مسکو: روابط ایران و روسیه در راستای منافع مردم دو کشور سال به سال تحکیم می گردد

به گزارش تور روسیه ارزان، تهران (پانا) - وزارت امور خارجه روسیه در خصوص بیستمین سالگرد امضای معاهده مبانی روابط متقابل و اصول همکاری میان جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه، بیانیه ای را منتشر کرد.

مسکو: روابط ایران و روسیه در راستای منافع مردم دو کشور سال به سال تحکیم می گردد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش ایسنا، در بخشی از این بیانیه آمده است: 12 مارس 2021 با بیستمین سالگرد امضای قرارداد مبانی روابط متقابل و اصول همکاری میان جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه مصادف است.

این سند مرحله ای تاریخی در روابط میان کشورهای ماست. ایران و روسیه ضمن علاقه مندی برای تحکیم مناسبات در زمینه های سیاسی، اقتصادی-تجاری، علمی-فنی، فرهنگی-بشردوستانه و دیگر حوزه ها و نیز با درک ضرورت ایجاد صلح بر اساس پایبندی دقیق به مفاد منشور سازمان ملل و قوانین بین المللی، توافق نموده اند تا روابط میان خود را بر مبنای اصول برابری حاکمیتی، اعتماد متقابل، احترام به حاکمیت، تمامیت ارضی، استقلال و عدم دخالت در امور داخلی یکدیگر تنظیم نمایند.

دوستی و حسن همجواری میان ایران و روسیه در راستای منافع مردم دو کشور و نیز ایجاد ثبات و امنیت در منطقه و ماورای آن سال به سال تحکیم می گردد.

تهران و مسکو با بسته ای از دستاوردها در همه حوزه ها به استقبال این سالگرد آمده اند. ظرفیت های جاری به کار گرفته نشده و پتانسیل شراکت متقابل، چشم اندازهای گسترده ای را برای تعمیق و توسعه مناسبات چندوجهی میان دو کشور باز می نماید.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 5 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1400 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 1884

به "مسکو: روابط ایران و روسیه در راستای منافع مردم دو کشور سال به سال تحکیم می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسکو: روابط ایران و روسیه در راستای منافع مردم دو کشور سال به سال تحکیم می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید