مقاله: بتن سبک چیست؟ ترکیبات، انواع و کاربردها در صنعت ساخت وساز

به گزارش تور روسیه ارزان، چگالی بتن بدون دانه ریز به نوع و دانه بندی مصالح دانه ای بستگی دارد. با استفاده از مصالح دانه درشت تک سایز می توان به پایین ترین چگالی ممکن دست یافت. حداکثر اندازه مصالح دانه ای از 7 تا 75 میلی متر و اندازه معمول آن ها 10 تا 20 میلی متر است. مصالح دانه ای به کار رفته در عمل آوری این نوع از بتن باید گراول یا مصالح خرده شده سخت بدون لبه باشند. گرد بودن دانه ها احتمال خردشدگی محلی و موضعی در هنگام بارگذاری را کاهش می دهد.

مقاله: بتن سبک چیست؟ ترکیبات، انواع و کاربردها در صنعت ساخت وساز

بتن های بدون ریزدانه را می توان از طریق ترکیب کردن سیمان، آب و متریال دانه درشت فاقد مواد دانه ریز (ماسه) فراوری کرد. بعد از ترکیب کردن آب با مواد (سیمان و مصالح دانه درشت)، هر یک از دانه های مصالح درشت به کار رفته، توسط لایه ای از سیمان به ضخامت 3/1 میلی متر پوشیده می شوند.

این نوع از بتن های سبک با استفاده از شیل، رس، اسلیت و خاکستر بادی منبسط شده ساخته می شوند. مقاومت فشردگی حداقل آن ها برابر با 17/24 نیوتن بر میلی متر مربع است و بسیاری از آن ها بتن هایی با مقاومت فشردگی بیش از 34/47 نیوتن بر میلی متر مربع را به دست می دهند.

بتن های سبک هم به عنوان سایر مصالح ساختمانی نوین با توجه به ویژگی های ساختاری خود دارای یک سری نقطه قوت و نقطه ضعف هستند که به صورت فهرست وار در زیر به آن ها اشاره شده است:

بتن های گازی یک نوع از بتن سبک است. این نوع از بتن گاهی نیز تحت عنوان بتن سلولی شناخته می گردد. بتن های سبک گازی را بر اساس روش فراوری می توان به دو نوع عمده بتن کفی یا اسفنجی و بتن اتوکلاو دسته بندی کرد.

منبع مقاله: بتن سبک چیست؟ ترکیبات، انواع و کاربردها در صنعت ساخت وساز

انتشار: 14 دی 1400 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 2223

به "مقاله: بتن سبک چیست؟ ترکیبات، انواع و کاربردها در صنعت ساخت وساز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: بتن سبک چیست؟ ترکیبات، انواع و کاربردها در صنعت ساخت وساز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید