مسافر دمشق از راه رسید، روایتی از مدافعان حرم روی پیشخوان کتابفروشی ها

به گزارش تور روسیه ارزان، مسافر دمشق، روایتی داستانی و متفاوت از مدافعان حرم است که به تازگی توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شده است.

مسافر دمشق از راه رسید، روایتی از مدافعان حرم روی پیشخوان کتابفروشی ها

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری خبرنگاران، کتاب مسافر دمشق روایتی داستانی و متفاوت از مدافعان حرم است که به تازگی توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شده است.

این اثر داستان زندگی چند جوان مدافع حرم است که همگی در دمشق با هم آشنا شده اند. راوی با سرک کشیدن به زندگی خصوصی این مدافعین میخواهد به جای مبارزات برون مرزی گوشه هایی از زندگی خصوصی آنها را به تصویر بکشد. نویسنده هر از چندگاهی در خصوص حضرت زینب سلام الله علیهاکه مسافر حقیقی دمشق است، دل مویه هایی را می آورد. در خاتمه خود راوی مسافر دمشق می گردد.

در بخشی از این کتاب می خوانید: همه روزی زمین گیر می شوند. همه نوع ِبشر زمین گیر شدن را تجربه می نمایند. اما جنس زمین گیر شدنشان با هم فرق می نماید.یکی را اندوه جهان زمین گیر می نماید و یکی را اندوه آخرت. یکی را وصل و یکی را فراق.هرکسی به اندازه ترس ها و آرزوهایش زمین گیر است اما نمی داند. من اما زمین گیر کسی شدم که قلم هنگام نوشتن از او خم می گردد.خودم را جای بانو می گذارم. از بالای تل، داد می زنم. وقتی که می بینم تمام زندگی ام را می خواهند از من جدا نمایند. داد می زنم اسمش را. اما انگار داخل خلاءای بلندبلند گریه می کنم. خودم صدای خودم را نمی شنوم. گویی وقتی قرار است اتفاقی بیفتد تمام عالم سِر می گردد. در زمان متوقف می گردد. سکته می نماید و از هیچ کس کاری برنمی آید و فقط آن اتفاق است که جریان دارد و می افتد و تو چه کشیدی زینب؟ راویان از صدای تو، از اشک تو، از مویه تو چیزی ننوشته اند. مقتل نویسان تو را از حسینت دور نوشته اند و دستتان را کوتاه و من خوانده ام که زینب بی حسین می میرد. و من خوانده ام که زینبی بر بلندای تَل، در سینه اش احساس سنگینی کرد و ذره ذره جان داد.مورخان از زاویه دیدتان گفتند: وَ مَا رَأَیت َإلاَ جَمیلاَ.

کتاب مسافر دمشق به قلم فاطمه عرب اسدی در 100 صفحه و قطع رقعی توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شده است.

4028/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 18 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 1271

به "مسافر دمشق از راه رسید، روایتی از مدافعان حرم روی پیشخوان کتابفروشی ها" امتیاز دهید

2 کاربر به "مسافر دمشق از راه رسید، روایتی از مدافعان حرم روی پیشخوان کتابفروشی ها" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسافر دمشق از راه رسید، روایتی از مدافعان حرم روی پیشخوان کتابفروشی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید