قابل توجه بانوان؛ سحرخیز باشید تا سرطان سینه با شما خداحافظی کند

به گزارش تور روسیه ارزان، سرطان سینه دربانوان به دلایل مختلف اتفاق می افتد که یکی از آن ها برهم خوردن ساعت خواب شبانه و شب بیداری در بازه زمانی طولانی است.

قابل توجه بانوان؛ سحرخیز باشید تا سرطان سینه با شما خداحافظی کند

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ آنالیز های جدید دانشمندان نشان داده است بانوانی که صبح زود از خواب بیدار می شوند و عادت به شب بیداری نداشته و در ساعتی مشخصی به خواب می روند، 48 درصد کمتر از دیگران به سرطان سینه مبتلا می شوند.

نتیجه آنالیز اثرگذاری بیدارماندن درشب و ابتلای افراد به سرطان سینه حاصل پژوهش دانشمندان دانشگاه بریستول انگلستان است.

پژوهش ها نشان داده است زنانی که زمانی بیشتر از شب را به خواب اختصاص می دهند کمتر به سرطان به ویژه سرطان سینه دچار می شوند، به گفته دانشمندان اختلال درساعت بیولوژیک بدن در اثربیدارماندن تا پاسی از شب سبب افزایش خطر ابتلا به سرطان سینه دربانوان می گردد.

کارشناسان برای دست یابی به این نتیجه شیوه زندگی، ساعت خواب وبیداری و نرخ ابتلا به سرطان دربیش از 400 هزار زن درکشور انگلستان را آنالیز نموده اند.

همچنین افزایش خطر ابتلا به سرطان سینه با خواب بیش از هشت ساعت درطول شبانه روز به ازای هریک ساعت 20 درصد گردد. مناسب ترین میزان خواب برای به دست آوردن سلامت و جلوگیری از ابتلا به انواع بیماری ها به ویژه سرطان، خواب به میزان هفت الی هشت ساعت درشب و بیدارشدن دروقت سحر است.

آنالیز های دانشمندان همچنین نشان می دهند زنانی که صبح ها زود ازخواب بیدار می شوند به طور میانگین طول عمری بیشتر دارند و درطول روز عملکرد ذهنی بهتری دریادگیری مسائل و مقابله با چالش ها و موارد استرس زا از خود نشان می دهند.

برهم خوردن تنظیم ساعت بیولوژیک بدن سبب اختلال در عملکرد سلول های بدن وافزایش خطر ابتلا به انواع بیماری ها به ویژه سرطان می گردد.

کارشناسان به بانوان توصیه می نمایند برای پیشگیری از ابتلا به سرطان سینه، درکنارمصرف مواد خوراکی سالم، انجام ورزش روزانه، دوری ازاسترس، حفظ تناسب اندام و خودداری از مصرف مواد دخانی، اهمیتی ویژه به میزان و ساعت خواب شبانه خود دهند.

درطول خواب، دراتاقی کاملا تاریک استراحت کنید و درصورت احتیاج از پرده های ضخیم یا چشم بند مخصوص خواب بهره ببرید.

خواب زودهنگام و به موقع درشب باعث می گردد افراد به طور کامل استراحت نموده و صبح به استفاده از ساعت زنگ دار برای بیدارشدن احتیاجی نداشته باشند.

کارشناسان انجام معاینه های دوره ای از طریق پزشک متخصص و نیز معاینه سینه ها از طریق خود فرد به ویژه پس از اتمام دوره قاعدگی ماهانه، انجام آزمایش های تشخیصی دوره ای، چون ماموگرافی و سونوگرافی، تحت نظر پزشکان بودن درصورتی که یک یا چند عضو درجه یک خانواده به این بیماری مبتلا بوده اند، همگی می تواند باعث جلوگیری از ابتلا به این بیماری یا تشخیص و درمان آن درمراحل اولیه گردد.

دردنیای امروزی بسیاری از زنان به دلیل شاغل بودن، نگهداری از خانواده و فرزندان، رسیدگی به امور خانه را شب ها انجام می دهند که این امر باعث کاهش میزان زمان استراحت و افزایش خطر ابتلا به سرطان درآن ها می گردد.

برنامه ریزی برای انجام کار ها و مشارکت برای رسیدگی به کار های خانه با همکاری دیگر اعضا می تواند مانع از ابتلای بانوان به انواع بیماری ها گردد.

منبع:Dailymail

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 8 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 147

به "قابل توجه بانوان؛ سحرخیز باشید تا سرطان سینه با شما خداحافظی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قابل توجه بانوان؛ سحرخیز باشید تا سرطان سینه با شما خداحافظی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید