارنجی اعلام شده می طلبد که عشایری که در نقاط سخت گذر ساکن هستند نکات ایمنی و رعایت و هشدار ها را جدی بگیرند.

علیرضا نیکروز از آماده باش کامل اعضای ستاد مدیریت بحران در استان و شهرستان ها اطلاع داد و می گوید :برای خدمات رسانی بهتر در مواقع ضروری به فرمانداران، بخشداران و دهیاری ها اعلام شده تا انتها بارندگی در شهرستان و محل سکونت خود حضور داشته باشند.

نیکروز با اشاره به حضور تعدادی از جمعیت عشایر در حاشیه دره ها و رودخانه ها ادامه داد: احتیاج است عشایر با رعایت نکات ایمنی از تردد در نقاط پر خطر خوداری نمایند.

او حضور بعضی از افراد در حاشیه رودخانه برای گرفتن عکس را خطرناک مطرح نمود و گفت: در مواقع بارندگی امکان تخریب و رانش زمین در حاشیه رودخانه ها وجود دارد.

نیکروز در مورد خسارت های بارندگی هفته گذشته در استان، خاطرنشان کرد: در این بارندگی پاییزی خسارت جانی نداشتیم، اگرچه خسارت های مالی در حوزه زیرساخت ها در شهرستان بهمئی، کهگیلویه و لنده گزارش شده از جمله اینکه پُل میان بخشمُمبی و سرآسیاب تخریب شده است.

مدیرکل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: این سامانه بارشی تا بعدازظهر امروز آدینه در استان فعال است.

رضا کاکاوند اضافه کرد: آب گرفتگی معابر عمومی، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها و مسیل ها، اختلال در تردد، احتمال صاعقه، احتمال آسیب به سازه های موقت در اثر وزش باد شدید موقتی و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی از مخاطرات احتمالی این سامانه بارشی است.

کاکاوند بر احتیاط در سفر های برون شهری و درون شهری، توقف نکردن در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، عدم فعالیت کوهنوردی و جابه جایی عشایر کوچ رو برای جلوگیری از خسارت به محصولات کشاورزی و جمع آوری محصولات تأکید کرد.

70 هزار نفر در قالب بیش از 11 هزار و 120 خانوار از جمعیت 726 هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد عشایر هستند که این اندازه جمعیت از 6 ایل بومی، 2 طایفه قشقایی، 16 تیره، 181 طایفه و بیش از یک هزار و 110 تش (اولاد) تشکیل شده است.

کهگیلویه و بویراحمد با دارا بودن یک درصد مساحت به دلیل برخورداری از شرایط آب و هوایی مساعد بیش از 10 درصد از روان آب های کشور معادل 10 میلیارد متر مکعب آب را به خود اختصاص داده است.

خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 27 آبان 1401 بروزرسانی: 27 آبان 1401 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 2479

به "ستاد بحران کهگیلویه و بویراحمد به عشایر و کشاورزان هشدار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ستاد بحران کهگیلویه و بویراحمد به عشایر و کشاورزان هشدار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید