ماهی قرمز می تواند ناقل ویروس کرونا باشد؟

به گزارش تور روسیه ارزان، همزمان با شیوع ویروس کرونا در کشور برخی اظهارات درباره آلوده بودن ماهی قرمز به این ویروس مطرح می شود.

ماهی قرمز می تواند ناقل ویروس کرونا باشد؟

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، با نزدیک شدن به ایام عید و خرید برخی از اقلام متناسب با آیین کهن ایرانی از جمله ماهی قرمز، این سوال مطرح است که با توجه به شیوع کرونا در ایران آیا خرید ماهی قرمز می تواند منشا آلودگی این ویروس باشد یا خیر؟

بر سر این که ماهی قرمز یا ماهی گلی، در هفت سین باشد یا خیر، مردم آن را خریداری کنند یا نه، اختلاف نظر هایی وجود دارد.

به طوری که برخی افراد معتقدند به طور کل نباید آن ها را خرید، زیرا به دلیل نگهداری نامناسب بعد از چند روز تلف می شوند و از طرفی ناقل بیماری نیز هستند.

برخی دیگر معتقدند زیستگاه اصلی ماهی قرمز شرق آسیا از جمله چین و ژاپن است و این گونه برای محیط زیست کشور غیربومی بوده و به تنوع زیستی و گونه های بومی آسیب می زند. باوجود این، اما برخی افراد علاقه بسیاری به ماهی قرمز دارند و معتقدند این ماهی باید پای سفره هفت سینشان باشد.

ماهی قرمز های چینی ناقل ویروس کرونا هستند؟

چندی پیش شایعه ای با این عنوان که ویروس کرونا در کمین هفت سین نوروزی ایرانیان است منتشر شد و مسئولان اعلام کردند که واردات هر گونه موجود زنده از چین به دلیل شیوع ویروس کرونا ممنوع شده است.

حسین عرفانی رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت در این باره گفت: ماهی قرمز های شب عید واراداتی نیستند و در ایران پرورش می یابند.

وی تاکید کرد: به طور کلی واردات تمام موجودات زنده از چین به ایران ممنوع شده است تا خطر ابتلا به ویروس کرونا از این طریق را از بین ببریم.

ماهی قرمز بخریم یا نه؟

حالا هم با شیوع کرونا در کشور و همزمانی آن با نوروز 99 شهروندان دغدغه هایی برای خرید ماهی قرمز برای هفت سین هایشان دارند.

مسعود ضیایی استاد بیماری های عفونی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و کننده علمی کرونا در استان خراسان جنوبی درباره اینکه ممکن است ماهی قرمز ناقل ویروس کرونا باشد؛ گفت: ماهی قرمز نمی تواند ناقل کرونا باشد.

او ادامه داد: باید به این نکته توجه کرد اگر آب و تنگ ماهی آلوده باشد، در اثر تماس دست فرد با آب و تنگ ماهی ممکن است فرد آلوده به ویروس کرونا شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 1194

به "ماهی قرمز می تواند ناقل ویروس کرونا باشد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماهی قرمز می تواند ناقل ویروس کرونا باشد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید