علائم ابتلای بچه ها به اُمیکرون، واکسیناسیون بچه ها را جدی بگیرید

به گزارش تور روسیه ارزان، رئیس بیمارستان مرکز طبی بچه ها گفت: از آنجایی که سرایت پذیری امیکرون بسیار بالاست، در مدت کوتاهی می تواند افراد بسیاری را درگیر کند و اگر پروتکل های بهداشتی رعایت نشود ممکن است برای تخت های بیمارستانی با کمبود روبرو شویم.

علائم ابتلای بچه ها به اُمیکرون، واکسیناسیون بچه ها را جدی بگیرید

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، رضا شروین بدو، رئیس بیمارستان مرکز طبی بچه ها گفت: در حال حاضر اُمیکرون سویه غالب در کشور است، این سویه در میان بچه ها و جمعیت واکسینه نشده شیوع بیشتری داشته و موجب شده تا مراجعات پزشکی به مرکز درمانی ما افزایش یابد. از سویی دیگر اغلب مراجعات مردم، سرپایی است که به تبع مقدار بستری ها نیز افزایش خواهد یافت.

رئیس بیمارستان مرکز طبی بچه ها تأکید کرد: از آنجایی که سرایت پذیری امیکرون بسیار بالاست، در مدت کوتاهی می تواند افراد بسیاری را درگیر کند و اگر پروتکل های بهداشتی رعایت نگردد ممکن است برای تخت های بیمارستانی با کمبود روبرو شویم.

وی با بیان اینکه نباید سایر درمان های بچه ها به واسطه کرونا تحت الشعاع قرار گیرد، گفت: ما تا امروز توانسته ایم تخت های بستری را در اختیار بیمارستان قرار دهیم، اما باید بدانیم که بیمارستان بچه ها، تنها مخصوص کرونا نیست و باید به بیماری های بچه ها در زمان طلایی رسیدگی کنیم.

رئیس بیمارستان مرکز طبی بچه ها به شایع ترین علائم ابتلای بچه ها به اُمیکرون اشاره و عنوان نمود: علائمی مانند تب، گلودرد و علائم شبیه خروسک، مسائل گوارشی و تنفسی شایع ترین علائم ابتلای بچه ها به واریانت امیکرون هستند.

وی به یکی از خطرات پیش روی کادر درمان در ایام شیوع کرونا اشاره نمود و گفت: جدای از موضوع ابتلای بچه ها به کرونا، این روز ها بحث درگیری و ابتلای دوباره کادر درمان به کرونا مطرح است و اگر هر کدام از آن ها بخواهند بستری شوند به شدت با کمبود نیروی انسانی روبرو خواهیم شد.

بدو، تاکید نمود: بهتر دفاع در برابر پاندمی کرونا، رعایت پروتکل های بهداشتی است. در این باره حتما خانواده ها، واکسیناسیون بچه ها را جدی بگیرند چرا که باعث مصون ماندن بچه ها، از خطرات ابتلا به کرونا می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 فروردین 1401 بروزرسانی: 18 فروردین 1401 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 2316

به "علائم ابتلای بچه ها به اُمیکرون، واکسیناسیون بچه ها را جدی بگیرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علائم ابتلای بچه ها به اُمیکرون، واکسیناسیون بچه ها را جدی بگیرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید