شفاف سازی در پیشگیری از بروز تخلفات در آموزش پزشکی پیگیری می گردد

به گزارش تور روسیه ارزان، معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: دو راستا شفاف سازی در پیشگیری از بروز بعضی تخلفات و تکمیل بسته تحولی آموزش جوابگو در معاونت آموزشی وزارت بهداشت پیگیری خواهد شد.

شفاف سازی در پیشگیری از بروز تخلفات در آموزش پزشکی پیگیری می گردد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات بورسیه تحصیلی پزشکی استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، به نقل از وزارت بهداشت، در اولین نشست مجازی علی اکبر حق دوست، معاون آموزشی وزارت بهداشت با معاونین آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی کشور، حق دوست ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه و حوادث ناگواری که در روز های اخیر به وقوع پیوسته گفت: سیاست های معاونت آموزشی تغییری نخواهد داشت.

وی اضافه نمود: راستا کاری هیچ تغییری نداشته و طبیعی است که با توجه به شرایط، بعضی تغییرات در تاکتیک و عملیات حاصل گردد، اما استراتژی معاونت آموزشی به همان شکل سابق و با قوت و قدرت بیشتری ادامه خواهد یافت.

حق دوست با بیان اینکه نگهداری و حفظ استاندارد های آموزشی در شرایط ویژه روحی حاکم بر دانشگاه ها، و با توجه به کمبود ها و محدودیت های مالی کار آسانی نیست اضافه نمود: با توجه به فرصت اندکی که داریم باید از اتفاقات ناگوار درس بگیریم و با نشاط و امید به خدای تعالی برای تعالی کشور عزیزمان گام برداریم.

وی تاکید نمود: با توجه به شرایط موجود، پیشرفت و حرکت روبه جلو، همدلی و هماهنگی در همه سطوح اعم از ستادی و دانشگاهی را می طلبد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت ادامه داد: تا حد امکان کوشش می کنیم تا استقلال دانشگاه ها در تصمیمات حفظ گردد؛ لذا به همه مسئولین دانشگاهی توصیه می کنم از اختیارات سطح بندی شده ای که به دانشگاه محل خدمتشان تخصیص یافته حداکثر استفاده را داشته باشند.

حق دوست توضیح داد: ضروری است اقدامات از لایه های نرم و فرهنگی سازمانی آغاز بشوند و اگر در این راستا به انسجام و همدلی برسیم، زمینه انجام کار ها و برنامه های سنگین تر مهیا خواهد شد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت تاکید نمود: پایبندی به مسائل اخلاق و کرامت انسانی یک راستا بی نهایت است که باید سعی کنیم بیشتر در رفتارهایمان متبلور گردد تا زمینه کار های مشارکتی تقویت گردد.

وی با بیان اینکه افزایش تعاملات و ارتباط ها نیز باعث افزایش نگاه مشارکتی و اخلاق مدار می گردد، اعلام کرد: علیرغم تحلیل های بسیار عمیقی که در معاونت آموزش وزارت بهداشت انجام می گردد، اما گاهی به دلیل ضعف بعضی از پارامتر های مشترک با بعضی نهاد ها در مدل سازی، ضعیف عمل شده است که این مشکل جز با همکاری و هم فکری معاونین آموزشی دانشگاه ها که در بطن امور هستند رفع نخواهد شد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: صدای دانشجویان و اساتید را متبلور خواهیم ساخت تا با یاری ایشان راه چاره های مناسبی برای انتقاد های سازنده شان بیابیم.

حق دوست با اشاره به تفاهم نامه ای که روسای کلان مناطق آمایشی با معاونت آموزشی در زمینه برآورد نیروی انسانی داشته اند، توضیح داد: هدفمند کردن توسعه کمی دانشگاه ها نیز مسئله مهمی است. از طرفی ظرفیت ها افزایش یافته و از سوی دیگر روزبه روز فرایند پذیرش داوطلبین برای پر کردن جایگاه ها روبه کاهش است لذا باید مسئولین حوزه معاونت آموزشی هر دانشگاه با تفکر و تدبر عمیق، نقشه راه توسعه دانشگاه خود را رقم بزند تا به طور کامل و هدفمند، ماموریت محوری اشاعه یابد و این مهم در سایه روابط محبت آمیز بین دانشگاه های کلان منطقه رخ می دهد.

وی یادآور شد: دستیابی به توسعه و حرکت روبه جلو تنها با فعالیت گروهی محقق خواهد شد و معاونین آموزشی دانشگاه ها هسته مرکزی استحکام بخشی به کلان مناطق آمایشی هستند که نقش کلیدی را در تفاهم، تبادل نظر، برنامه ریزی، توسعه کلان منطقه و همدلی خواهند داشت؛ لذا این همدلی و همراهی و احترام در لایه فرهنگی و حفظ صیانت و شان انسانی در لایه ساختاری، نقشه راه حرکت به جلو و همگرایی علوم خواهد بود که باید کوشش کنیم گروه ها با این ترمینولوژی و ادبیات آشنا بشوند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به اهمیت رشته های کارشناسی، اضافه نمود: باید کوشش گردد آموزش در این سطح و حتی ریزترین سطوح آموزش به بالندگی برسد و توجه به فلوشیپ ها و فوق تخصص ها ما را از توجه به آن ها غافل نکند؛ لذا عناصر تاثیرگذار در این حوزه مدیران گروه، بخش ها و اساتید گروه ها هستند که دغدغه مندی آن ها مکمل نامه ها، دستورالعمل ها و ابلاغ ها خواهد بود.

حق دوست تاکید نمود: دو راستا در معاونت آموزشی وزارت بهداشت طی خواهد شد. اول شفاف سازی که پیشگیری از بروز بعضی تخلفات، فساد ها و اشکالات را درپی خواهد داشت و زمینه ساز افزایش عدالت و سرمایه اجتماعی دانشگاه، اعضای هیئت علمی و مسئولین خواهد بود و نکته بعدی تکمیل بسته سوم از مجموعه بسته های تحول آموزش یا همان آموزش جوابگو است.

وی اعلام کرد: در بعد اول بسته آموزش جوابگو که تطابق کوریکولوم های آموزشی با احتیاج های جامعه است کار های بسیار خوبی اجرا شده و البته هنوز امکان گسترش آن وجود دارد، اما ضروری است در بعد دوم که دغدغه مندسازی دانشجویان و اعضای هیئت علمی است، بیشتر فعالیت کنیم، چون تنها راه برون رفت از مسائل جامعه، درگیر شدن آن ها با معضلات جامعه و ارائه راه چاره توسط آن ها است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 1086

به "شفاف سازی در پیشگیری از بروز تخلفات در آموزش پزشکی پیگیری می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شفاف سازی در پیشگیری از بروز تخلفات در آموزش پزشکی پیگیری می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید