عکس های تاریخی از اعضای گروه های گنگستری شهر بیرمنگام که الهام بخش سریال Peaky Blinders شدند

به گزارش تور روسیه ارزان، این روزها پخش فصل پنجم سریال درام و گانگستری پیکی بلایندرز (نقابداران) شروع شده است. فعلا دو قسمت تازه از این سریال منتشر شده و خوشبختانه ما شاهد هیچ افتی نیستیم و همچنان همان هیجان و جزئیات و شخصیت پردازی قوی و نگاه زیبایی شناسانه در فیلمبرداری ادامه دارد.

عکس های تاریخی از اعضای گروه های گنگستری شهر بیرمنگام که الهام بخش سریال Peaky Blinders شدند

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

سریال پیکی بلایندرز یا نقابداران، سریالی است که از باندهای تبهکاری واقعی انگلستان در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم شهر بیرمنگام الهام گرفته شده است.

اعضای این باند دو مشخصه شاخص و متمایزنماینده داشتند: پوشیدن لباس های شیک و خشونت مفرط!

پلیس انگلیس در موزه West Midlands آرشیو عکس غنی و جالبی از خلافکاران در همین بازه زمانی و همین منطقه جغرافیایی دارد. عکس هایی واضح از افرادی که به دوربین خیره شدند و خاطره ماندگاری در ذهن مردم شهر بیرمنگام ساختند.

استیون نایت، نویسنده و کارگران سریال Peaky Blinders به این عکس ها دسترسی داشته و با توجه به شخصیت آن ها، فیلم نامه را نوشته است.

اندرو دیویس (مورخ) به مجله BBC History گفته است؛ برخلاف افسانه هایی که در دهه های بعدی درباره اعضای باند تبهکاری پیکی بلایندرز در میان مردم رواج یافت؛ این افراد کلاه های اتو کشیده به سر نمی گذاشتند و صورت های خود را با تیغ نمی تراشیدند.

این افراد از کلاه های موسوم به billycock یا لبه باریک استفاده می کردند که از جنس نمد سختی ساخته شده و لبه هایی خمیده داشتند تا جلف و زننده به نظر بیایند. لبه این کلاه ها عرضی دو و نیم اینچ داشت و غالبا به صورت کج روی سر قرار می گرفت.

اعضای پیکی بلایندرز شلوارهایی عجیب و غریب می پوشیدند تا باز هم از دیگران متمایز باشند. این شلوارها به نام bell-bottoms معروف بودند و به طور سنتی در یونیفرم های دریانوردان استفاده می شدند.

اندرو دیویس به بی بی سی هیستوری می گوید لباس های آن ها بسیار گشاد و پهن بود. کفش های آن ها هم بوت هایی با گل میخ هایی درشت بودند تا در شهر هنگام راه رفتن سروصدا به پا نموده و جلب توجه نمایند. آن ها گروهی در شهر حرکت می کردند و به این صورت ترس و رعب بیشتری ایجاد می شد.

پوشش لباسی برای جلب توجه و ایجاد ترس

همچنین، شال گردنی های با رنگ روشن و طرح دار دور گردن می بستند. تمام این مشخصه های لباس پوشیدن باعث می شد اعضای گزوه مخوف گانگستری شیک پوش و جوان به نظر بیایند و نشان دهنده عضویت در یک گروه و باند باشد.

اگر در دهه 1920 یک جوان با سبک پوشش اعضای پیکی بلایندرز در خیابان ظاهر می شد؛ اگرچه تعجب میان سالان را برمی انگیخت ولی مورد توجه قرار می گرفت و مردم با حیرت نگاهش می کردند.

در آن برهه زمانی، کم کم این طرز لباس پوشیدن به شهرهای دیگر هم سرایت کرد. برای مثال، جوانی که در عکس زیر مشاهده می گردد؛ پوششی شبیه به اعضای باند پیکی بلایندرز دارد ولی در شهر لندن است.

جوان ها سعی می کردند در ملاقات های محبت آمیز یا مراسم های ویژه این نوع پوشش را انتخاب نمایند تا بیشتر جلب توجه نمایند.

مقایسه این عکس ها با پوشش کاراکترهای سریال پیکی بلایندرز نشان می دهد که چه میزان نویسنده و طراح لباس این مجموعه دقت نظر داشته اند و با مطالعه خوب، نزدیک ترین لباس را به واقعیت انتخاب نموده اند. این را مقایسه کنید با سریال ها ما که هر لباس دم دستی قدیمی نما را برای کارهای خود انتخاب می نمایند که به خصوص در بخش لباس بانوان، گاهی سنخیتی با واقعیت ندارد.

منبع

منبع: یک پزشک
انتشار: 1 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 641

به "عکس های تاریخی از اعضای گروه های گنگستری شهر بیرمنگام که الهام بخش سریال Peaky Blinders شدند" امتیاز دهید

2 کاربر به "عکس های تاریخی از اعضای گروه های گنگستری شهر بیرمنگام که الهام بخش سریال Peaky Blinders شدند" امتیاز داده اند | 3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس های تاریخی از اعضای گروه های گنگستری شهر بیرمنگام که الهام بخش سریال Peaky Blinders شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید