شهر باستانی سیرنه پس از سیل پیدا شد

به گزارش تور روسیه ارزان، فاجعه سیل لیبی که به یک شهر باستانی آسیب رسانده بود، بقایای تاریخی یک شهر یونانی را نیز آشکار کرد.

شهر باستانی سیرنه پس از سیل پیدا شد

به گزارش خبرنگاران، به نقل از رویترز، سیلی که ماه گذشته در لیبی جان هزاران نفر را گرفت و به بقایای شهر باستانی سیرنه آسیب رساند، با شستن و جا به جا کردن سنگ ها و خاک، بخش های جدیدی از ویرانه های باستانی این شهر یونانی را در معرض دید قرار داد.

طوفان دانیل ممکن است باعث بارش یک متر باران روی تپه های شرق لیبی شده باشد، که به گفته دانشمندان از زمان شروع ثبت رکوردها در اواسط قرن نوزدهم تا به امروز بی سابقه بوده است. زمانی که گزارشگران رویترز هفته گذشته از این محوطه بازدید کردند، آب همچنان در این مکان در جریان بود.

به گفته عادل بوفجرا، مسئول بخش آثار باستانی سرینه، سیل باعث انباشته شدن گل و لای در حمام های مربوط به دوران یونانی این شهر باستانی شده است و باید پاکسازی تخصصی انجام گردد. مسئولان هشدار دادند اگرچه خسارات تا به امروز اندک بوده، اما سیل ممکن است به فرونشستی منجر شده باشد که بعدا می تواند یکی از بناهای تاریخی را واژگون کند.

بوفجرا گفت: در حالی که سیل ویرانه های زیبای سیرینه را با خطرات زیادی روبرو نموده است، آب بعلاوه یک سیستم زهکشی رومی را که قبلا ناشناخته بود آشکار نموده است.

سیرنه یک مستعمره یونان و یکی از شهرهای اصلی دنیا یونان باستان بود، تا اینکه در سال 365 میلادی زلزله آن را ویران کرد.

منبع: دنیای سفر
انتشار: 18 مهر 1402 بروزرسانی: 18 مهر 1402 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 2608

به "شهر باستانی سیرنه پس از سیل پیدا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهر باستانی سیرنه پس از سیل پیدا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید