قمی: استقبال تیم ها نشان داد روح جودوی ایران زنده است، مسابقات حداقل با 12 تیم برگزار می شود

به گزارش تور روسیه ارزان، رئیس سازمان لیگ فدراسیون جودو گفت: تعلیق هستیم اما استقبال تیم ها از لیگ نشان داد روح این رشته هنوز زنده است و جودو نفس می کشد.

قمی: استقبال تیم ها نشان داد روح جودوی ایران زنده است، مسابقات حداقل با 12 تیم برگزار می شود

سعید قمی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران، در خصوص تعداد تیم های حاضر در لیگ برتر جودو گفت: تا سرانجام روز گذشته و با درخواست کتبی تیم برق تهران، 19 تیم برای حضور در مسابقات سوپرلیگ جودو اعلام آمادگی کردند و قرار است قرعه کشی روز پنجشنبه در آکادمی ملی المپیک برگزار شود. با وجود شرایط خاص، شاهد استقبال خوب تیم ها برای حضور در مسابقات لیگ برتر جودو بودیم.

وی ادامه داد: جودوی ایران تعلیق است، اما استقبال تیم ها از لیگ نشان داد روح این رشته هنوز زنده است و جودو نفس می کشد و خانواده این رشته نیز پر تلاش مشغول فعالیت هستند. طبق برنامه ریزی اجرا شده مسابقات در اسفندماه و به مدت سه روز به صورت متمرکز در سالن شهید افراسیابی برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان لیگ جودو در پاسخ به این سوال که ظرفیت برگزاری مسابقات با 19 تیم وجود خواهد داشت، گفت: فکر می کنم تا زمان برگزاری قرعه کشی ریزش داشته باشیم و تجربه نشان داده هر سال برخی تیم ها اعلام آمادگی می کنند، اما زمان قرعه کشی در مسابقات شرکت نمی کنند. در حال حاضر لیگ های رشته های رزمی دیگر با 9 تا 10 تیم در حال برگزاری است و من مطمئنم که صددرصد حداقل 12 تیم در مسابقات لیگ جودو امسال شرکت خواهند کرد.

قمی در خصوص پروتکل ها و قوانین مسابقات یادآور شد: بیشتر قوانین ما برای لیگ امسال در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی خواهد بود. در زمان برگزاری مسابقات از هر تیم 12 نفر که شامل 10 ورزشکار، یک مربی و یک سرپرست خواهد بود، بیشتر نمی توانند در سالن حضور داشته باشند. مسابقات در 7 وزن برگزار می شود و سه وزن نیز اضافه خواهیم گذاشت تا بتوانند جا به جایی داشته باشند. در زمان قرعه کشی از هر تیم تنها یک نفر می تواند حضور داشته باشد.

وی بیان کرد: با وجودی که در سال های گذشته مسابقات امید تا المپیک را برگزار می کردیم و نتایج خوبی گرفته بودیم، اما متاسفانه امسال امکان برگزاری این مسابقات را نداریم. امیدوارم در سال آینده از شرمندگی این بچه ها خارج شویم و مسابقات آنها را به نحو احسن برگزار کنیم.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 اسفند 1399 بروزرسانی: 15 اسفند 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 1780

به "قمی: استقبال تیم ها نشان داد روح جودوی ایران زنده است، مسابقات حداقل با 12 تیم برگزار می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قمی: استقبال تیم ها نشان داد روح جودوی ایران زنده است، مسابقات حداقل با 12 تیم برگزار می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید