شبه نظامیان مرتبط با ترکیه تدارک اعزام ازسوریه به لیبی را تایید کردند

به گزارش تور روسیه ارزان، روزنامه سوری الوطن به نقل از منابع نزدیک به شبه نظامیان وابسته به ترکیه اظهار داشت که ترکیه طی روزهای آینده دو هزار نفر از این نیروها را به لیبی می فرستد تا به صفوف دولت وفاق ملی ملحق شوند.

شبه نظامیان مرتبط با ترکیه تدارک اعزام ازسوریه به لیبی را تایید کردند

از سفر با استانبول لحظه آخری لذت ببرید. شهر زیبای استانبول یادگاری از حکمرانان قدرتمند عثمانی که در دوران شکوهشان شهری عظیم پایه ریزی کرده بودند.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، منابع معارض نزدیک به شبه نظامیان وابسته به ترکیه در شمال سوریه، شمار افرادی را که اسامی آنها در مناطق تحت اشغال ترکیه در شمال و شمال شرق سوریه ثبت شده تا داوطلبانه توسط آنکارا به صفوف نیروهای دولت وفاق ملی در مبارزه با تشکیلات موسوم به ارتش ملی لیبی ملحق شوند، قریب به دو هزار نفر اعلام کردند.

منابع نزدیک به گروه مسلح الجیش الوطنی که ترکیه آن را مدیریت و حمایت اقتصادی می نماید، به روزنامه سوری الوطن گفتند: شمار افرادی که مایل به حضور در درگیری های لیبی و اعزام به این کشور توسط نظام ترکیه هستند، به دو هزار نفر می رسد و فهرست اسامی آنها در مراکزی که نظام ترکیه برای استخدام داوطلبان حضور در مناطق عملیاتی شاخه زیتون و سپر فرات دایر نموده بود، ثبت شده است.

به گفته این منابع نیمی از داوطلبان و از جمله آنها بچه هایی کم سن و سال در راه رسیدن به شهر غازی عنتاب در ترکیه هستند تا در آنجا در پادگان هایی که ارتش و سازمان اطلاعات ترکیه تدارک دیده تحت آموزش استفاده از انواع مختلف سلاح و شناخت ماهیت مناطق جغرافیایی لیبی که قرار است به آنجا منتقل شوند قرار گیرند، علاوه بر اینکه ماموریت محول به آنها هم تعیین می گردد.

این منابع افزودند: نیمی از داوطلبان اعزام به لیبی از افراد گروه ترکمانی الجیش الوطنی نظیر فرقة السلطان مراد ولواء السلطان سلیمان شاه هستند و فرماندهان برجسته ای از آنها وارد لیبی شدند (که از جمله آنها افسران فراری با درجه های عالی هستند) تا زمینه رسیدن نیروهایی را فراهم نمایند که قرار است هر کدام ماهانه بین 1800 تا 2000 دلار دستمزد بگیرند در حالی که در صفوف الجیش الوطنی تنها بین 150 تا 200 دلار در ماه حقوق دریافتی داشتند.

این منابع گفتند، تصاویر منتشر شده در بعضی شبکه های اجتماعی درباره حضور نیروهایی از سوریه در صفوف مبارزاتی طرابلس صحت ندارد اما ده ها نفر از نیروهای الجیش الوطنی تحت نظارت ترکیه طی روزهای گذشته وارد لیبی شدند.

شورای ریاستی دولت وفاق ملی لیبی در بیانیه ای مدعی شد که تصاویر منتشر شده در بعضی شبکه های اجتماعی درباره انتقال شماری از افراد مسلح از سوریه به لیبی و حضور آن ها در یکی از اردوگاه های لیبی صحت ندارد.

به نوشته وبگاه بوابة الوسط، در این بیانیه آمده است که تصاویر و فیلم های منتشر شده از این افراد در شهر ادلب سوریه گرفته شده است و کانال های خبری محلی و بین المللی نیز این را تأیید نموده اند.

از سوی دیگر خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) اطلاع داد، مناطق استقرار گروه های تروریستی مزدور رژیم اشغالگر ترکیه در ریف های الحسکه و الرقه شاهد فرار ده ها نفر از این تروریست هاست از بیم اینکه رژیم اردوغان آنها را به جنگ لیبی بفرستد مشابه سناریوی انتقال هزاران تروریست و مزدور که ترکیه به وسیله مرزهای خود برای جنگ علیه دولت سوریه فرستاده بود.

منابع محلی در این مناطق گفتند، نیروهای رژیم ترکیه حضور خود را در مناطق بین دو شهر راس العین و تل ابیض گسترش داده تا خلا ناشی از فرار ده ها تروریست را از میان مزدورانشان در مناطق استقرار آنها پر کند.

از سوی دیگر بارش شدید باران در مناطق مختلف سویه و از جمله ادلب نوعی آرامش تقریبا کامل را به محورهای مختلف ریف جنوبی ادلب و جنوب شرقی آن که شاهد عملیات نظامی است، حاکم نموده است. این عملیات تقریبا به طور موقت متوقف شده است در حالی که پیش از آن یگان های ارتش قبل از خراب شدن هوای آنجا، تحرکات و مواضع گروهک جبهه النصره و گروه های تروریستی متحد آن را در بعضی محورها را در هم کوبیدند.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 26 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 1032

به "شبه نظامیان مرتبط با ترکیه تدارک اعزام ازسوریه به لیبی را تایید کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شبه نظامیان مرتبط با ترکیه تدارک اعزام ازسوریه به لیبی را تایید کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید