مرکز نوآوری حوزه مدیریت بحران دهه فجر به بهره برداری می رسد

به گزارش تور روسیه ارزان، به گزارش خبرنگاران، دکتر اسماعیل قادری فر امروز در مراسم امضای تفاهم نامه مشترک میان معاونت علمی و فناوری و سازمان مدیریت بحران شهر تهران در راستای ایجاد مرکز نوآوری شهر آمده که به صورت آنلاین در محل معاونت علمی و فناوری برگزار گردید، گفت: پیش از اینها در حوزه مدیریت بحران با سازمان مدیریت بحران اقدامات مشترکی در حوزه سخت افزاری داشته ایم.

مرکز نوآوری حوزه مدیریت بحران دهه فجر به بهره برداری می رسد

وی اضافه کرد: کشور ما مستعد بحران و مخاطرات طبیعی است که با راه اندازی مراکز نوآوری شهر آماده می توانیم این مخاطرات را به خوبی مدیریت کنیم.

قادری فر با بیان اینکه حوزه فناوری های نو، آتش نشانی، زلزله و ... می توانند یاری موثری در حوزه مدیریتی بحران و پیشگیری نمایند، گفت: استارت آپ ها و شرکتهای حوزه صنایع نرم و خلاق می توانند با ورود به عرصه مدیریت بحران به یاری مدیریت شهری بیایند.

رئیس مرکز فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری با بیان اینکه در این مرکز کوشش می گردد که هم در حوزه پیشگیری و هم در پس از وقوع بحران اقدامات خوبی انجام گردد، بیان نمود: در حوزه پیشگیری احتیاج به رسوخ فناوری های نو در زمینه هایی همچون مقاوم سازی سازه ها و تجهیز آتش نشانی به فناوری های روز دارد از این رو شرکت های دانش بنیان دارای صاحب ایده و محصول می توانند یاری موثری در این زمینه باشند.

وی اضافه کرد: با ایجاد این مرکز، کوشش داریم که استارت آپها و شرکتها را ساماندهی کنیم تا بتوانند با استقرار در مرکز نوآوری شهر آماده در راستای کاهش مخاطرات بهره ببرند.

قادری فر با اشاره به افتتاح این مرکز نوآوری گفت: کوشش داریم با همکاری سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران این مرکز نوآوری را در دهه فجر امسال به بهره برداری برسانیم تا الگوی موفقی برای کلانشهرهای کشور باشد.

وی تاکید نمود: نوآوران و ایده پردازان می توانند در این مرکز نوآوری در ارتقای سطح فناوری این حوزه نقش آفرینی نمایند.

رفع عقب ماندگی ها در حوزه بحران با ایجاد مرکز نوآوری

در ادامه رضا کرمی محمدی رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران گفت: ما کشور بحران خیزی داریم و تهران هم آبستن این بحران هاست از این رو این بحران ها احتیاج به دیدگاه علمی و تخصصی دارد زیرا در جهان این رویه به کار گرفته شده است.

وی با بیان اینکه از این در صدد هستیم که مرکز نوآوری در حوزه مدیریت و پیشگیری بحران را راه اندازی کنیم، بیان نمود: این مرکز نوآوری، ظرفیتی برابر با پذیرش 15 تیم استارت آپی را دارد و می تواند به صورت سالانه 30 تیم را پذیرش کند.

به گفته رئیس سازمان مدیریت بحران، این مرکز نوآوری قدم های مهمی برای ورود مردم به مدیریت بحران برمی دارد و امیدوار هستیم که عقب ماندگی ها در حوزه بحران را در کشور رفع کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 دی 1399 بروزرسانی: 28 دی 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 1686

به "مرکز نوآوری حوزه مدیریت بحران دهه فجر به بهره برداری می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرکز نوآوری حوزه مدیریت بحران دهه فجر به بهره برداری می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید