مهمترین دغدغه دانشجویان بازگشایی دانشگاه هاست

به گزارش تور روسیه ارزان، عضو شورای مرکزی شورا های صنفی دانشجویان وزارت بهداشت با تاکید بر اهمیت تعامل میان اعضای شورا های صنفی با مسئولان دانشگاهی و ستادی گفت: مهمترین دغدغه دانشجویان بازگشایی دانشگاه هاست.

مهمترین دغدغه دانشجویان بازگشایی دانشگاه هاست

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، به نقل از معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت (مفدا)، مهدی سقاوی دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: شورا های صنفی دانشگاه ها به ما این فرصت را دادند که در سطح کشوری بتوانیم پی گیر مسائل و خواسته های دانشجویان باشیم.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و سخت تر شدن کار شورا های صنفی گفت: در چنین شرایط سختی، شورا های صنفی سنگر را رها نکردند و همچنان با تمام توان پیگیر رفع دغدغه های گسترده دانشجویان بوده و هستند.

نایب دبیر شورای مرکزی شورای صنفی وزارت بهداشت با بیان این که حوزه فعالیت شورای مرکزی در سه بخش ساختاری، آموزشی و رفاهی دسته بندی می شود، گفت: در حوزه ساختاری تلاش بر این است که سامان از دست رفته را در حوزه شورای صنفی مرکزی دانشجویان و کارگروه های که در این شورا وجود دارد برگردانیم و شرح وظایف مشخصی را هم برایشان تعریف کنیم.

وی افزود: شورا های صنفی همواره افتخار می کنند که حسب رای مستقیم تمام دانشجویان مشروعیت خود را به دست آورده اند و بر اساس آیین نامه شورا های صنفی در حوزه های آموزشی، رفاهی، پژوهشی و ورزشی وظیفه فعالیت دارند، اما متاسفانه برای اجرای صحیح این وظایف محوله از سوی دانشجویان و آیین نامه، نیازمند ابزار های اجرایی است که این ابزار یا در اختیار ما قرار ندارد.

عضو شورای مرکزی شورا های صنفی دانشجویان وزارت بهداشت یادآور شد: مهمترین خواسته ما به نام شورای صنفی دانشگاه های علوم پزشکی از مسؤولان کشوری، دانشگاهی و ستادی درک شرایط دانشجویان و همراهی با ما برای بهبود شرایط دانشجویان است.

وی گفت: شورا های صنفی در حقیقت پلی هستند بین دانشجویان و مسئولانی که بنا است تصمیم گیرنده باشند، بر این اساس ما امید داریم در فضای تعاملی و صمیمی بتوانیم دغدغه دانشجویان را با مسوولان کشوری در میان بگذاریم.

سقاوی، مهمترین دغدغه دانشجویان در حال حاضر را بازگشایی دانشگاه ها دانست و گفت: شیوه نامه بازگشایی بر اساس دستورالعمل ها و چگونگی فرایند آموزش و آزمون ها تدوین شده است، موضوع مهم، تکمیل واکسیناسیون خانواده های دانشجویان، خصوصاً دانشجویان حاضر در بیمارستان ها و مسائل رفاهی و رعایت دستورالعمل های بهداشتی در خوابگاه های دانشجویی است.

وی گفت: تمام تلاش ما این است که همه توان و امکاناتی را که در اختیار داریم در جهت رفع مسائل دانشجویان به کار بندیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 7 آبان 1400 بروزرسانی: 7 آبان 1400 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 2151

به "مهمترین دغدغه دانشجویان بازگشایی دانشگاه هاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهمترین دغدغه دانشجویان بازگشایی دانشگاه هاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید