طرز تهیه شیر بادام

به گزارش تور روسیه ارزان، شیر نارگیل هم یکی دیگر از گزینه های شماست. اما اگر طعم نارگیل را دوست ندارید یا شیر نارگیل در دسترستان نیست میتوانید به سادگی شیر بادام خانگی درست کنید.

طرز تهیه شیر بادام

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایران کوک،چه گیاهخوار وگان باشید، چه حساسیت به لبنیات داشته باشید و چه کلا دنبال تنوع باشید شیر بادام یکی از بهترین جایگزین ها برای شیر حیوانی است. از مغزهای دیگر هم میشود شیر گرفت اما شیر بادام از همه معروف تر است و محبوبیت بیشتری دارد.

مواد لازم شیر بادام

بادام شیرین1 لیوان
آب4 لیوان
سانس وانیل1/2 قاشق چایخوری
عسل1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه شیر بادام

  1. بادام های شیرین را داخل ظرف آبی بریزید و 8 ساعت خیس دهید.
  2. بعد از این مدت پوست بادام باید به راحتی با دست جدا شود. (برای اطمینان میتوانید پیش از خیساندن بادام ها را 1 دقیقه داخل آب جوش بریزید و با آب سرد آبکشی کنید تا پوست بادام ها به راحتی جدا شود. سپس آنها را خیس کنید)
  3. پس از 8 ساعت بادام ها را آبکشی کنید و داخل میکسر بریزید و 4 لیوان آب سرد را اضافه کنید (بهتر است از آب معدنی یا آب جوشیده استفاده کنید). بادام ها را بزنید تا زمانی که کف در بالای آن مشاهده شود. در این مرحله در صورت تمایل اسانس وانیل و عسل را اضافه کنید و 30 ثانیه دیگر بزنید.
  4. روی ظرفی را با تنظیف بپوشانید (تنظیف یا پارچه توری را چند تا بزنید). به آرامی مخلوط را از این صافی پارچه ای عبور دهید تا شیر بادام در داخل ظرف جمع شود (از تفاله های بادام میتوانید برای تهیه حریره، کیک، دسر و … استفاده کنید).
منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 17 آبان 1399 بروزرسانی: 17 آبان 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 1548

به "طرز تهیه شیر بادام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه شیر بادام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید