معرفی زیباترین خانه های متحرکی که در دنیا وجود دارند

به گزارش تور روسیه ارزان، بهتر است در ابتدای نوشتار خانه های متحرک، به شرح این نکته بپردازیم که کلمه خانه های سیار یا خانه های متحرک دقیقا به چه معناست. هرگاه صحبت از این نوع خانه ها به میان می آید، یک تصویر ذهنی مشابه در مغز همه ما شکل می گیرد. یک خانواده فقیر بی پول و بی آینده که در کانکس های سیار زندگی می نمایند و امیدوار هستند که زندگیشان متحول گردد و از آن سبک زندگی خلاص شوند. بسیاری تصور می نمایند خانه های متحرک برای تفریح و خوشگذرانی نیستند و تنها به درد افراد بیچاره ای که جایی برای زندگی کردن ندارند می خورند. اما این تصور اصلا درست نیست. جریان جدیدی از گردشگران ماجراجو و البته بسیار ثروتمند تصمیم گرفته اند، برای خودشان خانه های متحرک درست نمایند تا کاملا با سلیقه و نیازهایشان مطابقت داشته باشد. این خانه ها ممکن است سیار باشند؛ اما درجه دو و بی اهمیت نیستند. در این نوشتار، تعدادی از خانه های سیار یا خانه های متحرک با امکانات ویژه را به شما معرفی می کنیم تا خودتان قضاوت کنید که آیا زندگی در این خانه ها بهترین و جالب ترین سبک زندگی هست یا خیر.

معرفی زیباترین خانه های متحرکی که در دنیا وجود دارند

جهت دریافت خدمات الاچیق باغ با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

المنت پالاتزو eleMMent Palazzo

لقب فعلی گران قیمت ترین آر وی RV یا همان خودروی کاروان در جهان به المنت پالاتزو eleMMent Palazzo تعلق دارد؛ خانه متحرکی که دارای یک اتاق خواب اصلی بسیار بزرگ، یک تلویزیون پلاسمای 40 اینچ، لوازم و مبلمان دست ساز، بدنه بسیار زیبا، جسورانه و منحصر به فرد و یک تراس روی بام است. این خودروی خارق العاده به یک سفینه فضایی شبیه بوده و 3 میلیون دلار ارزش دارد؛ اما اصلا این مورد از کانکس های سیار به درد جمع کردن اعضای خانواده و بردن آن ها به یک سفر نمی خورد.

واکنر پرفورمنس باس Volkner Performance Bus

اگر از آن دسته گردشگرانی هستید که دلتان نمی خواهد در خودروی مجللی که بیشتر به یک سفینه شباهت دارد در خیابان ها رانندگی کنید و نمی خواهید توجه بیش از اندازه دیگران را به خود جلب نمایید و اگر از آن دسته افرادی هستید که ترجیح می دهید تجمل زندگیتان خیلی به چشم نیاید، بهتر است خانه متحرک یا خودروی کاروان واکنر پرفورمنس باس Volkner Performance Bus که یک خودروی مجهز و زیبا به مبلغ 1.5 میلیون دلار است را تهیه نمایید. داخل این مورد از خانه های سیار شامل یک اتاق نشیمن بزرگ، یک آشپزخانه و یک اتاق خواب اصلی هست، اما جالب ترین ویژگی این خودرو این بوده که دارای یک پارکینگ کوچک است و می توانید خودروی لوکس و گران قیمت خود را در آن پارک نمایید.

شیپینگ کانتینر هوم Shipping Container Home

شیپینگ کانتینر هوم Shipping Container Home یا خانه ساخته شده از کانتینر حمل و نقل در شهر سیدنی در استرالیا، شاید آن خانه متحرک مورد نظر شما نباشد؛ اما این خانه 130 هزار دلاری با تصور حرکت در ذهن ساخته شد. این مورد از کانکس های سیار که از بیرون خیلی شیک به نظر نمی رسد، از چهار کانتینر حمل و نقل ساخته شده و دارای دو حمام و توالت، یک آشپزخانه، اتاق های مختلف دیگر و کف چوبی شیک است. اجزای این خانه را می توان از هم جدا کرد و کل آن را به جای دیگری منتقل نمود.

خانه تاشو Foldout Home

طراح این جعبه کوچک گول زننده که بسیار مجلل و زیبا طراحی شده، مهدی حیدری بدیعی نام دارد. این مورد از خانه های سیار به نظر یک خودروی کاروان بی هیاهو و بی هیجان می آید؛ اما وقتی به نقطه مورد نظر می رسد، باز می شود و به یک خانه خارق العاده تبدیل می شود. پنل های خورشیدی این خانه باعث می شوند که در همه نقاط جهان قابل استفاده باشد و در هر شرایطی تاب بیاورد. البته بهتر است دسته چک های خود را بیرون نیاورید؛ زیرا طراح این خانه متحرک هنوز در حال تکمیل کردن آن است و تا به مرحله فراوری برسد، کمی طول می کشد.

خانه های میکرو Micro Homes

خانه های میکرو یا خانه های بسیار کوچک اخیرا بسیار محبوبیت پیدا نموده اند. با اینکه این خانه ها از نظر تکنیکی متحرک نیستند، اما قابل جابجایی هستند. خانه های میکرو برای کسانی که می بایست همواره بخاطر شغل خود در حرکت باشند، مناسب هستند و البته کسانی که به دنبال یک خانه بسیار کوچک سی هزار دلاری می گردند.

واترویلا دو اوموال Watervilla De Omval

واترویلا دو اوموال Watervilla De Omval که انگار بطور مستقیم از آینده به جهان کنونی ما منتقل شده، یکی از کانکس های سیار بوده که تمامی سنت ها و عرف های مربوط به این گونه خانه ها را زیر سوال برده است. این خانه قایقی مجلل که توسط طراحان هلندی ساخته شده و در آمستردام واقع شده است، از یک طراحی بسیار ساده و دیوار های شیشه ای تشکیل شده است. البته ظاهر بیرونی آن گول زننده است؛ چرا که این خانه متحرک، در حقیقت یک خانه دو طبقه بوده که یکی از طبقات آن در زیر آب قرار گرفته و از دیوارهای شیشه ای آن می توان مناظر آبی اطراف را تماشا کرد.

خانه مرد حلزونی House of the ‘Snail Man

در اواخر دهه 1990، لیو لینگ چائو شهر کوچک خود در چین را ترک کرد تا در حدود 650 کیلومتری شهرش و در شهر گوآندونگ به دنبال سرنوشت خود بشود. بعد از گذشت دو دهه، لینگ چائو تصمیم گرفت که به خانه باز شود. او برای انجام این سفر که اصرار داشت آن را بدون هیچ وسیله نقلیه ای انجام دهد، یک خانه سیار با عرض یک و نیم متر و ارتفاع دو متر ساخت. لینگ چائو در تمامی طول راه بازگشت به شهر کوچکش که آن را بصورت پیاده می پیمود، این خانه کوچک را روی شانه هایش حمل می کرد. این سفر طولانی و چالش برانگیز چنج سال طول کشید تا بالاخره لینگ چائو به شهر کوچک خود رسید. اما از آنجایی که او بخاطر این خانه سیارش بسیار شهرت پیدا نموده، هم اکنون از شخصیت حلزونی و خانه حلزونی خود برای کسب درآمد استفاده می نماید.

دال کیام Dol Kyam

ممکن است به تصویر این خانه نگاه نموده و تصور کنید با شما شوخی نموده ایم؛ اما باید بگوییم کاملا جدی هستیم و این خانه کاملا متحرک است. این مورد از خانه های سیار 280 متر مربع مساحت دارد، در ساسالیتو در کالیفرنیا واقع شده و شامل دو اتاق خواب، یک اتاق مطالعه، یک باغ روی بام، یک تالار و سایر جزئیات یک خانه کامل است. اتاق خواب اصلی این خانه حتی دارای شومینه و بالکن نیز هست.

اسب آبی شناور Floating Seahorse

اسب آبی شناور Floating Seahorse یک خانه قایقی فوق العاده محبوب بوده که در دبی واقع شده است. این خانه شناور طراحی کاملا باز دارد و بیشتر بخش های آن از شیشه و چوب ساخته شده اند. این خانه متحرک دارای سه طبقه است و اتاق خواب اصلی مجلل آن در زیر آب واقع شده است. البته تمامی این ویژگی های خارق العاده باعث می شوند اصلا ارزان نباشد و برای یک مدل ساده آن می بایست 2.8 میلیون دلار بپردازید. اما اگر می خواهید این اسب آبی شناور Floating Seahorse طبق سلیقه شما و با امکانات کاملا ویژه برایتان ساخته شود، این خانه ایده آل و مجلل در حدود 12 میلیون دلار برایتان آب خواهد خورد.

هیت موبایل استیت Heat Mobile Estate

احتمالا کسی به این فکر افتاده که یک کانکس های سیار نمی تواند به اندازه کافی ایده آل باشد. به همین علت هیت موبایل استیت Heat Mobile Estate ساخته شده است. این خانه دو طبقه دو میلیون دلاری به پشت یک کابین تریلی وصل شد. این خانه با 112 متر مربع مساحت، دارای یک آشپزخانه، اتاق خواب های متعدد و یک اتاق کنفرانس (احتمالا برای انجام جلسات جدی خانوادگی) هست. خریداران می توانند از امتیاز سیستم امنیتی 360 درجه این خانه متحرک که تمامی اطراف آن را همواره و در همه حال رصد می نماید استفاده نمایند و از امنیت کامل و راحتی آن لذت ببرند.

منبع: همگردی
انتشار: 27 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 1112

به "معرفی زیباترین خانه های متحرکی که در دنیا وجود دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی زیباترین خانه های متحرکی که در دنیا وجود دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید