نقشه کاداستر 680 هزار هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان غربی تهیه شد

به گزارش تور روسیه ارزان، رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: تا به امروز 680 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان در راستای اجرای طرح کاداستر محدوده های مالکیتی کشاورزان نقشه برداری شده و اطلاعات مالکیتی و توصیفی قطعات نیز اخذ شده است.

نقشه کاداستر 680 هزار هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان غربی تهیه شد

اکبر کرامتی رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی روز چهارشنبه در جلسه قرارگاه صدور اسناد اراضی کشاورزی استان اضافه کرد: به منظور صدور اسناد کشاورزی بیش از 417 هزار هکتار از اراضی در سامانه جامع حد نگاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور جانمایی شده است.

وی با بیان اینکه در سطح کشور جزو استان های پیشرو از نظر مقدار اجرای طرح کاداستر هستیم، اضافه کرد: اجرای طرح کاداستر از محل اعتبارات ملی در سطح 165 هزار هکتار عقد قرارداد شده که 140 هزار هکتار پایان یافته و مابقی با پیشرفت فیزیکی 50 درصد در حال اجرا است.

وی ادامه داد: اجرای طرح کاداستر از محل اعتبارات ستاد احیای دریاچه ارومیه نیز در سطح 460 هزار هکتار عقد قرارداد شده که با پیشرفت فیزیکی 100 درصدی اجرا و عملیاتی شده است.

کرامتی تاکید کرد: اجرای طرح کاداستر از محل اعتبارات رودخانه های مرزی نیز در سطح 55 هزار هکتار اجرا شده و پایان یافته است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: در سطح استان آذربایجان غربی حدود یک میلیون و پنجاه هزار هکتار اراضی کشاورزی وجود دارد که در 320 هزار هکتار از این اراضی که قابلیت اجرای طرح کاداستر وجود دارد، این طرح عملیاتی خواهد شد.

وی یادآور شد: طرح کاداستر یا حدنگاری با هدف نقشه برداری با جزئیات کامل و مشخص تکلیف مالکیت اراضی اجرا می شود و با اجرای این طرح مشخصات اراضی نظیر مساحت، کاربری، مشخصات رقومی، ثبتی در بانک کاداستر سازمان ثبت و بارگذاری می شود.

خبرنگاران آذربایجان غربی ارومیه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 20 مرداد 1401 بروزرسانی: 20 مرداد 1401 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 2429

به "نقشه کاداستر 680 هزار هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان غربی تهیه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقشه کاداستر 680 هزار هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان غربی تهیه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید