مهمترین اشتباهات برای ورزش در فصل تابستان

به گزارش تور روسیه ارزان، ورزش و فعالیت های بدنی یکی از مهمترین مواردی است که باید همواره به آن توجه داشته و برای آن برنامه ریزی نماییم. ورزش کردن برای سلامتی بدن بسیار مهم است و باید به صورت روزانه و مرتب انجام گردد. اما ورزش کردن نیز اصول خاص خود را دارد که باید آن ها را به یاد داشته باشیم تا مسئله ای برایمان پیش نیاید. بعضی از عادت نامناسب ما در هنگام ورزش کردن خصوصا در تابستان نه تنها باعث شادابی و سلامت نمی شوند، بلکه ممکن است به ما آسیب نیز برسانند. در ادامه به بعضی از بهترین اشتباهات برای ورزش در فصل تابستان اشاره می کنیم. با ما همراه باشید. در مقاله معروف ترین اشتباهات برای ورزش در فصل تابستان هر چه بیشتر با مهمترین اشتباهات برای ورزش در فصل تابستان آشنا می شویم.

مهمترین اشتباهات برای ورزش در فصل تابستان

1. نوشیدن آب

نوشیدن آب کافی در فصل تابستان بسیار مهم است. در این فصل بدن نباید به هیچ عنوان با کم آبی روبرو گردد زیرا ممکن است بعضی از تنظیمات خود را از دست بدهد و با مشکلاتی روبرو گردد. کم آبی بدن در هنگام ورزش باعث کارایی کمتر و خستگی بیشتر می گردد. با توجه به اینکه ورزش در تابستان و در هوای گرم باعث تعریق زیاد می گردد، بهتر است قبل از آغاز ورزش دو لیوان آب بنوشید و از نوشیدنی های کافئین دار نیز کمتر بهره ببرید. توصیه می کنیم در هنگام ورزش حتما یک بطری آب به همراه داشته باشید تا در صورت احتیاج بتوانید از آن استفاده نمایید.

2. کرم ضد آفتاب

نور خورشید سرطان زاست. خصوصا در تابستان که این نور شدت بیشتری دارد. باید حتما از کرم ضد آفتاب برای محافظت از پوست استفاده گردد. سعی کنید از ضد آفتاب هایی بهره ببرید که SPF آن ها 30 یا بالاتر باشد. به یاد داشته باشید که هر 45 دقیقه تا یک ساعت باید ضد آفتاب خود را تمدید نمایید. استفاده از کرم ضد آفتاب حتی در هوای ابری نیز توصیه می گردد.

3. زمان مناسب برای ورزش

دمای هوا در تابستان بسیار بالاست. از این رو باید زمان خود را برای ورزش کردن تنظیم نمایید و ساعات خنک را به انجام این کار اختصاص دهید. توصیه می کنیم از ساعت 10 صبح تا 3 بعدازظهر به هیچ عنوان در فضای باز ورزش نکنید.

4. کوهنوردی

کوهنوردی یکی از ورزش هایی است که به قدرت بدنی و آمادگی جسمانی بالایی احتیاج دارد زیرا مقدار اکسیژن در ارتفاعات کمتر می گردد و هوای گرم تابستان این مسئله را پررنگ تر می نماید. با توجه به این موضوع اگر کوهنورد نیستید و بدن شما آمادگی مناسب را ندارد بهتر است در تابستان از رفتن به کوه صرف نظر کنید.

5. لباس مناسب ورزش

لباس های پنبه ای با رنگ روشن مناسب ترین لباس برای ورزش در فضای باز هستند. از پوشیدن لباس هایی با جنس پلی استر در فصل تابستان جدا خودداری نمایید.

6. الکترولیت ها

گرمای هوای تابستان باعث می گردد تا در هنگام ورزش بیشتر عرق کنید. در این مواقع سعی کنید از مواد غذایی الکترولیت دار مانند شیر کاکائو، موز و بادام بیشتر استفاده نمایید.

7. مقدار مناسب ورزش

به مقدار ای ورزش کنید که خسته نشوید. خستگی در تابستان و هوای گرم می تواند برای شما بسیار خطرناک باشد و حتی گاهی بیهوشی و حالت تهوع را در پی دارد. در این مطلب رایج ترین اشتباهات در هنگام ورزش در فصل تابستان را نام بردیم. اگر دقت کنید می بینید بسیاری از این اشتباهات را خودمان نیز در ورزش های روزانه انجام می دهیم. عدم رعایت این نکات باعث می گردد ورزش کردن ما را خسته نموده و حتی در بعضی مواقع آسیب هایی به ما برساند. پس سعی کنید این نکات را به دقت مطالعه نموده و به یاد بسپارید.

منبع: همگردی
انتشار: 22 دی 1401 بروزرسانی: 22 دی 1401 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 2505

به "مهمترین اشتباهات برای ورزش در فصل تابستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهمترین اشتباهات برای ورزش در فصل تابستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید