خبرنگاران یاریگران سلامت در سنگر مدرسه

به گزارش تور روسیه ارزان، بیرجند - خبرنگاران - فرهنگیان و دانش آموزان خراسان جنوبی با راه اندازی کارگاه های فراوری ماسک و لوازم پزشکی یاریگر مدافعان و متولیان سلامت در پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا شده اند.

خبرنگاران یاریگران سلامت در سنگر مدرسه

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات فوق لیسانس در کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

ویروس کرونا با آمدنش در ماه پایانی سال 98، تمام معادلات مرسوم موجود در جامعه ایرانی را برهم زد و به تیتر نخست زندگی مردم، سیاست، اقتصاد و فرهنگ کشور تبدیل شده است، ویروسی که خاص کشور ما نبوده و در سراسر جهان چالش هایی را ایجاد نموده است.

با همه گیر شدن این ویروس و افزایش آمار ابتلا موجب شد تا همه از جمله مردم، نهادها و ارگانها دست به دست هم برای شکست کرونا کوشش نمایند و گروه های مختلف مردمی، جهادی و خیرین برای برطرف بخشی از احتیاجهای جامعه به صف مقابله با کرونا پیوستند.

در کنار این گروه ها فرهنگیان و دانش آموزان خراسان جنوبی هم در اقدام جهادی هنرستان ها را تبدیل به کارگاه ماسک و لوازم بهداشتی کردند تا ثابت نمایند در کنار دیگر گروه های خودجوش و جهادی همواره برای آموزش و ایثار در کشور آماده اند و فعالیت آن ها محدود به کلاس های درس نمی گردد.

هنرستان های کوثر و رسالت بیرجند، شهید صبوری فردوس، عقیله بنی هاشم و حکمت قاین و قدسیه اسفدن از مراکز آموزشی آموزش و پرورش خراسان جنوبی به شمار می رود که اکنون در راستا فراوری ماسک و لوازم پزشکی به همت فرهنگیان و هنرجویان فعال شده و روزانه سه تا چهار هزار ماسک و لوازم پزشکی در این مراکز فراوری و تحویل دانشگاه علوم پزشکی می گردد.

مدیر هنرستان کوثر بیرجند که این روزها به کارگاه فراوری لوازم پزشکی مورد احتیاج بیمارستان های استان تبدیل شده است در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: روزانه 800 تا 1000 عدد روبالشتی و ساق دست پرسنل بهداشتی در این کارگاه فراوری و برای استفاده و ضدعفونی تحویل دانشگاه علوم پزشکی بیرجند می گردد.

عالیه جلایری افزود: این کارگاه به صورت نیمه وقت از 7:30 دقیقه تا 14 فعال است و 15 نفر از پرسنل طراحی دوخت و هنرآموزان با رعایت نکات بهداشتی مشارکت دارند.

وی بیان نمود: هدف از این کار جهادی پشتیبانی از جبهه سلامت است تا با همکاری یکدیگر هرچه سریعتر ویروس کرونا را شکست دهیم.

جلایری مطرح کرد: این روزها ما هم در کنار سایر نیروهای جهادی پشتیبانی از جبهه سلامت را در اولویت خود قرار داده ایم و کوشش ما ادامه دارد.

وی گفت: کادر درمان در خط مقدم جبهه سلامت قرار دارند و در تامین سلامت جامعه صندلیی ممتاز دارند که باید همواره قدردان کوشش های این عزیزان که از صندلی مقدسی برخوردارند، باشیم.

هنرستان ها کارگاه فراوریی شدند

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی هم گفت: با شیوع ویروس کرونا و احتیاج به فراوری لوازم پزشکی از جمله ماسک، فرهنگیان و هنرجویان استان نیز وارد میدان شدند و هنرستان های کوثر و رسالت بیرجند، عقیله بنی هاشم، شهید صبوری فردوس و حکمت قاین و قدسیه اسفدن به کارگاه فراوری ماسک و لوازم پزشکی تبدیل شد.

محمدعلی واقعی افزود: اکنون روزانه سه تا چهار هزار ماسک، لباس، ساق دست پرستاری و روبالشتی در این هنرستان ها فراوری می گردد و برای استفاده و ضدعفونی تحویل دانشگاه علوم پزشکی می گردد، تا الان 38 هزار عدد اقلام بهداشتی در هنرستان های استان فراوری شده است.

وی با بیان اینکه این هنرستان ها با مجوز دانشگاه علوم پزشکی، لوازم پزشکی را فراوری می نمایند، افزود: تعدادی دیگری از هنرستان های استان نیز اعلام آمادگی کردند که در زمینه فراوری ماسک و لوازم پزشکی مورد احتیاج عرصه سلامت فعالیت نمایند.

واقعی با تاکید براینکه امروز سنگر دفاع، پشتیبانی و حمایت از مدافعان سلامت است، افزود: فرهنگیان استان با دستکش و ماسک و در محیطی ضدعفونی شده امروز در سنگر پشتیبانی از مدافعان سلامت ایفای وظیفه می نمایند.

وی گفت: فرهنگیان بار دیگر در جبهه ای پشتیبانی از عرصه سلامت فعال شده اند و در کوشش هستند تا در کنار پزشکان و پرستاران در راستا مقابله با کرونا نقش بسزایی ایفا نمایند تا از این بحران هم با موفقیت بگذریم.

دستکش و ماسک از اقلام مورد احتیاج خراسان جنوبی

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هم گفت: دستکش و ماسک از اقلام مورد احتیاج استان است که گروه های جهادی و مردمی می توانند نسبت به فراوری آن اقدام نمایند.

غلامرضا آهنی از تمام افرادی که در زمینه فراوری لوازم پزشکی فعالیت دارند خواست برای دریافت مجوز از دانشگاه علوم پزشکی اقدام نمایند تا لوازم فراوریی کیفیت لازم را داشته باشد.

وی افزود: در صورت تایید کیفیت و استاندارد لوازم فراوریی، دانشگاه علوم پزشکی نسبت به صدور مجوز فراوری اقدام می نماید.

آهنی بیان نمود: فراوری هرگونه لوازم پزشکی باید با مجوز و تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی انجام گردد تا در این زمینه سوء استفاده ای صورت نگیرد.

ویروس کرونا موسوم به کووید 19 ماه دسامبر (آذر 98) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد و بتدریج به سایر کشورهای جهان سرایت کرد.

بروز بیماری کرونا در ایران اوایل اسفند پارسال اعلام شد و تا به امروز 80 هزار و 868 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 73 نفر در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به 5 هزار و 31 نفر رسید.

منبع: ایرنا
انتشار: 26 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 1288

به "خبرنگاران یاریگران سلامت در سنگر مدرسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران یاریگران سلامت در سنگر مدرسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید