شی جینپینگ: کروناویروس بزرگترین شرایط اضطراری بهداشتی در چین است

به گزارش تور روسیه ارزان، رئیس جمهور چین با تاکید بر اینکه شیوع کرونا بزرگترین شرایط اضطراری بهداشتی را در تاریخ چین ایجاد نموده است تاکید نمود که تاثیر منفی این مساله بر اقتصاد چین اجتناب ناپذیر است.

شی جینپینگ: کروناویروس بزرگترین شرایط اضطراری بهداشتی در چین است

با ما همراه باشید و با چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، شی جینپینگ رئیس جمهور چین که کشورش از حدود دو ماه پیش درگیر شیوع ویروس کرونا است می گوید که تاثیر منفی شیوع این بیماری بر اقتصاد و جامعه چین غیرقابل اجتناب است اما پکن کوشش می نماید این تاثیر مخرب را کاهش دهد.

وی در ادامه تاکید نمود که کروناویروس بزرگترین شرایط اضطراری بهداشتی برای حزب کمونیست چین است.

رئیس جمهور چین افزود که ما باید از کمبودها در پاسخ به ویروس کرونا برای آینده درس بگیریم.

از زمان شیوع گسترده این ویروس که از استان هوبه شروع شده است، بسیاری از کارخانه های تولیدی چین به ویژه در مرکز شیوع این بیماری به حالت تعطیل درآمده اند، سفرهای بین المللی و ورود گردشگران خارجی به این کشور به صفر رسیده است و بازارهای بورس چین به شدت افت نموده اند.

شروع شیوع این ویروس همزمان با شروع تعطیلات سال نوی میلادی تاثیر منفی این عامل بر اقتصاد چین را بیشتر کرد. طبق گفته تحلیلگران، رونق بازارهای چین در تعطیلات سال نوی چینی از عوامل تقویت کننده اقتصاد این کشور در طول سال محسوب میشود.

مجله فارن پالسی اخیرا در این زمینه نوشته بود: اقتصاد کنونی چین در مقایسه با دوره شیوع بیماری سارس، علیرغم اندازه بزرگتر آن، ضعیف تر شده است. به دنبال شوک ناشی از ویروس کرونا بر اقتصاد چین، دولت پکن با تزریق دهها میلیارد دلار کوشش نموده به بازار پولی این کشور کوشش نموده اندکی از اتثرات مخرب آن بکاهد. دولت چین همچنین قول داده است محرکهای بیشتری را برای جلوگیری از تاثیر منفی کرونا به بازار این کشور تزریق کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 1082

به "شی جینپینگ: کروناویروس بزرگترین شرایط اضطراری بهداشتی در چین است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شی جینپینگ: کروناویروس بزرگترین شرایط اضطراری بهداشتی در چین است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید