منشور حقوق گردشگر ابلاغ شد

به گزارش تور روسیه ارزان، به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری منشور اخلاق گردشگر با تاکید مسعود سلطانی فر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مبنی بر ضرورت برخورد کریمانه و محبت آمیز با مسافران و گردشگران و لزوم مطلع سازی آنها از حقوق و تکالیف خود منشور حقوق گردشگر در پانزده محور برای ابلاغ به تمامی دفاتر و شرکتهای خدمات مسافرتی و گردشگری تحت پوشش استانها ارسال شد.

منشور حقوق گردشگر ابلاغ شد

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا قیمت هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

لازم به ذکر است، از تاریخ ابلاغ این منشور، تمامی دفاتر و رشکتهای خدمات مسافرتی و گردشگری مکلف خواهند بود نسبت به نصب این منشور با خط خوش و در منظر دید مشتریان در محل فعالیت دفتر/شرکت و همچنین در صفحه اول سایت مربوط به دفاتر اقدام نمایند.

منشور حقوق گردشگر با استناد به ماده 7 قانون توسعه صنعت ایرانگردی و جهانگردی مصوب 1370/7/7 و اصلاحات بعدی و در راستای اجرایی شدن مصوبه 427 شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب سال 1384 و همچنین در جهت گسترش و ترویج فرهنگ صیانت از حقوق شهروندی، برخورد کریمانه با مردم و در چارچوب بند 7 کد اخلاق گردشگری مصوب 199 سازمان جهانی گردشگری، مفاد منشور حقوق گردشگر به منظور تکریم ارباب رجوع و ارائه خدمات متناسب با شان و منزلت بالای گردشگران در جمهوری اسلامی ایران در 15 محور تهیه و ابلاغ شده است.

محور اول: دریافت مطلوب خدمات گردشگری، حق گردشگر است.

محور دوم: به منظور اطمینان از مجاز بودن فعالیت دفتر/شرکت خدمات مسافرتی و گردشگری، امکان رویت پروانه بهره برداری فعالیت و گواهینامه مدیر فنی در محل دفتر/شرکت برای گردشگر فراهم باشد.

محور سوم: اطلاعات سفر باید به نحو مطلوب و به میزان کافی در اختیار گردشگر قرار گیرد. اطلاعاتی اعم از (مدت سفر و تاریخ دقیق رفت و برگشت؛ شهرهای مورد اقامت در طول سفر؛ نوع و درجه وسیله سفر؛ نوع و درجه هتل محل اقامت و نشانی دقیق آن؛ سطح پوشش بیمه ای اختیاری و اجباری، مقصد عبوری و نهایی؛ فاصله زمانی استاندارد بین پروازهای چند مرحله ای برای رسیدن به مقصد؛ مشخصات راهنمای تور و آدرس و شماره تماس وی، شرایط تغییر احتمالی در تاریخ و برنامه سفر، قبل از انجام سفر)

محور چهارم: حق انتخاب و تصمیم گیری آزادانه گردشگر در دریافت خدمات گردشگری باید محترم شمرده گردد.

محور پنجم: رعایت شئونات اخلاقی و همچنین حسن رفتار حرفه ای را از کارکنان دفتر/شرکت خدمات مسافرتی و گردشگری و مسئولین اجرای تور مطالبه نمایند.

محور ششم: کنترل مدارک سفر(گذرنامه) خود را از هر حیث از دفتر/شرکت مطالبه نمایند.

محور هفتم: گردشگر بداند در قبال مبلغ پرداختی چه خدماتی را دریافت خواهد نمود.

محور هشتم: یک نسخه از قرارداد امضاء شده را که کلیه خدمات مورد تعهد و مبالغ دریافتی به تفکیک نوع خدمت در آن قید شده و ممهور به مهر دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری است و همچنین یک نسخه از برنامه کامل سفر در اختیار داشته باشد.

محور نهم: بابت کلیه مبالغ پرداختی از دفتر/شرکت خدمات مسافرتی و گردشگری رسید صندوق را مطالبه کند.

محور دهم: رسید تحویل تمامی مدارک ارائه شده را از مدیریت دفتر/شرکت خدمات مسافرتی و گردشگری مطالبه کند.

محور یازدهم: در صورت بروز هرگونه اشکال در ارائه خدمات در اولین فرصت ممکن با مدیران دفتر/شرکت دیدار و مذاکره کند.

محور دوازدهم: در صورت افزایش نرخ خدمات، مستندات رسمی افزایش نرخ را از دفتر/شرکت مطالبه کند.

محور سیزدهم: کلیه مدارک سفر خود را حداقل 24 ساعت قبل از زمان اجرا از دفتر/شرکت اخذ کند.

محور چهاردهم: دسترسی به نظام کارآمد رسیدگی به شکایات حق گردشگر است.

محور پانزدهم: مسافران و گردشگران در صورت مشاهده تخلف از مفاد منشور صدرالاشاره به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مربوطه مراجعه و به صورت کتبی گزارش نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 1050

به "منشور حقوق گردشگر ابلاغ شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منشور حقوق گردشگر ابلاغ شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید