محصولات باغ تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی داراب روانه بازار شد

به گزارش تور روسیه ارزان، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد داراب گفت: محصولات باغی و تحقیقاتی این واحد دانشگاهی شامل پرتقال و لیمو برداشت و روانه بازار شد.

محصولات باغ تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی داراب روانه بازار شد

جهت دریافت خدمات طراحی نمای ساختمان ویلایی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

جعفر شریعتی در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری خبرنگاران در داراب درباره برداشت میوه از باغ تحقیقاتی مرکبات دانشگاه آزاد اسلامی واحد داراب اظهار کرد: این واحد دانشگاهی سال های گذشته در راستای درآمدزایی و استفاده بهینه از زمین های حاصلخیز دانشگاه، آن را به باغ میوه (پرتقال و لیمو) تبدیل کرد و محصولات این باغ تحقیقاتی با کوشش شبانه روزی کارکنان دانشگاه در مقایسه با سال گذشته شاهد رونق بیشتری بوده و یکی از مرغوب ترین میوه های بازار شهرستان را فراوری نموده است.

وی اضافه نمود: حدود 250 اصله درخت مرکبات ازجمله 40 اصله درخت پرتقال والنسیا، 160 اصله درخت پرتقال نافی و 50 اصله درخت لیمو در زمین های کشاورزی و تحقیقاتی دانشگاه کاشت شده و علاوه بر سوددهی و درآمدزایی فضای بسیار سبز و زیبایی را در این مرکز علمی آموزشی به وجود آورده است.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد داراب گفت: با رسیدگی بیشتر و استفاده از نظرات و مشاوره کارشناسان کشاورزی و کوشش کارکنان این واحد دانشگاهی، سال جاری با برداشت پنج تن پرتقال در مقایسه با سال گذشته که یک تن برداشت شده بود، رشد چشمگیری اجرا شده و سال جاری این واحد دانشگاهی توانست از باغ فعلی حدود دو تن لیمو نیز برداشت کند.

شریعتی اضافه نمود: آب وهوای شهرستان داراب مانند دیگر شهرهای استان فارس دارای تنوع فصلی است و می توان از چهارفصل آن در امر کشاورزی و باغداری بهره گرفت.

4121/4062/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 26 مهر 1399 بروزرسانی: 26 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 1505

به "محصولات باغ تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی داراب روانه بازار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محصولات باغ تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی داراب روانه بازار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید